AnonymBruker Skrevet 6. mars #1 Del Skrevet 6. mars Det høres teit ut. Men saken er den at jeg aldri har vært vant til å kjøre i by. Vokste opp på et lite sted, og når jeg hadde bykjøring da jeg tok lappen, var byen ikke så veldig stor og krevende å kjøre i. Jeg kjører kun rundt på det lille stedet hvor vi bor. Bor 40 minutter unna en by. Jeg er redd for å kjøre på motorvei, skifte filer og kjøre i bytrafikk. Det hemmer meg veldig ar jeg ikke takler dette. Så mange ting jeg kunne tatt barna med på. Vurderer derfor å ta kjøretimer for å mestre det å kjøre i bytrafikk. Er det sært? Kan kjørelæreren melde fra om at jeg ikke burde ha lappen fordi jeg er så dårlig på bykjøring? Anonymkode: 1e3f4...41d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tipaa Skrevet 6. mars #2 Del Skrevet 6. mars Er vel bare si at du har vokst opp i bygda og ikke har noe erfaring med bykjøring. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dried Mangoliano Skrevet 6. mars #3 Del Skrevet 6. mars Do it! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryden Skrevet 6. mars #4 Del Skrevet 6. mars Det kan du. Skjønner deg veldig. Kjørte opp i en liten vestlandsbygd selv, møtte 1 bil på oppkjøring😂 Reddet av at jeg ble kjæreste med en yrkessjåfør da jeg flytta til Oslo. Øvde MYE med ham i bil. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #5 Del Skrevet 6. mars Nei kjørelæreren kan ikke få deg til å miste førerkort fordi du ikke er vant til å kjøre i en by. De aller fleste som bor på "landet" er dårlige på bykjøring. Personlig kjenner jeg mange som unngår eller nekter å kjøre inn i storbyer. Selv hadde jeg ingen bykjøring når jeg kjørte opp fordi stedet jeg bodde på lå så langt unna noen storbyer at vi hadde måttet kjørt i godt over 2 t nesten for å komme inn i en by. Fikk førerkort allikevel. Men hvis dette er noe du vil så er det jo bare å si at du har ikke hatt noe særlig bykjøring og at du ønsker å ha time med en kjørelærer for å bli bedre på dette. Anonymkode: 746bd...02a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #6 Del Skrevet 6. mars Med mindre du har sett en singel kjekk kjørelærer vil jeg fraråde det. Anonymkode: 670c3...26e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #7 Del Skrevet 6. mars Så det er ikke så rart som jeg tenkte😅 Anonymkode: 1e3f4...41d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #8 Del Skrevet 6. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så det er ikke så rart som jeg tenkte😅 Anonymkode: 1e3f4...41d Jeg synes det er lurt og ansvarlig. Flere skulle ha vært som deg. Anonymkode: 55ec6...4cc 6 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #9 Del Skrevet 6. mars Tror nok det kommer ann på kapasiteten til kjøreskolen... Anonymkode: c4983...4e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Novellemonster Skrevet 7. mars #10 Del Skrevet 7. mars Jeg syns det høres ut som en smart ting å gjøre. Bare lurt å få litt hjelp av en kjøreskole hvis du sliter med det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #11 Del Skrevet 7. mars Noen her som snikskryter om at de har penger, ja Anonymkode: 1d071...774 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #12 Del Skrevet 7. mars Jeg har vurdert å ta glattkjøring på nytt 😁 Hatt lappen i mange år og er trygg sjåfør. Men så pysete på glatta. Litt sært men veldig lurt, tenker jeg! Anonymkode: 4a767...d4d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #13 Del Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har vurdert å ta glattkjøring på nytt 😁 Hatt lappen i mange år og er trygg sjåfør. Men så pysete på glatta. Litt sært men veldig lurt, tenker jeg! Anonymkode: 4a767...d4d Jeg gjorde det. Leide banen, hadde med pappa i bilen. Kunne nok med fordel gjort det igjen nå som jeg har ny bil, jeg er såpass hardt rammet av angst for glattkjøring at jeg unngår det. Anonymkode: fc689...306 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #14 Del Skrevet 7. mars Jeg har faktisk vurdert å ta et par timer for å bli trygg på lukeparkering og kjøring med tilhenger, så sett i gang! Anonymkode: 2c292...e31 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars #15 Del Skrevet 7. mars AnonymBruker skrev (18 timer siden): Tror nok det kommer ann på kapasiteten til kjøreskolen... Anonymkode: c4983...4e7 det gjør det vel ikke. De selger en tjeneste, og den som har penger kan kjøpe den. Anonymkode: 6e352...8bd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DoorKnob Skrevet 7. mars #16 Del Skrevet 7. mars Dette er ikke noe rart i det hele tatt. Jeg har hørt om flere som har gjort det. Mulig jeg hadde gjort det selv hvis jeg skulle flytte til en storby, faktisk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #17 Del Skrevet 8. mars Ja! Gjør det! Trafikklærere jubler over folk med selvinnsikt og vett til å søke hjelp! Vi kan ikke sende inne noe om at du ikke er egnet pga frykten.. mvh Trafikklærer Anonymkode: 2c013...e6c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #18 Del Skrevet 8. mars Vet om flere som har gjort det. Anonymkode: 85e8e...074 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #19 Del Skrevet 8. mars Jeg har gjort det. Øvde på lukeparkering. Anonymkode: a0bf8...a71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #20 Del Skrevet 8. mars Tenker det blir tatt godt imot av kjøreskolen om du informerer dem om at du kommer fra bygda og gjerne vil få litt kyndig hjelp til å bli tryggere på kjøring i by 👍 Men egentrening funker også: Jeg syntes det ble mye enklere da jeg kjøpte meg bil med svær skjerm (Tesla)! Bare et raskt gløtt bort på skjermen, så ser jeg raskt hvor jeg er/skal, og at jeg feks skal ta avkjøring nr 41, eller en stemme som sier "om 200 meter, hold til venstre i veiskillet.............. Hold til venstre i veiskillet" sånn at jeg både er forberedt og får beskjed når det skal skje 😅 Å kjøre med navigasjonen aktiv gjør at jeg kan stresse mindre med å finne frem og i stedet følge mer med på veien, skilting, andre trafikanter og kjøremønster... Kan også anbefale å øve på å kjøre på tidspunkter hvor det er relativt lite trafikk. Jeg kjørte inn mot og inne i Oslo første gang på en tidlig lørdags morgen i sommerferien, og da var det behagelig lite trafikk. Ville ikke begynt med fredag ettermiddag midt i rushen! Ellers kan du kanskje prøve å ta med en partner, venn/venninne, søsken eller forelder som er mer vant til å kjøre i by? Såfremt vedkommende er rolig og innstilt på å hjelpe deg er jo det en langt billigere løsning enn kjøreskole, med mindre du rett og slett mangler mye kunnskap om skilting/veimerking og sånt da. Anonymkode: 7b41f...235 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå