Gå til innhold

noen som vet? om brystkreft

Fremhevede innlegg

Skrevet

Moren min skal om ei uke inn for å ta operasjon og fjerne en tumor i ene brystet. Ifølge legen var prøven de tok på biopsi godartet, men det gikk ikke an å utelukke at resten av tumoren var ondartet.. Jeg synes dette høres litt rart ut, men vil jo ikke si noe til moren min som kan bekymre henne ytterligere.

Men tumoren var ca 2 cm i diameter.. er dette mye? Kan en i utg.punktet godarta tumor utvikle seeg til å bli ondarta, eller kan deler av den være det? Dessuten lurer jeg på om det heter kreft hvis ikke tumoren er godarta?

Hun skal fjerne kulen under lokalbedøvelse, og kan dra hjem samme dag..er dette vanlig?

- Hilsen engstelig datter

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Det er vanlig at man kan få dra hjem samme dag, i hvert fall skjedde akkurat det samme med en jeg kjenner. Hun ble operert for snart 2 år siden og ble helt frisk.

De legene som driver med kreft er veldig flinke i min erfaring, og hvis de sier at en del av en tumor kan være godarta og en annen del ondarta så hadde jeg stolt på det.

Du kan antagelig bli med moren din og få spørre legene om det du lurer på før hun skal opereres. Brystkreft kan være arvelig.

Skrevet

har akkurat hatt dette i vår fam nå...

de er veldig flinke på å gi opplysninger til fam medlemmer så det er bare å bli med og spørre og grave så mye dere orker.. dere får svar på det meste

operasjonen var gjort i løpet av et par timer og man fikk dra hjem samme dag så lenge det ikke var noe spredning ellers....

dette går nok bra

tvi tvil :klem:

Skrevet

En godartet svulst kan utvikle seg til å bli ondartet ja.

Skrevet
En godartet svulst kan utvikle seg til å bli ondartet ja.

Nå skremmer du meg. :forvirret: Jeg har en godartet svulst i høyre bryst.

Skrevet

Jeg fikk i første omgang påvist celleforandringer for noen år siden, og ble deretter operert under lokalbedøvelse.

Etter noen dager fikk jeg beskjed om at den var ondartet og det bar fluksens inn til operasjon. Innleggelse denne gangen.

Min var veldig liten tror jeg, som en ert eller noe - og det gikk helt fint. Måtte stråle daglig i seks uker, og siden har det ikke vært noe.

Og dere som regner dere som trygge fordi det ikke er brystkreft i familien - ikke vær det. Jeg er den første i min familie.

Les dagboken til Carpe Diem og undersøk brystene hver måned etter mensen. Viktig viktig!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...