AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #21 Del Skrevet 23. mars 2024 Jeg har ikke vært i New York alene men i London. Jeg ville fulgt samme regel som jeg gjorde der. Gikk til hotellet før det ble mørkt, handlet med meg mat og koste meg på rommet. Anonymkode: 3dff1...cce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #22 Del Skrevet 23. mars 2024 32 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har ikke vært i New York alene men i London. Jeg ville fulgt samme regel som jeg gjorde der. Gikk til hotellet før det ble mørkt, handlet med meg mat og koste meg på rommet. Anonymkode: 3dff1...cce Mange ting man går glipp av hvis man går til hotellet før det blir mørkt, show i westend og broadway feks. Det er så mye folk rundt i alle sentrale deler av både London og New York at det neppe er noen forskjell på sikkerheten på kveldstid. Anonymkode: 15b43...b67 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #23 Del Skrevet 23. mars 2024 Jeg tenker at når du har venner og bekjente der så gjør det alt så mye mer trygt. Da kan de anbefale deg hotell i et bra strøk, de kan gi deg tips om bra steder å spise alene på kvelden, hvordan man best kommer seg rundt til forskjellige tider på døgnet, uber/taxi/metro. Det er noe helt annet en hvis du ikke kjenner noen fordi du kan få så mye mer inside. Da kan du også holde kontakten med de hvis du skulle føle deg utrygg eller liknende. Jeg har selv reist en del alene som ung kvinne og det har alltid gått bra, men jeg har hatt mye flaks også om jeg skal være helt ærlig. Synes ofte at storbyer føles tryggere - dersom du bare holder deg til de riktige gatene, er det alltid nok av folk. Amerikanere er i tillegg typen til å hjelpe deg hvis du trenger noe. Anonymkode: 455f4...953 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snop Skrevet 23. mars 2024 #24 Del Skrevet 23. mars 2024 Jeg har reist mye i New York alene (og bodd der) og har aldri følt meg utrygg. Føler meg like trygg der som i alle norske byer ☺️ Og så synes jeg det er en perfekt by å være alene i. Masse å finne på! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 23. mars 2024 #25 Del Skrevet 23. mars 2024 Noen av mine aller beste reiser har jeg hatt alene. Jeg flyttet til Tyskland da jeg var ung og interrailet rundt alene i friperiodene jeg hadde i jobben i Tyskland. Tiden du får før du etablerter deg enten det gjelder fast jobb, huslån eller barn, er tid du aldri får tilbake. Gjør det mens du kan, men som flere sier: ikke dra til ghettoer, vandre rundt alene når det er mørkt i trange smug eller la bagasjen stå alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #26 Del Skrevet 24. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 7.3.2024 den 11.13): Veldig fint eksempel på mansplaining. 🙄 Dette paret har reiset verda rundt på MCer i 5 år uten problemer, begge sikkert veldig street-smart og tilpasningsdyktig, men dette hjulpet lite når de var overfalt av 7 men i Pakistan, wrong place, wrong time, wrong crowd... Anonymkode: 74cf6...c9c Men så er det noe med tall og sannsynlighet. Det er jo livsfarlig å kjøre bil i Norge. Hvert år dør mange mennesker i trafikkulykker. Likevel kjører folk, fordi de føler at det er sjelden nok til at det ikke vil skje dem. Sjansen for å overleve bilturen er veldig stor! Det samme med ferieturer. Mange nordmenn reiser til «eksotiske» reisemål hvert eneste år, men dødstallene for norske turister er lave. Anonymkode: 3a063...8d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #27 Del Skrevet 27. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 5.3.2024 den 0.24): Jeg reiser årlig alene til New York, første gang da jeg var 23. Elsker byen, storbyfølelsen, rusle gatelangs, sykle i parken og langs elva, maten, museene mm. Jeg har bodd på alt fra YMCA til dyre hoteller. Jeg har aldri opplevd noe ubehagelig, men gikk ikke gatelangs, litt påseilet, kveld/natt. Etter mer enn 30 turer, ser jeg fram til sommerens tur. Ikke la andres bekymring stoppe deg. God tur! Anonymkode: a578a...d4d Rusle gatelangs? Er ikke det stor risiko for mugging i USA? Anonymkode: c9c20...ba4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2024 #28 Del Skrevet 27. juni 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Rusle gatelangs? Er ikke det stor risiko for mugging i USA? Anonymkode: c9c20...ba4 Nei. De fleste som bor der blir aldri "mugget". Anonymkode: 15b43...b67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #29 Del Skrevet 28. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nei. De fleste som bor der blir aldri "mugget". Anonymkode: 15b43...b67 Ja, men når man ser ut som turist... Anonymkode: c9c20...ba4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #30 Del Skrevet 28. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, men når man ser ut som turist... Anonymkode: c9c20...ba4 Det myldrer av turister. Anonymkode: 3a063...8d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #31 Del Skrevet 28. juni 2024 On 3/7/2024 at 12:18 PM, AnonymBruker said: Det bor mange i New York med mørk hudfarge. Anonymkode: 06a80...c16 Really?? 🙄 Anonymkode: 69bd8...262 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chomsky89 Skrevet 28. juni 2024 #32 Del Skrevet 28. juni 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Rusle gatelangs? Er ikke det stor risiko for mugging i USA? Selv i mugging-hovedstaden Memphis er det langt større sannsynlighet for at du ikke blir mugget om du går 20 timer gatelangs på et opphold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2024 #33 Del Skrevet 28. juni 2024 Har reist endel i New York. Du har ikke så mye å bekymre deg for. Jeg vil også påstå du kan trygt og greit oppholde deg i New York etter mørkets frembrudd om du oppholder deg kun på Manhattan, fra Financial District i sør til 97th St i Upper West Side og 97th St Upper East Side. Innenfor her er det alltid folk rundt deg, turister, finansfolk og lokalbeboere som ikke er sosiale tilfeller, og området har stort sett patruljerende politi 24 t i døgnet. Ikke glem at New York har mye å by på om kvelden, fra teater, konserter, musikals, uteliv etc. Men beveger du deg alene på kvelden i en folketom gate i Bronx, Queens, East Harlem hvor det en høy andel av sosiale tilfeller høyner du risiko betraktelig. Vil anbefale å booke deg et hotellrom i området du kan bevege deg trygt. Da kan du tross alt gå tilbake til hotellrommet litt småbrisen. Skal du absolutt booke et rom til lavere pris for en høyere standard i feks Brooklyn og Queens prøv å finne så nærme subway som overhode mulig. Etter covid har det vært litt økning i kriminalitet i New York (pga flere sosiale problemer). Men jeg har vært i New York på slutten av 80-tallet og da var det vill vest. Da var det dagligdags at folk ble skutt på åpen gate i Harlem. Så de som er redd for kriminalitet i New York i dag skulle tatt seg en tur der på 80-tallet.. Anonymkode: a8544...466 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå