AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #1 Skrevet 3. mars 2024 Hva tenker dere om leger, sykepleiere eller psykologer som snuser mens de snakker med/undersøker/tar seg av pasienter? Er det uhøflig, respektløst eller null stress? Er det forskjell på yrkesgruppene i forhold til om det er greit eller ikke? Anonymkode: 4c5e3...bb8
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #2 Skrevet 3. mars 2024 Det er vel nesten så uhøflig og respektløst som man får det? Tenk om det hadde vært røyk det var snakk om i stedet. En lege som hadde en sur sneip i munnviken mens h*n målte blodtrykket ditt? Med snus går det kanskje an å bruke det på en måte som gjør at det ikke syns... Men allikevel er det ikke noe man bør gjøre. Anonymkode: 03d80...2bf 3
Queen19 Skrevet 3. mars 2024 #3 Skrevet 3. mars 2024 Tipper det skjer oftere enn man selv tror. Samboeren min snuser, og avhengig av hvor han legger snusen, kan det være umulig å se at han har en snus under leppa.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #4 Skrevet 3. mars 2024 Helt grusomt og uproft. Anonymkode: f545b...c5a 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #5 Skrevet 3. mars 2024 Trodde strengt tatt ikke at det var lov? De har jo pasienter med kreft osv. som sliter mye med kvalme. Kjipt at pasienten brekker seg og div. sår kan revne opp fordi du ikke klarte å vente med den snusen... jeg hadde rapportert det inn til ledelsen om jeg så bare var på besøk på sykehuset. Anonymkode: 038f0...87e 3 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #6 Skrevet 3. mars 2024 Er det mer akseptabelt for leger eller psykologer man kun har møter/samtaler med? Dvs der det ikke er noe fysisk kontakt? Anonymkode: 4c5e3...bb8
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #7 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Trodde strengt tatt ikke at det var lov? De har jo pasienter med kreft osv. som sliter mye med kvalme. Kjipt at pasienten brekker seg og div. sår kan revne opp fordi du ikke klarte å vente med den snusen... jeg hadde rapportert det inn til ledelsen om jeg så bare var på besøk på sykehuset. Anonymkode: 038f0...87e Sår kan vel også revne fordi man må lete frem en søppelbøtte for å kaste snusen før man går til pasienten. Eller fordi man må tørke seg etter dobesøk. Ville du rappotert inn det også kanskje? Anonymkode: 95ff5...64a 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #8 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Helt grusomt og uproft. Anonymkode: f545b...c5a Selv om det ilke legges merke til? Anonymkode: 676ae...b38
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #9 Skrevet 3. mars 2024 Rare kommentarer. Det skader ingen at andre snuser. Røyk er selvsagt noe helt annet, det er til skade for andre. Jeg synes snus er ekkelt, og ville aldri puttet det i min egen munn. Men jeg-eller dere-kan da ikke bestemme over andre. Anonymkode: 1a0df...354 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #10 Skrevet 3. mars 2024 Hos de fleste som har snust i lang tid kan man verken se eller lukte det. Så tror ingen pasienter tar noe skade av det altså. Det man ikke vet har man da heller ikke vondt av, i dette tilfelle. Anonymkode: 09f6b...52f 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #11 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Hos de fleste som har snust i lang tid kan man verken se eller lukte det. Så tror ingen pasienter tar noe skade av det altså. Det man ikke vet har man da heller ikke vondt av, i dette tilfelle. Anonymkode: 09f6b...52f Jeg tenker selvfølgelig på de tilfellene der pasienten skjønner at legen/psykologen/sykepleieren snuser, er det greit da? Anonymkode: 4c5e3...bb8
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #13 Skrevet 3. mars 2024 Legen min snuser og jeg kunne ikke ha brydd meg mindre. Jeg blir jo ikke påvirket på noen måte av det? Legene er da hygieniske etterpå og før undersøkelser, uansett om det er snus de putter i munnen eller hodet de klør seg på. Anonymkode: 81288...9eb 2
Honey Dew Skrevet 3. mars 2024 #14 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Trodde strengt tatt ikke at det var lov? De har jo pasienter med kreft osv. som sliter mye med kvalme. Kjipt at pasienten brekker seg og div. sår kan revne opp fordi du ikke klarte å vente med den snusen... jeg hadde rapportert det inn til ledelsen om jeg så bare var på besøk på sykehuset. Anonymkode: 038f0...87e Jeg også.
skreppamedleppa Skrevet 3. mars 2024 #15 Skrevet 3. mars 2024 (endret) Av alle ting jeg virkelig ikke bryr meg om står dette høyt oppe på listen. Det er meg fullstendig revnende likegyldig, det går jo ikke ut over meg på noen måter og kan selvfølgelig ikke sammenlignes med røyk. Nei dette er en veldig ikke sak å bry seg om eller bli så veldig fornærmet over mener jeg. Endret 3. mars 2024 av skreppamedleppa 2
Hannah80 Skrevet 3. mars 2024 #16 Skrevet 3. mars 2024 Jeg snuste i fem år på jobb, før noen av kollegaene mine fant det ut. Og da fortalte jeg det selv;)
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #17 Skrevet 3. mars 2024 Jobber i hjemmesykepleien og vi er flere som snuser, ingen reagerer verken ledelsen, andre kolleger, brukere eller pårørende. Anonymkode: 335e9...6ed 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #18 Skrevet 3. mars 2024 Snus er blitt så vanlig nå at jeg tenker en må være ganske stiv og firkanta om dette er noe en lager seg problemer ut av. Anonymkode: 9f0cc...ed6 3
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #19 Skrevet 3. mars 2024 Fastlegen min tok seg en snus da jeg hadde time på fredag. Yesss, da kan jeg også, tenkte jeg. Anonymkode: a7902...9b4 2
Hannah80 Skrevet 3. mars 2024 #20 Skrevet 3. mars 2024 Honey Dew skrev (12 minutter siden): Burde mistet jobben hvis de gjorde det. En voldsom overreaksjon. 2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå