Q2012 Skrevet 4. mars 2024 #21 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Føler meg litt i samme situasjon. Jeg har nå gått tre kunstkurs med tilsammen 17 deltagere. Ingen single damer der. Jeg er mann. Så det at dating er så lett i hobbyverden det er nesten en myte føler jeg. Tangokurs har jeg også gått, har danset der på kvelder etter kurset også. Men alle damene var opptatt, og hadde en partner hjemme, - eller så var partneren med på tango. Tjohopp! Brun pub er min neste arena å sjekke ut sjekking på. ♥️♥️♥️ Anonymkode: b2814...cec Det høres kjent ut. De fleste single damer kommer ikke ut av huset (midt / slutten 30 år), sannsynligvis fordi de har barn og kun går på barneaktiviteter. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #22 Skrevet 4. mars 2024 Nei og ja. Det er digg å selv styre livet mitt, bestemme selv. Men jeg savner å sovne med noen, våkne med noen. Komme hjem til ferdig middag etter jobb. Trenger ikke nødvendigvis en samboer eller gifte meg men en som er glad for å tilbringe tid med meg på fast basis, dvs en kjæreste som har tid til meg men som også klarer seg alene. Anonymkode: 292c5...6a0 1
Gjest Nasty Skrevet 4. mars 2024 #23 Skrevet 4. mars 2024 Helt ærlig.... Ja. Det hender at jeg drømmer om kjæreste. Jeg syns det er fint å ha noen å være glad i og god med, og det er jo deilig med både kos og sex. Morsomt å flørte og leke sammen, hyggelig å gjøre ting sammen - fjelltur, lage middag, se film. Men, jeg har mine vansker som gjør at tillit og trygghet blir vanskelig. Det ideelle forholdet jeg ser for meg, er i utgangspunktet ikke mulig med mine forutsetninger. Dette er jo noe jeg jobber med, men det kan ta lang tid før jeg blir bedre/frisk. Det er kanskje ikke sikkert at jeg blir det, og enn så lenge vil jeg være alene. Så har det seg slik at jeg elsker veldig høyt, og jeg er ekstremt lojal. Jeg høres kanskje arrogant ut når jeg sier det, men jeg tror det vil være vanskelig å finne en mann som elsker meg like mye tilbake, og som er like lojal. Det fine med å være singel er at jeg kan bestemme alt selv. Hva jeg skal ha til middag, hvilken film jeg vil se, når jeg skal stå opp eller legge meg. Nei, det er ikke slik at om jeg er kjæreste med noen så skal de absolutt bestemme disse tingene, men selvsagt vil de påvirke valg og hva man gjør i hverdagen. Det at jeg er fri til å gjøre hva jeg vil, er fint. Gå på do med døra åpen, trenger ikke barbere meg, kan se ut som en dass men likevel føle meg bra. For lenge siden hendte det ofte at jeg gråt fordi jeg var ensom og savnet intimitet. Nå er ikke savnet der på samme måte lenger, jeg kan kjenne litt på det når jeg iblant dagdrømmer, men det går lengre tid mellom hver gang for hver dag som går.
Måneskinn Skrevet 4. mars 2024 #24 Skrevet 4. mars 2024 Bippeti skrev (4 timer siden): Nope, koser meg ikke med singellivet. Ønsker meg selskap og noen som kjenner meg godt og jeg kan slappe av med og ligge med og ligge inntil og gjøre stort og smått sammen med. Reising kommer et stykke ned på lista, men det er med det også. Det jeg ikke savner er et dårlig forhold, men sånt har jeg ikke tenkt å rote meg inn i igjen. Og jeg kunne kost meg med alenetid dersom jeg visste jeg hadde noen som var der jevnlig. Nå er det bare bleh. Kunne ikke sagt det bedre selv Har ikke noe problem med å trives i eget selskap, finne på ting alene eller med venner , men det er noe med tosomheten som jeg savner. En å lene seg på, en å sparre med, dele teite morsomme ting med... kysse! Omg jeg savner å kysse... noen ganger tror jeg at jeg har glemt åssen man gjør det 😅 singellivet er helt ok, men tosomhet er bedre! 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #25 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg føler jeg har prøvd alt: CrossFit, kor, klatring, turlaget, sykkel, ski, politikk. Problemet er at den type aktiviteter kun blir hobbyer i livet mitt, de kan aldri erstatte kjæreste og familie sånn som jeg egentlig ønsker meg. Og jeg klarer ikke late som om «klatring er livet» når jeg innerst inne synes klatring er uinspirerende, skummelt og vanskelig. Anonymkode: 50afa...818 Jeg synes at det er trivelig at du ønsker deg kjæreste. Mange her inne vil gjerne promotere sine egne livsvalg, men du må vite hva som er rett for deg. Jeg aner ikke hva man må gjøre som singel kvinne for å finne noen. Som singel mann var jeg temmelig fortapt. Anonymkode: 4e430...e67
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #26 Skrevet 5. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ts her: joda, gode nære venninner reiser jeg mer en gjerne på ferie med. Tidligere reiste vi på jenteturer og var en sammensveiset gjeng hvor den ene latterkulen avløste den andre og turen besto av intern humor, morsomme historier og generelt god stemning. Veldig samkjørt gruppe hvor fokuset var stemningen innad i gjengen heller enn aktivitetene. Problemet er at de foretrukne venninnene nå har familie og ikke er ledig for reising på samme måte som når vi var yngre. De som er igjen er mer perifere venner jeg ikke har så god kjemi med. Det er litt fælt å si det men det eneste vi har til feller er at vi ikke har kjæreste å reise på ferie med, derfor velger vi hverandre. Vi omgås ikke særlig mye resten av året og det er det en grunn til. Jeg har virkelig forsøkt å finne nye venner gjennom hobbyer men de jeg viber med får seg fort kjæreste og barn de også og da er de litt «ute av dansen» og de som er igjen er mye med eventyrlystne enn jeg er. De er også en del yngre enn meg. Jeg klarer ikke late som om nachpielhistorier og kline-sladder er spennende når jeg kom over den slags for flere år siden. Anonymkode: 50afa...818 Jeg er i samme situasjon og har full forståelse! Mitt råd er at du må legge fortiden bak deg og akseptere at situasjonen nå er annerledes. Du må finne din egen vei i livet som gjør deg lykkelig. Når det er sagt, så er jeg ikke så mye flinkere til det selv. Tenker gjerne tilbake på tiden der 17.mai og alle slike dager var de beste i året, fordi vi var en gjeng som holdt sammen. Nå har alle barn og familie og er opptatt med sitt, og jeg blir ikke inkludert. Men har det best når jeg er sammen med andre single, selv om vi ikke er nære venner. Jeg blir rett og slett lei meg når jeg blir konfrontert med familielivet ved å være for nært innpå. Anonymkode: 7fb59...f8d 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #27 Skrevet 5. mars 2024 Ser ikke poenget med kjæreste, det var koselig og hadde kjærlighetssorg når deg var over med siste. Men det var fordi jeg mistet en god venn, ikke fordi jeg trenger at noen bor med meg. Har fått venner nå og en hobby jeg trives med. Trenger ikke dette i 2024, er så lett å klare seg alene at venner holder i massevis Anonymkode: 3e23e...f3e
Carolain Skrevet 5. mars 2024 #28 Skrevet 5. mars 2024 Nei, jeg koser meg ikke med singellivet . Føler tiden alene er tom og meningsløs. Folk sier du må lære å trives i eget selskap, men det har jeg aldri lært meg, vært singel i 7 år. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #29 Skrevet 5. mars 2024 Drømmer at jeg er gravid ukentlig og kjenner spark og det hele, så våkner jeg og er så deprimert at jeg kan gråte i dusjen. Det er ikke dermed sagt at jeg ikke koser meg i eget selvskap også, elsker dagsturer alene i skogen og vin foran en spennende thriller, det gjør jeg i forhold også. Har også nære relasjoner i livet. Men hobbyer blir litt som å spise bomull når man er sulten, det er fyll men dekker ikke mitt egentlige behov som er barn og en snill mann. Det er smertefullt men hva skal man gjøre, kan ikke bare legge seg ned å dø heller. Likevel mistenker jeg at disse som elsker singellivet enten har barn, de vil ikke ha barn eller de liker ikke kjærlighet/menn, og da er det jo lett å nyte det. Anonymkode: 98662...e91 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #30 Skrevet 5. mars 2024 Ja, nyter hvert sekund! Anonymkode: 286e6...bc8 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #31 Skrevet 5. mars 2024 Just now, AnonymBruker said: Drømmer at jeg er gravid ukentlig og kjenner spark og det hele, så våkner jeg og er så deprimert at jeg kan gråte i dusjen. Det er ikke dermed sagt at jeg ikke koser meg i eget selvskap også, elsker dagsturer alene i skogen og vin foran en spennende thriller, det gjør jeg i forhold også. Har også nære relasjoner i livet. Men hobbyer blir litt som å spise bomull når man er sulten, det er fyll men dekker ikke mitt egentlige behov som er barn og en snill mann. Det er smertefullt men hva skal man gjøre, kan ikke bare legge seg ned å dø heller. Likevel mistenker jeg at disse som elsker singellivet enten har barn, de vil ikke ha barn eller de liker ikke kjærlighet/menn, og da er det jo lett å nyte det. Anonymkode: 98662...e91 Ps, det var lettere å nyte singellivet da venninnene mine var barnløse og vi reiste sammen og hang en del, nå er jeg eneste single og barnløse. Anonymkode: 98662...e91 1
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #32 Skrevet 5. mars 2024 Jeg nyyyyyyyter singellivet. Her skal det vare livet ut:-). Anonymkode: fa95b...6b6
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #33 Skrevet 5. mars 2024 Jeg var kun singel i januar... 🙈😅 Anonymkode: 481d4...2cc
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #34 Skrevet 5. mars 2024 19 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan klarer folk å trives i singellivet når man alltid blir så avkoblet fra det livet andre lever? Anonymkode: 50afa...818 Høres mer ut som du trenger nye venner, hvis de ikke er interessert i å snakke om dine ting fordi de selv er i forhold og/eller har barn. Noen folk er jo sånn, men det finnes nok av andre man kan omgås. Selv føler jeg ikke så sterkt at jeg må være "påkoblet" andres liv, egentlig. Jeg er jo selv ikke så interessert i å høre om andres forhold, eller hva barna deres har gjort, men avfeier dem jo ikke av den grunn. Anonymkode: 357f6...b7a
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #35 Skrevet 5. mars 2024 32 minutter siden, AnonymBruker said: Høres mer ut som du trenger nye venner, hvis de ikke er interessert i å snakke om dine ting fordi de selv er i forhold og/eller har barn. Noen folk er jo sånn, men det finnes nok av andre man kan omgås. Selv føler jeg ikke så sterkt at jeg må være "påkoblet" andres liv, egentlig. Jeg er jo selv ikke så interessert i å høre om andres forhold, eller hva barna deres har gjort, men avfeier dem jo ikke av den grunn. Anonymkode: 357f6...b7a Ts her igjen: jeg liker å engasjere meg i det som skjer i andres liv. Synes det er gøyere å høre om parforholdet til en venninne enn å gå på museum og se på gamle bilder. Og jeg ønsker ikke å snakke om nachpiel og hooking som mine single, yngre, venner prater om. Jeg vil være voksen og snakke om voksenting sammen med andre på samme alder. Anonymkode: 50afa...818 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2024 #36 Skrevet 5. mars 2024 Virker som du er introvert, og vil nok trives best sammen med enten en som er veldig forståelsesfull eller introvert selv. Og nei, jeg hater å være singel. Har vært i noen år nå etter lengre ekteskap. Og jeg er relativt introvert og liker ikke folk over tid eller i mengder. Kun 1 til 1. Anonymkode: 06dc7...ea1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #37 Skrevet 6. mars 2024 TS her igjen: for å forklare litt: jeg hater ikke livet mitt, jeg synes mye er fint og jeg har mange hobbyer og aktiviteter jeg trives med. Men det er ikke så kjekt at jeg slutter å ønske meg en kjæreste. Det virker av og til som om løsningen på savnet etter en kjæreste er å skape seg et så godt liv som singel at savnet opphører og så skal han på magisk vis dukke opp. Men det går ikke for min del, på grunn av de tingene jeg ramset opp i HI. Kor er kjekt, trening er kjekt, venninne-treff er kjekke, men ikke SÅ kjekt at savnet etter en kjæreste opphører. Anonymkode: 50afa...818 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2024 #38 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): TS her igjen: for å forklare litt: jeg hater ikke livet mitt, jeg synes mye er fint og jeg har mange hobbyer og aktiviteter jeg trives med. Men det er ikke så kjekt at jeg slutter å ønske meg en kjæreste. Det virker av og til som om løsningen på savnet etter en kjæreste er å skape seg et så godt liv som singel at savnet opphører og så skal han på magisk vis dukke opp. Men det går ikke for min del, på grunn av de tingene jeg ramset opp i HI. Kor er kjekt, trening er kjekt, venninne-treff er kjekke, men ikke SÅ kjekt at savnet etter en kjæreste opphører. Anonymkode: 50afa...818 Helt enig! Det er akkurat dette mange ikke forstår. Jeg er også singel og det er ufrivillig. Vanskelig å finne noen for noe varig og seriøst så tror jeg kommer til å være singel lenge dessverre. Det er jo ikke sånn at fritidsinteresser, hobbyer og venner erstatter en kjæreste. Det er hyggelig og gir innhold til livet, men en kjæreste er jo noe annet. Det er den som du kan være veldig nær, snakke om alt med, kose med, ha sex med, reise på ferie med osv. Ingen fritidsinteresse eller venn kan erstatte det. Handler om helt ulike typer behov som er naturlig å ha for de fleste mennesker. Det er jo ikke sånn at fordi du spiser brød med pålegg vil du aldri ha middag for å si det sånn. Anonymkode: 484cc...5fc
Janina1 Skrevet 6. mars 2024 #39 Skrevet 6. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 4.3.2024 den 22.41): Men jeg savner å sovne med noen, våkne med noen. Komme hjem til ferdig middag etter jobb. Trenger ikke nødvendigvis en samboer eller gifte meg men en som er glad for å tilbringe tid med meg på fast basis, dvs en kjæreste som har tid til meg men som også klarer seg alene. Anonymkode: 292c5...6a0 Henger meg på denne 👍🏻
Engel Skrevet 7. mars 2024 #40 Skrevet 7. mars 2024 Jeg trives godt med singellivet. Det betyr ikke at jeg ikke ønsker meg en kjæreste også, det ene utelukker jo ikke det andre. Men min "livslykke" er ikke avhengig av at jeg har en kjæreste. Men nå er jeg så heldig at jeg har fått de barna jeg skal ha (tenåringer nå), så jeg har jo fått oppleve den største lykken i livet for min del.❤️ Jeg har den største kjærligheten i livet mitt. Jeg har stor forståelse for at det er vanskeligere for yngre å trives med singellivet sånn sett (hvis man ønsker seg barn da). Nå er jeg også heldig med at jeg trives godt i eget selskap, det har jeg gjort hele livet. Jeg har en litt introvert del som elsker å bare kose meg hjemme alene, selv om jeg også er ganske så sosial av meg. Og jeg har også lært meg å kunne gjøre det aller meste alene, som å dra på turer, ferier osv. Det har sine fordeler å ikke måtte ta hensyn til andre også. Men det er også hyggelig å ha selskap. Og jeg er glad at jeg er så heldig at jeg har noen gode venninner som også har vært en del singel og dermed er ganske enkle å få med på aktiviteter. Og så ligger det nok litt i det å fylle tida også, slik at man ikke rekker å kjenne på at man er mye alene/ensom. Jeg har faktisk måtte kutte litt på aktiviteter nå, fordi jeg innså sist jeg datet at jeg egentlig ikke har tid i livet mitt til en kjæreste.🤪 Det er ikke sånn at jeg har vært bevisst på å fylle tida, det har mer blitt sånn fordi jeg har hatt ledig tid som singel... Jeg tenker det er helt greit å savne en kjæreste, det finnes ikke noe galt med det. Men hvis hele livet settes på pause pga at man ikke har denne kjæresten, da går man glipp av mye bra i livet. Jeg tenker det er litt misforstått hvis det å ha det bra som singel skal bety at man ikke ønsker seg en kjæreste. Det gjelder nok for noen, men for de fleste handler det om å ha det bra også som singel. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå