Gå til innhold

Stenging av telefon-abonnement


Gjest camillo

Anbefalte innlegg

Gjest camillo

Jeg har sannsynligvis klart å glemme en regning, fordi abonnementet er stengt. Men jeg får ikke mottatt meldinger (det ble stengt i dag tidlig), og damen i telefonen sier at det er stengt "etter abonnementens anmodning". Dersom det å ikke betale regningene sine betraktes som en anmodning om stengt abonnement hadde det vært greit, men...

Er dette en vanlig melding å få, eller kan det være andre grunner til at det er stengt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest camillo
Teleselskaper gjør jo mye rart da...

Selv får jeg ikke betalt regningene mine, det har vært feil KID-nummer tre måneder på rad, jeg klager og klager, men får jeg en regning som går an å betale? Neeei da. "Kan du ikke bare gå i banken å betale?" Jo, det er jo kjekt når man har nettbank og alle andre tar gebyr- kort åpningstid har de også.

Grrr. Bytter i morgen. hadde tenkt på Telenor, de har visst orden på regningene sine... litt FOR god orden, kan det virke som, iflg historien over ;)

Jeg har hørt mye rart om Telenor, men det blir jo bare rykter (at de sender ut for mange regninger etc.).

Ja, de holdt ihvertfall orden på meg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har telenor, men de gangene den har vært stengt har de ikke sagt at det er jeg som har bedt om det :klø:

De sier noe ala "Telefonen er sperret for utgående samtaler grunnet manglende innbetaling"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De sier noe ala "Telefonen er sperret for utgående samtaler grunnet manglende innbetaling"

Ja, den gangen telefonen ble stengt her, så fikk jeg den beskjeden når jeg løftet av røret. Ingen summetone der, nei.

Men det skal mer til enn å glemme én regning før de stenger. Det skal komme purring og varsel også...

De er veldig ålreite. Om du ringer inn og sier du betaler med en gang, så åpner de telefonen med en gang også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teleselskaper gjør jo mye rart da...

Selv får jeg ikke betalt regningene mine, det har vært feil KID-nummer tre måneder på rad, jeg klager og klager, men får jeg en regning som går an å betale? Neeei da. "Kan du ikke bare gå i banken å betale?" Jo, det er jo kjekt når man har nettbank og alle andre tar gebyr- kort åpningstid har de også.

Grrr. Bytter i morgen. hadde tenkt på Telenor, de har visst orden på regningene sine... litt FOR god orden, kan det virke som, iflg historien over ;)

Jeg er mellomleder i et callsenter, og akkurat den unnskyldningen der er ganske så oppbrukt....

Dersom du ikke får kid til å fungere kan du skrive faktura eller kundenr i mld feltet i nettbanken.

Og tre måneder på rad.... :ler: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mellomleder i et callsenter, og akkurat den unnskyldningen der er ganske så oppbrukt....

Dersom du ikke får kid til å fungere kan du skrive faktura eller kundenr i mld feltet i nettbanken.

Og tre måneder på rad.... :ler: .

Temmelig spydig holdning du har da, til å være "mellomleder". Så feil kan ikke oppstå i vårt moderne samfunn! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest camillo
Jeg er mellomleder i et callsenter, og akkurat den unnskyldningen der er ganske så oppbrukt....

Dersom du ikke får kid til å fungere kan du skrive faktura eller kundenr i mld feltet i nettbanken.

Og tre måneder på rad.... :ler: .

Veldig logisk at hun hadde skrevet dette hvis det ikke hadde skjedd. :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liten Tapir

Men det skal mer til enn å glemme én regning før de stenger. Det skal komme purring og varsel også...

Skal komme, ja... Men hva som skal komme hjelper sjelden hvis det ikke faktisk kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det betales til noen som har sperret sin konto for innbetaling uten kid (gjelder f.kes enkelte factoringselskap) ER DET TEKNISK UMULIG å betale uten KID. Da avvises det nemlig i banken, fordi kontoen ikke KAN ta betaling uten KID. Dersom KID da er feil.. så sliter man.

Sitt som mellomleder så mye du bare vil, jeg sitter med utbetaling av millioner av kroner 4 dager i uken som min jobb, og det er langt mer relevant i forhold til å forså dette med betaling enn det å være mellomleder i et callinsenter er..... for jeg opplever nemlig nettopp dette.

I mange tilfeller kan feil kid løses ved å bare droppe KID (da melding om fakturanummer i meldingsfeltet) men til enkelte betalingsmottakere (de jeg kommer på i farta er i alle fall IKANO (factoringselskap), kemneren og tollvesenet og minst et annet factoringseksap som jeg ikke kommer på akkurat nå) er dette teknisk umulig.

Men da må jo selvsagt selskapet være behjelpelig med KID-problematikken da, for da gjelder det jo neppe bare deg som ikke klarer å få innbetalt, og det hjelper ikke gå i baneken, for deter jo nettopp banken som avviser....

Jeg vet ikke om det er situasjonen for vedkommende bruker som sliter med deg, men det KAN være situasjonen, og dersom du ikke kjenner til at enkelte ikke tar mot betalinguten KID, så kjenner du ikke til mye rundt dette med betalingsformidling, og hvorfor uttaler du deg så bestemt da? Og hva i all verden har din stilling med dette å gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest camillo
Og Camillo- hvordan endte egentlig historien om den stengte telefonen?

Joda, den ble åpnet igjen da jeg ringte og forklarte fadesen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...