Gå til innhold

Gave til nybakt mor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva kan man gi i gave til en nybakt mor? Min stedatter har fått barn og jeg ønsker å gi henne noe. Selvfølgelig gir jeg en gave til barnet også. 

Hva ønsker nybakte mødre seg?

Anonymkode: 08449...ffe

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Gavekort på en klesbutikk? Greit å kan shoppe litt nye klær etter magen forsvinner. 

Anonymkode: 3a735...f8d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mat man ikke har kunne spist som gravid 

Anonymkode: 0adf1...c62

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

To timer betalt hos en advokat som er spesialist på samlivsbrudd. 

Anonymkode: e5235...936

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sushi og body til baby 

Anonymkode: f2a67...716

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde satt pris på mat!

Gavekort på klær er greit det også, men på en annen måte synes jeg det er litt stress óg: man må selv lete etter gaven sin, og hvis det er en butikk man vanligvis ikke handler i kan det også være vanskelig, og for å bruke opp restsummen på kortet betaler man ofte litt selv også... jeg er rett og slett ikke så glad i gavekort, men det gjelder jo ikke alle. Og så det å gå i butikken med en baby da... min første ville absolutt ikke noe annet enn bæresele frem til hun var 1,5 😓

Du kan også gjerne spørre on det er noe babyutstyr hun ønsker seg - ofte er det et eller annet foreldre ikke har, ikke har tenkt på, eller kanskje ikke tatt seg råd til. Om hun har utfordringer med noe spesifikt hvis man vet hva som kan være nyttig å kjøpe.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg ga MASSE sjokolade og snacks, ammeinnlegg i ull, salver til såre brystvorter og sheet masks, ga også gavekort på foodora som kan brukes når de ikke orker å lage mat selv. 

Anonymkode: 75d6a...5a5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ærlig talt så trur eg at eg hadde ønsket meg en pose Morrpølse eller andre ting eg ikke kan spise mens eg e gravid

Anonymkode: ae31e...fe8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette kommer helt an på hvor godt du kjenner din svigerdatter.. personlig kjenner ikke min svigermor meg i det hele tatt, så hadde hun kjøpt noe til meg hadde hun garantert bommet på hva jeg liker... kanskje du heller dropper å kjøpe noe, og heller tilby deg til å hjelpes til i huset? Rydde/vaske, lage middag og komme med osv. Men samtidig ikke være for pågående... kanskje hun heller ikke vil ha noe med deg å gjøre i barseltiden? Jeg har ikke mye kontakt med min svigermor, så jeg vil helst at hun venter noen uker med å besøke oss

Anonymkode: 3a735...f8d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte en av mine nære en «ammegave». Den inneholdt usaltede nøtter (blant mors favorittmat), tørket frukt, god sjokolade, og litt godteri. Enkelt å sende også. Tanken var «rask energi på natten ved amming», samt ellers også selvsagt. Ble veldig godt mottatt. 

Kunne sikkert ha puttet oppi håndkrem, leppebalsam og litt annet, men mor er allergisk, og jeg var usikker på hva hun eksakt tålte. Noen gir også krem for såre brystvorter. Gode sokker, hårkur, gavekort på takeaway, eller evt behandling av noe slag (god dato da en ikke vet hvilket barn en får) er også noe mange setter pris på. Til og med strømmetjeneste kan være noe fint her 😊 

Så hyggelig gjort at deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spekemat 

Hjemmebakst (kjeks, ostehorn, pizzasnurrer osv. som er enkelt å spise).

En god og myk joggedress 

Hårkur, sjampo og balsam

Parfymefri ansiktskrem , håndkrem , Leppomade 

Termoflaske til vann på natten (veldig greit hvis man ammer om natten). 

Gode tøfler (jeg gikk opp en skostørrelse etter fødsel) 

Anonymkode: 0955b...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg personlig hadde blitt veldig glad for:

- Hjemmebakst / favorittmat som kan fryses ned. Eventuelt favorittsnacks

-Faste velvære ting jeg bruker: sjampo / hårkur / ansikts krem osv. Men ville vært sikker på at du kjøper «riktig» så det ikke ender som ekstra rot eller søppel, bør være det samme hun allerede bruker.

-Gavekort på cafè om hun har noen favoritter. Veldig fint til permisjonen

-Gavekort på massasje 

-Gavekort hos noe fast jeg bruker som får meg til å føle meg fresh; f.eks hos frisøren eller brynsdama. 

Kremer osv. har i hvert fall jeg gått til innkjøp av i forkant av fødsel og har vi massevis. 

Anonymkode: d3d40...202

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk kroppskrem og dusjsåpe uten parfyme fra mannen min sin bestemor, det satte jeg veldig pris på. Hadde ingenting omtrent uten parfyme fra før av, og hadde fått beskjed om at jeg burde unngå produkter med parfyme pga baby. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...