AnonymBruker Skrevet 8. mars #21 Del Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dere som nevner whippet, er ikke de litt nervøse i lynnet? De er overhode ikke nervøse, de er nysgjerrige, livlige, elsker alle mennesker og utrolig morsomme. Men de har fått et ufortjent rykte om å være nervøse, tipper det er pga holdningen når de sitter som gir ett litt nervøst uttrykk og ansiktet som kan se litt sørgelig ut når de trekker ørene bakover., Anonymkode: 2d9f8...99f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #22 Del Skrevet 8. mars Samtlige av mine erfaringer. Anonymkode: 3cc68...c90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 8. mars #23 Del Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (På 6.3.2024 den 22.30): Hei! Jeg lurer på en ting. Hvilke hunderaser er late og trives god med avslapning i sofaen? Finnes det noen som ikke trenger så mye mosjon? Tenkte på bulldog for eksempel Anonymkode: e8924...ed6 Hallo, alle dyr trenger/vil ha jevnlig lufteturer! Det er helt feil grunnlag å skaffe seg hund dersom målet er at den skal være like slapp som deg! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svisle Skrevet 8. mars #24 Del Skrevet 8. mars AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det er jo veldig fornuftig av ts å se etter raser som passer deres aktivitetsbehov. Alt for mange får seg hunder som trenger mer enn det eierne klarer/gidder å gi, og det går alltid dårlig. Når jeg blir litt eldre og hundene jeg har nå er døde, skal jeg også se etter en 'sofagris' rase. Jeg elsker å være aktiv og gå tur, men jeg ønsker også muligheten til mer late perioder. Sannsynligvis blir det whippet på meg i fremtiden Anonymkode: 448ad...fb6 Har man kun ambisjoner om en sofagris så bør vedkommende revurdere tanken på hund og heller skaffe seg katt eller hamster.... INGEN hunderaser er skapt for et liv i passivitet. Det er ikke god dyrevelferd. Alle raser kan mer eller mindre tvangsformes til et passivt sofaliv, men de er da understimulerte og blir rett og slett passive. Og igjen så er ikke det god dyrevelferd. Har selv to raser med ulike aktivitetsbehov, men de får begge sitt både fysisk og mentalt og nyter da sofalivet på roligere dager. TS snakker ikke her om roligere perioder, men et generelt inaktivt liv... 2 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 8. mars #25 Del Skrevet 8. mars Alle hundeeiere bør ønske å gi sin hund fysisk og mental stimulering hver dag. Gir man en hund lite, så vil enkelte raser raskere enn andre slå seg til ro med det. Men at en hund sover bort livet fordi ingenting skjer betyr ikke at det er en god ting, uansett rase. 1 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #26 Del Skrevet 8. mars Ser at rasevelgeren på nkk sin nettside er anbefalt, og den kan jo være grei for å få forslag til raser som man kan undersøke nærmere og sette seg mer inn i. Men må bare poengtere at selv om en rase er oppført der med "aktivitetsnivå lavt", så betyr ikke det at de er lagd for å ligge på sofaen. Jeg har en selskapshund med "lavt aktivitetsnivå," og selv om han koser seg i sofaen også er det ingen tvil om at han trives best med en hverdag fylt av blant annet turer (gjerne med kløv), og LP-trening. Anonymkode: 53096...447 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå