Gå til innhold

Morsomme romaner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tips om romaner du synes er morsomme ❤️

Anonymkode: c1f16...c7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Tips om romaner du synes er morsomme ❤️

Anonymkode: c1f16...c7d

Agnes Ravatn skriver enormt bra, og humoristisk, særlig den siste «Gjestene», men egentlig det aller meste hun har skrevet. Nina Lykke synes jeg også er festlig, for det meste. Tenker du mer i banen «rom-com» slår jeg et stort slag for Portia Macintosh sine romaner. 
 

Ps: enklere å gi anbefaling dersom du nevner bøker du liker :)

Endret av Lill3My
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har folk i dag vorte så hjelpelause at dei ikkje klarer å gå til biblioteket og finna ei bok ved å leita litt, men treng tips til alt?

Anonymkode: aeb47...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste av Erlend Loe eller Nick Hornby.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabris skrev (5 minutter siden):

Det meste av Erlend Loe eller Nick Hornby.

Enig angående Nick Hornby:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100 åringen som klatret ut av vinduet og forsvant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har folk i dag vorte så hjelpelause at dei ikkje klarer å gå til biblioteket og finna ei bok ved å leita litt, men treng tips til alt?

Anonymkode: aeb47...1e4

Hadde man spurt om man burde kjøpe sort eller hvit truse, så hadde jeg skjønt deg, men spørsmål om bøker?? . Man får mye mer inspirasjon av å spørre et knippe folk enn å stå og saumfare bokhyllene på et bibliotek. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, visp said:

Hadde man spurt om man burde kjøpe sort eller hvit truse, så hadde jeg skjønt deg, men spørsmål om bøker?? . Man får mye mer inspirasjon av å spørre et knippe folk enn å stå og saumfare bokhyllene på et bibliotek. 

Og ein lærer langt meir av å bla i bøkene på eit bibliotek enn å få eit ferdig svar på eit forum. Litteratur er ikkje ein ferdigrett produsert av Fjordland; litteratur krev litt eigeninnsats.

Det er av same grunn at mange i dag høyrer lydbøker i staden for å lesa papirbøkene; dei gidd rett og slett ikkje.

Anonymkode: aeb47...1e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erlend Nødtvedt -Mordet på Henrik Ibsen. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Og ein lærer langt meir av å bla i bøkene på eit bibliotek enn å få eit ferdig svar på eit forum. Litteratur er ikkje ein ferdigrett produsert av Fjordland; litteratur krev litt eigeninnsats.

Anonymkode: aeb47...1e4

Du vet at selv om noen anbefaler deg en bok, må du fortsatt lese den selv for å få utbytte av den...? Jeg leser 100+ bøker i året, har vært bibliotekar i mange år og elsker at andre anbefaler bøker de har likt. Innsatsen og utbyttet involvert er akkurat det samme om jeg plukker en bok fra hylla på biblioteket, leser en anmeldelse i avisa eller en blogg eller får en direkte anbefaling fra noen. For de som ikke er så erfarne lesere, kan det å få en bok anbefalt framfor å velge en helt på egen hånd uten å egentlig vite hva de liker, være forskjellen på en god og dårlig leseopplevelse. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Og ein lærer langt meir av å bla i bøkene på eit bibliotek enn å få eit ferdig svar på eit forum. Litteratur er ikkje ein ferdigrett produsert av Fjordland; litteratur krev litt eigeninnsats.

Det er av same grunn at mange i dag høyrer lydbøker i staden for å lesa papirbøkene; dei gidd rett og slett ikkje.

Anonymkode: aeb47...1e4

Ok, da forandrer jeg svaret mitt til ts! TS: kom deg for pokker til et bibliotek og gjør jobben sjæl:laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Og ein lærer langt meir av å bla i bøkene på eit bibliotek enn å få eit ferdig svar på eit forum. Litteratur er ikkje ein ferdigrett produsert av Fjordland; litteratur krev litt eigeninnsats.

Det er av same grunn at mange i dag høyrer lydbøker i staden for å lesa papirbøkene; dei gidd rett og slett ikkje.

Anonymkode: aeb47...1e4

Bullshit!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nina Lykke's " Full spredning" er morsom.

Anonymkode: 9e44d...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Mezzosoprena said:

Bullshit!

Grunngi svaret ditt i staden for å skriva engelsk på eit norsk forum.

"Bullshit" seier ingenting; her skriv ein på norsk.

Anonymkode: aeb47...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellinor Oliphant har det helt fint, både morsom og trist samtidig. Den koste jeg meg veldig med! 
 

Har humret bra av alle bøkene til Jonas Jonassen (bla hundreåringen) og Fredrik Beckmann. 
 

Marian Keyes når man trenger noe lett strandlektyre ;)

Anonymkode: b8bda...5d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Grunngi svaret ditt i staden for å skriva engelsk på eit norsk forum.

"Bullshit" seier ingenting; her skriv ein på norsk.

Anonymkode: aeb47...1e4

Beklager, mente okseskit!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollektivt selvmord av Arto Paasilinna

Endret av Capazitet
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, Mezzosoprena said:

Beklager, mente okseskit!

Kva samanheng har avføring frå ein okse med kommentaren eg opphavleg skreiv?

39 minutter siden, AnonymBruker said:

Og ein lærer langt meir av å bla i bøkene på eit bibliotek enn å få eit ferdig svar på eit forum. Litteratur er ikkje ein ferdigrett produsert av Fjordland; litteratur krev litt eigeninnsats.

Det er av same grunn at mange i dag høyrer lydbøker i staden for å lesa papirbøkene; dei gidd rett og slett ikkje.

Anonymkode: aeb47...1e4

Eg skriv om litteratur, ikkje oksar eller andre dyr.

Anonymkode: aeb47...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er merkelig hvordan enkelte mister all folkeskikk når de kan poste som AB. Nok om det, mine anbefalinger er ikke akkurat nyskrevne bøker, men TS kan kanskje ha glede av dem likevel: Gargantua og Pantagruel av Rabelais, Candide av Voltaire, Alice-bøkene til Lewis Carroll, hauger av titler av Wodehouse, og, besynderlig nok vil sikkert noen mene, Slottet av Kafka.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo forresten også nevne den morsomste boka jeg vet om: The Hitchhikers Guide to the Galaxy av Douglas Adams 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kva samanheng har avføring frå ein okse med kommentaren eg opphavleg skreiv?

Eg skriv om litteratur, ikkje oksar eller andre dyr.

Anonymkode: aeb47...1e4

Kjeder du deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...