Gå til innhold

Snus ved pasientkontakt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt stort over det egentlig. Annet enn "åja, så han/hun snuser". Samtidig så er det uhøflig og uprofesjonelt. 

Jeg som pasient snuser ikke i slike situasjoner heller, av høflighet ovenfor den jeg prater med. Alltid gjort det og vil alltid gjøre det.

Anonymkode: bfa80...2e4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fastlegen min tok seg en snus da jeg hadde time på fredag. Yesss, da kan jeg også, tenkte jeg.

Anonymkode: a7902...9b4

😂 Fastlegen min har tatt på seg lipgloss mens jeg satt der, og slurpet i seg iskaffe. Fremstår jo som litt lite profesjonelt, men hun er rågod og har full venteliste. Så jeg bare flirer inni meg, og tenker at slik fastlegene har det om dagen, så unner jeg henne det.

Og jeg vet at hun hadde oppført seg annerledes og mer profesjonelt dersom jeg satt der som pasient på cellegiftkur og hadde 6 mdr. igjen å leve... håper at de som snuser klarer å bruke litt skjønn i hvert fall. 

Anonymkode: 038f0...87e

Skrevet

Vet ikke helt.. Jeg tenker det burde være unødvendig. Og det er jo greit for den som snuser også, hvis man ikke snuser store deler av arbeidsdagen. Sunnere og billigere. Og man slipper å fremstå som mindre profesjonell. 

Ikke opplevd eller merket snus, men.. har møtt på noen med tyggis, og det synes jeg også er veldig.. rart. Kanskje er det feil å sammenligne med røyk og tyggis, men samtidig er det ikke helt på jordet. Hvis man tillater snus og tyggis, hvorfor ikke godta mat? 🤪

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva tenker dere om leger, sykepleiere eller psykologer som snuser mens de snakker med/undersøker/tar seg av pasienter? Er det uhøflig, respektløst eller null stress? Er det forskjell på yrkesgruppene i forhold til om det er greit eller ikke?

Anonymkode: 4c5e3...bb8

Null stress. Seriøst. Det angår ikke meg i det hele tatt. Jeg får ikke akkurat dårligere pasientbehandling av det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Får mer tillit til psykologer som snuser. Da kan jeg ta en snus og roe ned selv. Mange i helsevesenet snuser. Tror ts at de som jobber med helse ikke har egne laster/ avhengigheter. Var mye verre da det var røykerom/ lukt på sykehus

Anonymkode: 123d2...ad6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Fastlegen min tok seg en snus da jeg hadde time på fredag. Yesss, da kan jeg også, tenkte jeg.

Æsj. 

Anonymkode: f545b...c5a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Æsj. 

Anonymkode: f545b...c5a

Han er verdens beste lege :) "Hele" byen står på venteliste hos han, og jeg er overlykkelig for å ha han. Hadde ikke levd idag om det ikke var for han. Så at han snuser kunne jeg faktisk ikke brydd meg mindre om.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det lukter så kvalmende vondt. Kjenner det på ånden hver gang de puster ut når de snakker rett ved deg. 

Anonymkode: d3549...d99

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...