Gå til innhold

Ser dere ned på store damer? Ca 100 kg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg opplever stort sett å bli respektert for den jeg er, og kommer lett i kontakt med andre mennesker. Har også en jobb der jeg jobber tett på mange, og der jeg gjennom år har jobbet meg opp et godt rykte. Er trygg på meg selv, og merkelig nok virker det som menn generelt er mer tolerante for at jeg er den jeg er. (Godt trente, engasjerte og intelligente menn er ofte dem jeg jobber best med).

Men... Får av og til en følelse av at enkelte automatisk nedvurderer meg. Dette gjelder ofte damer, godt voksne eller unge. 

Kanskje bare tilfeldig? Eller er det noe i at enkelte ser ned på dem med noen kilo for mye?

Anonymkode: 54baa...031

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sånn er det dessverre. Man er for tykk, for tynn, for høy, for lav, feil hudfarge, feil legning, det er alltid noe som kan mislykkes.

Jeg personlig tenker ikke så mye på vekt, det finnes mange driftige damer med noen kilo ekstra. Ta Erna Solberg for eksempel. Jeg antar at hun har rundet 100 kg. Likevel styrte hun landet i flere år. 

Anonymkode: 025bb...92d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er så lita at jeg ser opp til alle sammen. 

Anonymkode: c15fb...e0e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror at jeg er litt fastlåst på jobb, ved at øverste leder har en litt nedlatende innstilling til store damer. Ser det for eksempel ved at hun søker råd hos andre, innenfor mine felt. Dette til tross for at jeg er den med beste tilbakemeldinger fra kunder/ samarbeidspartnere.

Har lurt på om jeg ville tjent på å gå ned noen kilo? Rent profesjonelt. Fordi de som styrer har gjort seg opp en mening om at feite folk ikke har like stort potensiale.

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sånn er det dessverre. Man er for tykk, for tynn, for høy, for lav, feil hudfarge, feil legning, det er alltid noe som kan mislykkes.

Jeg personlig tenker ikke så mye på vekt, det finnes mange driftige damer med noen kilo ekstra. Ta Erna Solberg for eksempel. Jeg antar at hun har rundet 100 kg. Likevel styrte hun landet i flere år. 

Anonymkode: 025bb...92d

Erna er vel godt over 100? Ikke for å avspore altså, men... Tror det det er mange rundt oss på tresifret.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Overhodet ikke, ikke på den måten du skisserer. Jeg innrømmer at jeg kan være fordomsfull overfor overvektige, men det går mer på overflatiske ting, ikke kompetansevurdering eller noe sånt. For å være fordomsfull den andre veien: Jeg innbiller meg noen ganger at overvektige kan være mer samvittighetsfulle enn andre, fordi de er mer vare for å bli dømt for latskap.

Anonymkode: fc6b6...0a5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Overhodet ikke, ikke på den måten du skisserer. Jeg innrømmer at jeg kan være fordomsfull overfor overvektige, men det går mer på overflatiske ting, ikke kompetansevurdering eller noe sånt. For å være fordomsfull den andre veien: Jeg innbiller meg noen ganger at overvektige kan være mer samvittighetsfulle enn andre, fordi de er mer vare for å bli dømt for latskap.

Anonymkode: fc6b6...0a5

Jeg vokste opp på begynnelsen av 2000-tallet, og er det noe jeg ofte hørte så var det at overvektige kvinner er bedre i senga fordi de er så opptatt av å "please" mannen for å kompensere for sitt dårlige utseende og at de ofte er morsomme og omgjengelige av akkurat samme grunn. De er snille, samvittighetsfulle som du skriver og bra mennesker fordi de kan ikke bruke utseendet til sin fordel, så de må ha god personlighet. 

Dette er selvsagt tåpelige fordommer, det høres ut som man roser overvektige men det er jo usynlig drittslenging, for det legges mye skam på utseende og en slags antagelse om at overvektige kvinner ikke har grenser i senga fordi de må gjøre mannen fornøyd med noe annet enn kroppen sin. Jeg var ikke særlig overvektig når jeg vokste opp men ble det i tenårene og har vært ganske overvektig i noen år som voksen. Nå er jeg overvektig. 

Jeg tror dessverre det er mange som ser ned på oss som er større enn normalen, til og med de som er store selv. Om de ser noen som er større enn seg selv, så dømmer de gjerne de for å føle seg bedre (har hørt og sett dette selv). 

Selv ser jeg ikke ned på store damer, heller ikke store menn, jeg vet hvordan det er å slite med vekta og jeg har lært en del om fedme og helse i årene som har gått. 

Anonymkode: 332c0...1c7

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, men tenker ofte at det kanskje ligger noen psykiske problemer under, og at man selvmedisinerer med mat. 

Anonymkode: 56930...799

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, ser ikke ned på overvektige. 

Kvinne, slutten av 20-årene, jobber i treningsbransjen. 

Anonymkode: a1ceb...4b7

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Erna er vel godt over 100? Ikke for å avspore altså, men... Tror det det er mange rundt oss på tresifret.

Enig, og så tror jeg ikke folk skjønner at man ikke ser gigantisk ut bare fordi man er tresifret, stor ja, men ikke amerikansk stor. 

Er selv 120 og lav, legen ville veie meg 3 ganger for hun trodde ikke jeg var så tung. :ler:

Anonymkode: d5f25...41a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser ned på nesten alle damer uansett vekt, jeg er 1.93m høy.

Anonymkode: 9c289...9db

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei, fordi jeg jobber i en kunnskapsbedrift og jo mer du sitter ned og leser og skriver, jo klokere/flinkere er du ;) 

Vel, er lite fedme i akademia, men de som er runde i kantene blir ikke undervurdert, er mitt inntrykk. 

Anonymkode: b6034...967

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, ser ikke ned på overvektige. 

Kvinne, slutten av 20-årene, jobber i treningsbransjen. 

Anonymkode: a1ceb...4b7

Det er så godt å høre! Jeg er en av de som ikke melder meg inn på treningssenter fordi jeg ikke orker blikkene, og er genuint redd for å bli filmet og gjort narr av på nettet. 

Anonymkode: 3962b...0ec

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. 

100 kg kan forresten se veldig forskjellig ut på forskjellige personer. Selv om begge er samme kjønn og samme høyde. Hvordan du bærer vekten, kanskje det er selvbildet, selvtilliten, som avgjør. 

Å kun se på et tall er helt meningsløst. Enda dummere når det ene tallet er bmi. Helt uten sammenheng, helt meningsløst.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Luksusbia
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Nei, men tenker ofte at det kanskje ligger noen psykiske problemer under, og at man selvmedisinerer med mat. 

Anonymkode: 56930...799

Endel medisiner mot depresjon og psykose fører til økt apetitt. Tenker at ofte er det psykososiale årsaker til fedme, som virkelig ikke skal bagetaliseres❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er bevist gjennom forskning at mange gjør på alle plan, også via offentlige tjenester osv.

Det ironiske er for eksempel min mor som istedetfor å kommentere «traff på venninna di i byen - veldig hyggelig» bare MÅ legge til. «Ja, hun har tapt seg». (Fordi tjukk, det eskalerte etter antidepressiva ifbm dødfødsel). 
Henne ene datter har lenge vært stor, som følge av overspising i et svært voldelig forhold/seksuelle overgrep osv. Tipper 130-40 kg. Det kommenterer hun heldigvis ikke. 

Anonymkode: 9b7c3...ae4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er så godt å høre! Jeg er en av de som ikke melder meg inn på treningssenter fordi jeg ikke orker blikkene, og er genuint redd for å bli filmet og gjort narr av på nettet. 

Anonymkode: 3962b...0ec

Det skjer egentlig aldri med mindre personen oppfører seg en komplett idiot mens de trener. Slik som folk som spiser pizza og burger mens de trener osv

Anonymkode: 9c289...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er bevist gjennom forskning at mange gjør på alle plan, også via offentlige tjenester osv.

Det ironiske er for eksempel min mor som istedetfor å kommentere «traff på venninna di i byen - veldig hyggelig» bare MÅ legge til. «Ja, hun har tapt seg». (Fordi tjukk, det eskalerte etter antidepressiva ifbm dødfødsel). 
Henne ene datter har lenge vært stor, som følge av overspising i et svært voldelig forhold/seksuelle overgrep osv. Tipper 130-40 kg. Det kommenterer hun heldigvis ikke. 

Glemte legge til st jeg selv nå må forsøke endel medisiner for fysisk alvorlig sykdom som har vektøkning som vanlig bivirkning.

Så jeg VET jo at første refleks til folk ikke er «så bra at hun nå er utendørs», men heller  «hun er blitt tjukk ja» 🙃 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...