Ishwanvile Skrevet 6. mars #1 Del Skrevet 6. mars Har ved flere anledninger hørt personer omtaler andre som «High End». Hva legger dere i det uttrykket? «H*n er high-end» »Har sett på h*n som High End» Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #2 Del Skrevet 6. mars Tilsvarer "vestkant" her Anonymkode: 7d97a...0d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberrymuffin Skrevet 6. mars #3 Del Skrevet 6. mars En person kan ikke være high-end. Hva er dette for noe tøys? Er det snakk om barneskolen, tidlig ungdomsskolen, eller personer som ikke forstår språk og begreper? High-end er en betegnelse for elektronikk i en serie som er av høyeste kvalitet. Hvis du f.eks. kjøper topp-modellen eller en av de dyrere modellene av en TV, PC, mobil f.eks. kan man kalle det high-end. Å omtale mennesker som elektronikk høres utrolig malplassert og feil ut 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mars #4 Del Skrevet 6. mars High maintenance derimot. Personer som ser ut som de bruker mye penger på luksus. F.eks damer på tinder i pelskåper eller med champagne glass på yathen. Anonymkode: 6467c...992 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ishwanvile Skrevet 6. mars Forfatter #5 Del Skrevet 6. mars Blueberrymuffin skrev (5 minutter siden): En person kan ikke være high-end. Hva er dette for noe tøys? Er det snakk om barneskolen, tidlig ungdomsskolen, eller personer som ikke forstår språk og begreper? High-end er en betegnelse for elektronikk i en serie som er av høyeste kvalitet. Hvis du f.eks. kjøper topp-modellen eller en av de dyrere modellene av en TV, PC, mobil f.eks. kan man kalle det high-end. Å omtale mennesker som elektronikk høres utrolig malplassert og feil ut Takk! Jeg har nemlig aldri hørt uttrykket før omtalt på annet enn elektronikk 😂 Skjønner fortsatt ikke hva de mener med det i den sammenheng som de sa det vel og merke! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #6 Del Skrevet 8. mars High end brukes også om luksusmerker, f.eks innen klær og skjønnhet. Det kan jo tenkes at de som bruker "high end" om folk ikke helt har forstått begrepet selv? Jeg ville jo gjettet at de mener noen som har en kostbar livsstil og dyre vaner. De som ofte reiser på dyre ferier til eksklusive reisemål, som har dyre biler, som bare bruker dyre merkeklær og som i det hele tatt bruker mye penger på fasaden. High maintenance er et bedre begrep for den typen folk. Et annet alternativ er at det handler om folk som verdsetter andre ut fra deres utseende og hvor de plasseres på en skala etter hvor attraktive de er (f.eks fra 1 til 10). En person som er high end er da selvsagt i den høyeste delen av skalaen. Anonymkode: d1479...23f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luksusbia Skrevet 8. mars #7 Del Skrevet 8. mars (endret) Rikt nabolag i en storby. Eventuelt suburban area( utkanten av downtown) Tenker på USA/ Storbritannia. Han har nyeste modell IPhone/ Apple klokke og air pods Endret 8. mars av Luksusbia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #8 Del Skrevet 8. mars Jeg oversetter det til "jeg prøver å høre fancy schmanzy ut ved å bruke fremoverlente ord". Anonymkode: 61384...76a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 8. mars #9 Del Skrevet 8. mars (endret) Fra/på øverste hylle ville jeg sagt. Ville aldri brukt verken det eller "high end" om personer, da mennesker ikke er "hyllevare" slik som klær, hoteller, restauranter mm. Endret 8. mars av Hareena Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars #10 Del Skrevet 8. mars Det handler om produkter. Klær, tilbehør, mat, biler... Det var et vanlig begrep da jeg bodde i London. It is a high end area. It is a high end restaurant. It is a high end shopping district. Er ikke noe sossete, eller påtatt over det. Kun en kategori produkter. Anonymkode: f68a5...08f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå