Gjest Lompa Skrevet 3. februar 2006 #1 Skrevet 3. februar 2006 Fikk satt inn spiralen (vanlig kobberspiral) i går og har småblødd etterpå. Hvor lenge er det vanlig å blø etter innsetting? vet at noe blødning og svake "menssmerter" er ganske vanlig, men har ikke helt skjønt hvor lenge...Dere andre som har/har hatt spiralen, åssen var det for dere? Trenger å høre andres erfaringer på området. KAN være mensen også, ettersom jeg bare har hatt mensen (eller menslignende blødning) en gang siden fødselen, og det var i romjula.
tøydukke Anna Skrevet 3. februar 2006 #2 Skrevet 3. februar 2006 Nå har ikke jeg født barn, men når jeg fikk satt inn spiral, hadde jeg ganske kraftige menssmerter i litt over en dag, og så blødde jeg litt de par-tre første dagene. Deretter merket jeg ingenting. Men dette er vel litt individuelt...
Saeria Skrevet 3. februar 2006 #3 Skrevet 3. februar 2006 Jeg blødde faktisk ikke noe særlig. Hadde truseinnlegg på meg noen timer og det tok opp det lille blodet som kom. Tok et par ibux for smerter og det var nok. Trodde jeg skulle blø mer, i og med at jeg ikke har født barn.
Gjest Jalileh Skrevet 3. februar 2006 #4 Skrevet 3. februar 2006 Er det veldig vondt å få satt inn kobberspiral?
Gjest Lompa Skrevet 3. februar 2006 #5 Skrevet 3. februar 2006 Er det veldig vondt å få satt inn kobberspiral? ← Jeg syntes ikke det var vondt. Det sprengte veldig svakt i magen da legen satte den på plass, ellers ikke noe. Men det er visst veldig individuelt. har hørt om folk som synes det var så vondt at de trodde de skulle svime av....Da må jeg bare klø meg i hodet, for jeg merket praktisk talt ingenting. Som sagt har jeg blødd litt, men det kan jo også være mensen. Om man har født kan også ha noe å si, og også hvor lenge det er siden fødsel, og hvordan fødselen forløp, om man revnet mye og sånt. For min del er det nå ti uker siden, og jeg hadde en relativt lang, men ellers så godt som perfekt fødsel, uten nevneverdige revner eller noe sånt.
Gjest Nemesis Skrevet 3. februar 2006 #6 Skrevet 3. februar 2006 (endret) Det er nok normalt å blø litt svakt samme dagen og evt et par dager etterpå. Jeg hadde magesmerter hele resten av dagen etter at spiralen ble satt inn. Endret 3. februar 2006 av Nemesis
Saeria Skrevet 3. februar 2006 #7 Skrevet 3. februar 2006 Jeg syntes heller ikke den var vondt å sette. Litt ubehagelig kanskje. Merka ingen verdens ting når legen min tok den ut, men det er nok også ganske individuellt.
Gjest Jalileh Skrevet 4. februar 2006 #8 Skrevet 4. februar 2006 Ah...godt å høre. Sikkert bare en venninne som vil skremme meg litt da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå