AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #1 Del Skrevet 6. mars 2024 Det er noen knirkelyder i front på bilen når jeg kjører i humper. Jeg har lyst å bare først å finne ut hva som er galt og få vite pris. Men koster det flere tusen kroner om de bare skal sjekke hva som er problemet? Anonymkode: d8eff...2fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #2 Del Skrevet 6. mars 2024 Høres ut som støtdemperne. Aner ikke hva det vil koste å bytte dem ut. Anonymkode: 9d4cc...46b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #3 Del Skrevet 6. mars 2024 Dempere, fjærer eller ledd. Feilsøking kan koste mye, det er nesten billigere å bare få byttet dempere og fjærer uten å feilsøke først, de byttes på begge sidene. Bør uansett byttes ca hver 80.000km. Kjøp de selv på nett , mye billigere. Så bestiller du time til å bytte. Anonymkode: 78110...0be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 6. mars 2024 #4 Del Skrevet 6. mars 2024 16 minutter siden, AnonymBruker said: Det er noen knirkelyder i front på bilen når jeg kjører i humper. Jeg har lyst å bare først å finne ut hva som er galt og få vite pris. Men koster det flere tusen kroner om de bare skal sjekke hva som er problemet? Anonymkode: d8eff...2fa Noen biler har vanlige feil, hvilken bil er det? Jeg vil tro det er lenkearmer til krengningsstabilisator, men vanskelig å si. Skal bilen på "EU kontroll" snart? Mulig du får vite noe mer da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
petterm Skrevet 11. mars 2024 #5 Del Skrevet 11. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 6.3.2024 den 20.52): Kjøp de selv på nett , mye billigere. Så bestiller du time til å bytte. Anonymkode: 78110...0be Ikke alle verksteder som vil montere deler kundene har med. Det har å gjøre med evt garantiproblemer. Hvis du har med deler, og delene går i stykker på garanti så må verkstedet allikevel ha betalt for å bytte den defekte delen. Hvis verkstedet leverer deler, og det er feil på delene så må verkstedet bytte deler uten kostnad for kunden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #6 Del Skrevet 12. mars 2024 Det kan selvsagt være demper eller en brukket fjær, men bæreledd på en av sidene foran er en god kandidat. I så fall bør det koste under 2000 kroner ferdig byttet hvis du har en relativt standard bil. Anonymkode: b1064...781 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 12. mars 2024 #7 Del Skrevet 12. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 6.3.2024 den 20.37): Det er noen knirkelyder i front på bilen når jeg kjører i humper. Jeg har lyst å bare først å finne ut hva som er galt og få vite pris. Men koster det flere tusen kroner om de bare skal sjekke hva som er problemet? Anonymkode: d8eff...2fa Oftest gåen kule på nedre bærearm eller stabstagforing. Vent til EU- kontrollen, de finner garantert feilen for deg uten ekstra kostnad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 12. mars 2024 #8 Del Skrevet 12. mars 2024 Kan og bare være en fôring. Vanskelig å si. Hva pris for å sjekke ut er nok opp og ned alt fra 1000kr og oppover Vi ser på den ene grand vitaran vi har. Er alt byttet av dempere, fjærer, endelig og foringer. Og vi har enda en knirkelyd fremme. Og her viser det seg at det er den ene gumiforingen som er litt hardere en andre typer en kunne kjøpe, men ikke noe feil. Så her så sa verkstedet rett ut. Klarer dere å bare overse så var det ikke vits å bytte siden alt er i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 12. mars 2024 #9 Del Skrevet 12. mars 2024 Mitt verksted tar ikke all verdens for å feilsøke. Om du forteller at «knirkelyder kommer fra venstre fremhjul» så har du jo allerede spart dem for masse jobb. Tror jeg har betalt en 600-800 for en lignende utredning tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2024 #10 Del Skrevet 12. mars 2024 Har hatt knirkelyd fra forstilling tre ganger på to forskjellige biler. Første bil var det kobling mellom støtdemper og bærearm som knirket og byttet nedre bærearm. 10k. Etter dette var det støtdemper på andre siden som var gåen, 15k for å bytte begge sider. Siste bil knirket når jeg dreiet på rattet, var tårnlager på støtdemperene som var gåen, 12k for to nye dempere foran. Anonymkode: 828e6...a1c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå