AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #1 Skrevet 4. mars 2024 Jeg er kvinne i starten av trettiårene. Sliter med å liksom «nyte» singellivet. Jeg er ikke spesielt eventyrlysten eller karrierefokusert. Venner på samme alder har kjæreste og/eller unger. Det å reise på gruppeturer eller reise alene gir meg lite. Gruppeturer er slitsomme med masse opplegg og sosialisering med folk jeg ikke kommer til å se igjen. Jeg klarer meg greit sosialt, men det er ikke førstevalget å dra på en sånn tur. Å reise alene gir meg lite. Jeg kan reise alene hvis jeg skal i et bryllup eller skal besøke noen, men å være på ferie i utlandet en hel uke alene er ikke noe som frister…Ferie med perifere venninner blir alltid mislykket, ikke har vi kjemi til å sitte og skravle over et glass vin og knekke sammen i latter av en intern vits, og ikke vil vi de samme tingene når vi er på tur. Blir fort dårlig stemning når man vil ulike ting. Blir alltid utenfor i det sosiale når andre snakker om hus, oppussing og småbarnsliv. Hvis jeg prater om mine ting merker jeg at de andre blir utålmodig og skifter tema. Synes det er kjedelig å være eneste på julebord/bryllup uten følge. Blir kjent med folk i samme situasjon gjennom diverse hobbyer men er ikke på bølgelengde med de som lever som «frie sjeler» og kun snakker om klatring, nachpiel og «fete konserter». Ikke særlig karrieredrevet. Drømmer hverken om mye ansvar eller lederrolle. Er tvert imot misunnelig på venner og kolleger som tar utvidet permisjon og jobber redusert fordi de har barn. Hvordan klarer folk å trives i singellivet når man alltid blir så avkoblet fra det livet andre lever? Anonymkode: 50afa...818 3 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #2 Skrevet 4. mars 2024 Virker for meg som at du er mer fokusert på å se det negative i alt, fremfor å forsøke å endre noe til det positive. Liker ikke å reise alene, men heller ikke med venninner. Nytter ikke å bli venner med folk i samme situasjon gjennom hobbyer, fordi du ikke er på bølgelengde.. Prøver du å se likheter hos de som er i samme livssituasjon som deg, eller fokuserer du mer på forskjellene deres? Anonymkode: 99aa7...360 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #3 Skrevet 4. mars 2024 Du høres skikkelig negativ ut, ting blir ikke bedre for deg før du tar tak i det. Anonymkode: d6790...943 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #4 Skrevet 4. mars 2024 Ts her: joda, gode nære venninner reiser jeg mer en gjerne på ferie med. Tidligere reiste vi på jenteturer og var en sammensveiset gjeng hvor den ene latterkulen avløste den andre og turen besto av intern humor, morsomme historier og generelt god stemning. Veldig samkjørt gruppe hvor fokuset var stemningen innad i gjengen heller enn aktivitetene. Problemet er at de foretrukne venninnene nå har familie og ikke er ledig for reising på samme måte som når vi var yngre. De som er igjen er mer perifere venner jeg ikke har så god kjemi med. Det er litt fælt å si det men det eneste vi har til feller er at vi ikke har kjæreste å reise på ferie med, derfor velger vi hverandre. Vi omgås ikke særlig mye resten av året og det er det en grunn til. Jeg har virkelig forsøkt å finne nye venner gjennom hobbyer men de jeg viber med får seg fort kjæreste og barn de også og da er de litt «ute av dansen» og de som er igjen er mye med eventyrlystne enn jeg er. De er også en del yngre enn meg. Jeg klarer ikke late som om nachpielhistorier og kline-sladder er spennende når jeg kom over den slags for flere år siden. Anonymkode: 50afa...818 3
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #5 Skrevet 4. mars 2024 Jeg koser meg veldig 🥰 Veldig fritt og avslappa, og god anledning til å dyrke egne interesser. Opplever at jeg har mer overskudd til venner, og til å kunne delta på ting jeg interesserer meg for. Jeg er også av dem som trives med å ha en del alenetid, og alltid har noen prosjekter å drive på med. Dessuten har jeg en jobb som f.t. er vanskelig å kombinere med et forhold, og det kunne ikke falt meg inn å bruke tid eller energi på sjekking. Noen menn tror at deres manglende hell hos damene skyldes at de konkurrerer med andre menn. Det er ofte feil; de konkurrerer med den sjelefred og frihet som vi aktive og selvstendige damer har når vi er enslige. Anonymkode: e390b...00d 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #6 Skrevet 4. mars 2024 Er det tilfelle at de ikke er tilgjengelig for å reise lenger, eller er det du som antar at de ikke er tilgjengelig? Jeg vet at tap av vennskap, når barn kommer inn i bildet, ikke er uvanlig. Noe av grunnen er jo antakelser fra begge hold, ene parten tror det er kjedelig for den uten barn, mens den andre parten tror at den med barn, ikke lenger kan bli med.. Prioriteringer endrer seg jo, vi (som par) har nå fått flere vennepar som har blitt foreldre, så vi har blitt enige om at vi vil prioritere barnevennlige nyttårsfeiringer, 17. Mai, bursdagsfeiringer osv, for det er viktig for oss å beholde disse vennskapene.. Anonymkode: 99aa7...360
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #7 Skrevet 4. mars 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Du høres skikkelig negativ ut, ting blir ikke bedre for deg før du tar tak i det. Anonymkode: d6790...943 Jeg føler jeg har prøvd alt: CrossFit, kor, klatring, turlaget, sykkel, ski, politikk. Problemet er at den type aktiviteter kun blir hobbyer i livet mitt, de kan aldri erstatte kjæreste og familie sånn som jeg egentlig ønsker meg. Og jeg klarer ikke late som om «klatring er livet» når jeg innerst inne synes klatring er uinspirerende, skummelt og vanskelig. Anonymkode: 50afa...818 4
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #8 Skrevet 4. mars 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Er det tilfelle at de ikke er tilgjengelig for å reise lenger, eller er det du som antar at de ikke er tilgjengelig? Jeg vet at tap av vennskap, når barn kommer inn i bildet, ikke er uvanlig. Noe av grunnen er jo antakelser fra begge hold, ene parten tror det er kjedelig for den uten barn, mens den andre parten tror at den med barn, ikke lenger kan bli med.. Prioriteringer endrer seg jo, vi (som par) har nå fått flere vennepar som har blitt foreldre, så vi har blitt enige om at vi vil prioritere barnevennlige nyttårsfeiringer, 17. Mai, bursdagsfeiringer osv, for det er viktig for oss å beholde disse vennskapene.. Anonymkode: 99aa7...360 De ønsker naturlig nok å prioritere å reise med familie/partner. Det hadde jeg også gjort om jeg hadde barn. Så spiller jo økonomi inn i bildet også, de færreste har råd til 3-4 ferier i løpet av et år. Det har jeg stor forståelse for. Anonymkode: 50afa...818
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #9 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De ønsker naturlig nok å prioritere å reise med familie/partner. Det hadde jeg også gjort om jeg hadde barn. Så spiller jo økonomi inn i bildet også, de færreste har råd til 3-4 ferier i løpet av et år. Det har jeg stor forståelse for. Anonymkode: 50afa...818 Tar du 3-4 turer i året? Da bør det jo finnes grupper på sosiale medier for folk som liker å reise like mye? Eller så kan du jo dra på gruppereiser med andre single, findingmrheight på IG arrangerer gruppeturer hvor hovedsaklig single damer reiser sammen, gruppetur til Mexico city, europeiske julemarked osv. Jeg bor selv i Oslo, er i 30 årene og frivillig barneløs. Samboeren min har behov for å ta ferieturer alene, så jeg kunne lett hatt behov for å finne nye venner å reise med, da jeg ikke ønsker å reise alene. Anonymkode: 99aa7...360
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #10 Skrevet 4. mars 2024 Just now, AnonymBruker said: Tar du 3-4 turer i året? Da bør det jo finnes grupper på sosiale medier for folk som liker å reise like mye? Eller så kan du jo dra på gruppereiser med andre single, findingmrheight på IG arrangerer gruppeturer hvor hovedsaklig single damer reiser sammen, gruppetur til Mexico city, europeiske julemarked osv. Jeg bor selv i Oslo, er i 30 årene og frivillig barneløs. Samboeren min har behov for å ta ferieturer alene, så jeg kunne lett hatt behov for å finne nye venner å reise med, da jeg ikke ønsker å reise alene. Anonymkode: 99aa7...360 Nei jeg tar ikke 3-4 turer i året. Det jeg mente var at hvis folk reiser på ferie med barna sine, og kanskje en egen ferie med mannen uten at barna er med så har de ikke råd til tur med venninner på toppen av det hele. Det har jeg full forståelse for, jeg hadde heller ikke prioritert venninneferie hvis jeg hadde barn. Skal legge til at de fleste venninnene mine jobber redusert nå i småbarnsfasen så da er det ikke råd til så mye ferier. Når det gjelder det du skriver om gruppeturer så har jeg vært på en god del gruppeturer de siste årene og stort sett blitt sliten og litt skuffet etter turen. Jeg er en type som legger større vekt på kjemien i gruppen som reiser sammen fremfor selve aktiviteten. Jeg foretrekker derfor å reise sammen med mennesker jeg har god kjemi med fremfor å dra på en organisert tur med folk jeg ikke kjenner. Jeg har dessverre hatt mange dårlige opplevelser med gruppeturer og folk som kjenner meg godt har sagt at jeg burde slutte å dra på sånne turer fordi jeg bare blir sliten og deppa når jeg har vært på sånt. Jeg skulle virkelig ønske jeg var en person som likte sånne turer da hadde singellivet vært mye enklere, men etter 6-7 forsøk kaster jeg nå inn håndkleet på gruppeturer som varer mer enn en helg. Anonymkode: 50afa...818 1
Bippeti Skrevet 4. mars 2024 #11 Skrevet 4. mars 2024 Nope, koser meg ikke med singellivet. Ønsker meg selskap og noen som kjenner meg godt og jeg kan slappe av med og ligge med og ligge inntil og gjøre stort og smått sammen med. Reising kommer et stykke ned på lista, men det er med det også. Det jeg ikke savner er et dårlig forhold, men sånt har jeg ikke tenkt å rote meg inn i igjen. Og jeg kunne kost meg med alenetid dersom jeg visste jeg hadde noen som var der jevnlig. Nå er det bare bleh. 3
Lee Jones Skrevet 4. mars 2024 #12 Skrevet 4. mars 2024 Jeg tror norske kvinner generelt koser seg mye mer med singellivet enn norske menn. Se hvor mye syting det er fra single norske menn. Forumet florerer og det er ofte menn som syter i store mediehus som VG, NRK og Nettavisen over singellivet. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #13 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg føler jeg har prøvd alt: CrossFit, kor, klatring, turlaget, sykkel, ski, politikk. Problemet er at den type aktiviteter kun blir hobbyer i livet mitt, de kan aldri erstatte kjæreste og familie sånn som jeg egentlig ønsker meg. Og jeg klarer ikke late som om «klatring er livet» når jeg innerst inne synes klatring er uinspirerende, skummelt og vanskelig. Anonymkode: 50afa...818 Det hjelper ikke at du prøver alt så lenge du har en negativ innstilling, det er den jeg snakker om at du må ta tak i. Anonymkode: d6790...943 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #14 Skrevet 4. mars 2024 Jeg koser meg litt for mye med det😅Er eldre enn deg da og har to tenåringer. Liker å styre dagen selv, og trives godt i mitt eget selskap. Kunne godt hatt en å dele stort og smått med, men går fint uten og. Liker å reise alene, eller med barna. Anonymkode: e75fc...ba1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #15 Skrevet 4. mars 2024 15 minutter siden, AnonymBruker said: Det hjelper ikke at du prøver alt så lenge du har en negativ innstilling, det er den jeg snakker om at du må ta tak i. Anonymkode: d6790...943 Hvilken innstilling skulle jeg ha hatt mener du? Anonymkode: 50afa...818
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #16 Skrevet 4. mars 2024 Koser meg langt mer i singellivet enn i et forhold! Anonymkode: 4e0bc...851
Jdz Skrevet 4. mars 2024 #17 Skrevet 4. mars 2024 Jeg er lykkelig gift og trives definitivt best med å være et team. Det sagt, har jeg alltid kost meg som singel også. Jeg har massevis av hobbyer og en givende jobb, og kjeder meg aldri. Jeg liker å reise, men kan like gjerne reise alene som med partner eller venner. Jeg elsker å ha venner og familie rundt meg, men i et forhold har jeg også behov for alenetid. Heldigvis er min partner akkurat som meg. Som singel hente det nok oftere at jeg følte meg ensom, men ikke så mye at det påvirket livskvaliteten nevneverdig.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #18 Skrevet 4. mars 2024 28 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg koser meg litt for mye med det😅Er eldre enn deg da og har to tenåringer. Liker å styre dagen selv, og trives godt i mitt eget selskap. Kunne godt hatt en å dele stort og smått med, men går fint uten og. Liker å reise alene, eller med barna. Anonymkode: e75fc...ba1 Det er en annen situasjon. Jeg hadde også kost meg selv om jeg var singel hvis jeg hadde barn. Anonymkode: 50afa...818
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #19 Skrevet 4. mars 2024 Hater singellivet. Treffer en skjønn fyr jeg har fantastisk sex med, som mener han får bedre enn meg. For n-te gang.. Fatter ikke hvorfor menn ikke kan holde seg for seg selv til de finner denne magiske drømmedamen sin, fremfor å ødelegge selvtilliten til meg og drøssevis av andre kvinner med holdninger som "du får duge for nå..". Drit og dra, altså.. Anonymkode: 37276...132 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #20 Skrevet 4. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg føler jeg har prøvd alt: CrossFit, kor, klatring, turlaget, sykkel, ski, politikk. Problemet er at den type aktiviteter kun blir hobbyer i livet mitt, de kan aldri erstatte kjæreste og familie sånn som jeg egentlig ønsker meg. Og jeg klarer ikke late som om «klatring er livet» når jeg innerst inne synes klatring er uinspirerende, skummelt og vanskelig. Anonymkode: 50afa...818 Føler meg litt i samme situasjon. Jeg har nå gått tre kunstkurs med tilsammen 17 deltagere. Ingen single damer der. Jeg er mann. Så det at dating er så lett i hobbyverden det er nesten en myte føler jeg. Tangokurs har jeg også gått, har danset der på kvelder etter kurset også. Men alle damene var opptatt, og hadde en partner hjemme, - eller så var partneren med på tango. Tjohopp! Brun pub er min neste arena å sjekke ut sjekking på. ♥️♥️♥️ Anonymkode: b2814...cec 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå