Gå til innhold

Ingen "late" damer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en skilt mann i 50 åra som ikke er interessert i å trene. Jeg er ikke spes overvektig. Trives innendørs om vinteren og ute å gå turer om sommeren osv.  Tenker at en dame som har samme innstilling ville kanskje passer fint, da mange av helsefreakene ser ned på slike som oss og kaller oss "sofagriser". Ser jo hva de skriver på Tinder. Jeg kan tilby mye, kjærlighet, gode intellektuelle samtaler, kvalitetstid sammen, gå på utstillinger, konserter osv. En 30 min gåtur hver dag synes jeg bare er bra. Men en treningspartner er jeg ikke. 

Men det virker jo som alle damer under 50 år trener minst 5 ganger i uka og bestiger fjelltopper hver mnd. Finnes det ingen for meg da?  Er det ingen som vil ha en mann med relativt lavt aktivitetsnivå og som ikke spruter av energi? Eller som klarer å trene alene og ikke trenger å ha dette til felles?

Jeg har ingenting imot at partneren min trener, sålenge jeg ikke blir presset til å delta, og personen ikke sett ned på meg og mener at jeg er "lat" Tinder er full av damer med bilder av seg selv som driver med fjellklatring, løping, kajakk, treningsstudio osv 

Anonymkode: 2ae1c...ca4

• Liker 3
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor må du ha en dame under 50 om du er i 50-åra? 

Anonymkode: 5ef29...a16

• Liker 21
  • Nyttig 4
Skrevet

Hva med å ikke bruke Tinder? 🤷🏼‍♀️

Må da være bedre å treffe folk i de miljøene du helst henger? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg er en skilt mann i 50 åra som ikke er interessert i å trene. Jeg er ikke spes overvektig. Trives innendørs om vinteren og ute å gå turer om sommeren osv.  Tenker at en dame som har samme innstilling ville kanskje passer fint, da mange av helsefreakene ser ned på slike som oss og kaller oss "sofagriser". Ser jo hva de skriver på Tinder. Jeg kan tilby mye, kjærlighet, gode intellektuelle samtaler, kvalitetstid sammen, gå på utstillinger, konserter osv. En 30 min gåtur hver dag synes jeg bare er bra. Men en treningspartner er jeg ikke. 

Men det virker jo som alle damer under 50 år trener minst 5 ganger i uka og bestiger fjelltopper hver mnd. Finnes det ingen for meg da?  Er det ingen som vil ha en mann med relativt lavt aktivitetsnivå og som ikke spruter av energi? Eller som klarer å trene alene og ikke trenger å ha dette til felles?

Jeg har ingenting imot at partneren min trener, sålenge jeg ikke blir presset til å delta, og personen ikke sett ned på meg og mener at jeg er "lat" Tinder er full av damer med bilder av seg selv som driver med fjellklatring, løping, kajakk, treningsstudio osv 

Jeg er en lat dame😅 Blir passe andpusten av 20 minutter gåtur. Giftet meg da, men er jo mange som ikke trener også

Anonymkode: 077c2...da6

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske lat, utenom daglige hundeturen trives jeg best på sofaen med noe på tv'en. Trenger ikke masse spenning og opplevelser hele tiden, hjemme er jo best.

Anonymkode: ab9d8...a4e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hvorfor må du ha en dame under 50 om du er i 50-åra? 

Er det relevant? Er du over 50 og føler deg derfor krenka? Hvilke kjønn eller alder man foretrekker har ingen relevanse i denne saken 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det relevant? Er du over 50 og føler deg derfor krenka? Hvilke kjønn eller alder man foretrekker har ingen relevanse i denne saken 

Det har jo en relevanse hvis ts mener at alle i den aldersgruppen trener for mye for ham.

Anonymkode: 3e1e5...b0d

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet

Det er mange flere damer som gir inntrykk av å trene mye enn de som faktisk gjør det, så tror du trygt kan kontakte damene du vil bli bedre kjent med.

Men hvorfor tror du at alle som trener MÅ ha en partner som trener? Selv om noen trener, trenger det jo ikke bety at de er ute etter en partner som trener like mye.

AnonymBruker
Skrevet
Sententia skrev (29 minutter siden):

Hva med å ikke bruke Tinder? 🤷🏼‍♀️

Må da være bedre å treffe folk i de miljøene du helst henger? 

Da hadde jeg nok vært i ett forhold nå. Idag henger folk på Internett stort sett virker det som, ellers så er det byen i helgene som er sjekkested. Og ikke alle er interessert i de som vanker der på et mindre sted. Så nettet er nok det mest vanlige treffstedet i 2024. Ikke alle bor i storby med mange fysiske møteplasser dessverre 🙂

AnonymBruker
Skrevet

For min egen del, ønsker jeg en mann som er aktiv fordi det i et langvarig forhold er helt essensielt at han klarer å aktivisere seg selv og ikke bare en et håndbrekk på alt av ting fra sofaen. Jeg er ikke noen toppidrettsutøver selv, men har hatt min share av late menn. Er man på eller over snittet aktiv, vet man iallefall at han sannsynligvis har et slags nettverk, ikke bare spiser pølse og burger og blir sur av sunn mat, at han har basic hygienerutine etc. Du kan flire, men brent barn skyr ilden. Det er gørrkjedelelig å alltid være den som må mase om å gå ut og finne på noe fordi mannen er tilfreds med NULL impulser. Aktiv er mao en samlebetegnelse for litt oppegående, sosiale antenner og helsebevisst. 

Anonymkode: 79332...b3d

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Tja, helsefreaker er de jo ikke, de fleste jeg kjenner på den alderen har noen kilo ekstra, uavhengig om de trener eller ikke. Da tar de jo ikke alle aspekter ved helsen på alvor. Selv er jeg 42, trener og er slank, men jeg bryr meg ikke om en partner gjør det eller ikke. Men "late sofagriser" liker jeg ikke, men for meg er ikke det synonymt med å ikke trene. En "lat sofagris" er for meg en som stort sett bare vil sitte på sofaen og glo på en skjerm.

Jeg vil ha en mann som kan dra sin del av lasset med hus og hage, (eller har det nogenlunde ryddig og rent hjemme hos seg hvis han bor alene) en som liker å finne på ting, både småting som en spontan tur på kafé og lengre turer som er planlagt på forhånd, en som liker å tilbringe litt tid med venner og familie og en som kan gå litt turer av og til. Jeg elsker selv late kvelder foran TV-en og kan innimellom være lat en hel helg, men jeg kunne ikke levd sånn hele tiden. 

Anonymkode: e4094...c21

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er jo relevant å tipse om at han kanskje har mer til felles med kvinner på sin egen alder. Jeg er under 50, og hvis jeg skal gidde å date en så gammel mann bør han jo være over snittet for sin alder, både på utseende og energinivå.

Anonymkode: 1619d...59f

• Liker 13
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
ti10 skrev (10 minutter siden):

Det er mange flere damer som gir inntrykk av å trene mye enn de som faktisk gjør det, så tror du trygt kan kontakte damene du vil bli bedre kjent med.

Men hvorfor tror du at alle som trener MÅ ha en partner som trener? Selv om noen trener, trenger det jo ikke bety at de er ute etter en partner som trener like mye.

Mange skriver i profilen at de ønsker en som trener, og ikke "sofagris". De som ikke skriver det viser selv at de trener masse med bildene sine 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner han godt jeg kunne ikke tenkt meg en mann over 45. 

hilsen kvinne 50+

Anonymkode: 4bb14...ff0

• Liker 3
Skrevet

Hahah, du kikker jo på feil plass. 

Og Tinder og andre sjekkeapper er jo en plass for å "selge seg selv" da skriver man jo ikke "Later som jeg liker å gå fjelltur, trene og stå på ski, i realiteten så ligger jeg på sofaen i en utslitt joggebukse og ser på tvserier jeg har sett 10 tusen ganger før på netflix" i bioen. 

Dette finner man ut når man blir kjent med menneske, og egentlig er i ett forhold med dem. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Trening er en viktig del av livet mitt. Det er en hobby og en lidenskap. Så selvsagt søker jeg en som trener. Han trenger ikke trene det samme som meg. Men jeg vil ikke bli sett ned på jeg heller. Jeg tipper en med ditt forhold til trening ville hatt problemer med mitt forhold til trening. 

Jeg er heller ikke tiltrukket av for mye overflødig fett på kroppen. 

Endret av miss summers
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er selv der, menn som må på en fjelltopp, ikke dra meg med..

Trenger en som liker å lage mat, kan gå på museumer, teater, slappe av.

Nei dating er pokker meg vanskelig.' K46

Anonymkode: 3584c...1df

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en lat dame, så vi finnes. Er på din alder da og kan gå turer av og til. Men trener ikke og drar aldri på fjelltur. Ikke så opptatt av sånt, liker bedre å kose meg hjemme. Kan gå ut og spise, kino, teater osv. Gjerne reise til et varmt sted. Er makelig anlagt. Blir så lei av alle de treningsbitchene som er overalt. Ser etter en mer rolig og normal mann som ikke er så aktiv, men kan være med og gå helt vanlig tur en gang i blant. 

Anonymkode: 5709a...b0c

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er en lat dame, så vi finnes. Er på din alder da og kan gå turer av og til. Men trener ikke og drar aldri på fjelltur. Ikke så opptatt av sånt, liker bedre å kose meg hjemme. Kan gå ut og spise, kino, teater osv. Gjerne reise til et varmt sted. Er makelig anlagt. Blir så lei av alle de treningsbitchene som er overalt. Ser etter en mer rolig og normal mann som ikke er så aktiv, men kan være med og gå helt vanlig tur en gang i blant. 

Anonymkode: 5709a...b0c

100% enig

Dame 50+

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er 39, ikke spesielt krenka nei. Synes bare det er så teit at menn alltid må se etter yngre damer. 

• Liker 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...