Gå til innhold

Hva gjør deg virkelig glad?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva betyr noe for deg?

Hva gjør deg virkelig glad?

Når føler du deg betydningsfull?

Hva gjør deg trist?

I hele mitt liv har jeg tenkt på andre mennesker, stilt spørsmål og fundert hvordan ting henger sammen. Hvordan ble du deg? Hvem var du før du tenkte å vise deg frem for omverden, om den er ekte eller falsk pr i dag?
Vi beskytter oss selv og noen skaper et bilde av hvordan livet bør se ut fra utsiden.  

Det er så mange som har det vondt bak denne fasaden. Det bør ikke dømmes, men med nysgjerrighet kan denne ekte personen komme frem og med litt godhet. 

Jeg har et håp ennå om at vi mennesker kan bry oss litt mer. Ikke for at vi skal rose oss selv for å gjøre noe godt for andre, men av oppriktighet.

Jeg glemte meg selv mye. Det er en måte å dekke over sine egne ting på det også. Å ikke gi seg selv egenomsorg. 

Jeg hadde enormt mye kjærlighet, forståelse og glede å gi til mange, men så en dag når livet raste var det ikke så mange som stilte opp. 

Jeg ble så klart veldig trist, men ikke til et bedre menneske enn de andre var.

 De hadde sikkert ikke en større porsjon godhet å gi bort. Jeg valgte bort bitterhet. Den skaper ingen godhet.
De hadde nok med seg selv, men dessverre skaper det mye ensomhet. Alle har jo litt å gi. Skaper ikke det glede da? 

Kan du tenke ut måter å glede andre uten å fremme deg selv? 
Hva gjør deg oppriktig glad?😊

 

 

 

 

Anonymkode: 24406...fde

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ganske mye som gjør meg glad.Her om dagen skinte solen da vi satt ute å lyttet til vårsang fra fuglene.Tak over hodet og mat i magen typ takknemlighet.Viktig med de små gledene,jeg ser de oftere og oftere:)

Anonymkode: 2aa92...28c

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å endelig kunne gå turer igjen opp bakker uten å bli andpusten etter hjerteoperasjonen. Husker ikke hvor lenge siden jeg kunne det :juhu:

Endret av Honey Dew
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir glad av å tenke på at våren og sommeren nå er rett rundt hjørnet 😁 

Og jeg jeg blir glad når de jeg er glad i har det bra ♥️ 

Simple as that ♥️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit at du ikke hadde noen å stole på når du selv fikk det vanskelig. Det er trist at vi er så mye medgangsvenner og ikke har lært oss hvordan vi kan støtte hverandre uten å ta på for mye av børen den andre bærer. ❤️ 

Selv tenker jeg at jeg helst kunne tenke meg å jobbe gratis. Jeg kunne tenke meg å vaske hjemmene til folk, og lage til med blomster. Jeg tror at hjemmeomgivelser har så mye å si for trivsel. Det hadde gjort meg glad å se noen komme hjem fra jobb, sliten, hentet ungene, til et plettfritt hjem med middag klar på bordet, "bon appetitt" skulle jeg sagt og dratt hjem til meg selv. 1 familie 5 dager i uken. Det tror jeg hadde vært en fin måte å glede andre på. 🥰

Anonymkode: c22a2...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...