AnonymBruker Skrevet 2. mars #1 Del Skrevet 2. mars Denne uka har jeg tatt innbytte i bil hos en forhandler. En isuzu 2014 modell som har gått 285.000, grei stand ellers, det var tiden og bytte den inn i en nyere bil. Forhandler mente att han ikke kunne selge den til mer enn 150.000 pga. Høy km stand, (forståelig det, att han han mener det), så han tilbydde meg 100.000 for bilen. Men siden det stod en veltebøyle og en roll top (plantrekk) på den bilen jeg kjøpte, og jeg ikke hadde bruk for det, så da ble vi enige om at de kunne putte den på bilen jeg ga de i innbytte, så kunne jeg få 110.000 for den. Jeg har sett samme modell med like høy km til opp mot 190.000 på finn. I går så jeg de hadde lagt ut gammle bilen min for salg til 180.000 på finn. Jeg har lite lyst og gi de den bøylen og plantrekket, for jeg føler att de har lurt meg. Det står fortsatt på bilen jeg kjøpte, skulle bare skru det av i etterkant og levere det. Ingen redusert pris på den bilen jeg kjøpte, bare til informasjon. Jeg forstår att man taper mye på innbytte siden de skal jo ha sin del også, men så mye ? 🤔 og når de legger den ut til 30.000 mer enn hva han sa til meg? Jeg føler meg litt lurt ? Eller er det fair?😅 Anonymkode: 0aebc...a10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #2 Del Skrevet 2. mars Eh, hadde ikke kjøpt en bil utenom landcruiser med så høy km.stand nei. Anonymkode: 92457...8f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #3 Del Skrevet 2. mars Sånn er det med innbytte. Du kunne solgt den selv på Finn, og du fikk jo 10.000 mer fordi du lot være å ta med ekstrautstyret på den nye bilen din? Anonymkode: f8086...609 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #4 Del Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Eh, hadde ikke kjøpt en bil utenom landcruiser med så høy km.stand nei. Anonymkode: 92457...8f9 Var min gammle bil som hadde gått 280.000, som jeg byttet inn i en nyere med lavere km stand. Ser nå att jeg kanskje formulerte meg litt feil i innlegget🤔 greia her er att forhandleren tilbydde meg 110.000 for min bil, og jeg godtok det, siden forhandler mente att han ikke kunne selge bilen min for mer enn 150.000, men han la den ut for 180.000 på finn i går. Anonymkode: 0aebc...a10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #5 Del Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sånn er det med innbytte. Du kunne solgt den selv på Finn, og du fikk jo 10.000 mer fordi du lot være å ta med ekstrautstyret på den nye bilen din? Anonymkode: f8086...609 Ja, ser den. Og jeg vet att man får mindre hos forhandler enn hva bilen er verd. Men føler meg uansett litt lurt når han skrur opp 30.000 mer enn hva han mente den kunne selges for. Men får vell bare slå meg til ro med det😅 Anonymkode: 0aebc...a10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #6 Del Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Var min gammle bil som hadde gått 280.000, som jeg byttet inn i en nyere med lavere km stand. Ser nå att jeg kanskje formulerte meg litt feil i innlegget🤔 greia her er att forhandleren tilbydde meg 110.000 for min bil, og jeg godtok det, siden forhandler mente att han ikke kunne selge bilen min for mer enn 150.000, men han la den ut for 180.000 på finn i går. Anonymkode: 0aebc...a10 Det er ikke unormalt å legge ut bilene for litt mer enn man forventer å få for de da. Man vil jo ha mest mulig for bilen😅 Så endrer de prisen hvis den ikke blir solgt. Anonymkode: e6be3...ee3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #7 Del Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, ser den. Og jeg vet att man får mindre hos forhandler enn hva bilen er verd. Men føler meg uansett litt lurt når han skrur opp 30.000 mer enn hva han mente den kunne selges for. Men får vell bare slå meg til ro med det😅 Anonymkode: 0aebc...a10 Kan hende den likevel ikke selges for mer enn 150.000kr, men at de prøver seg. Anonymkode: d31e6...30a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #8 Del Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, ser den. Og jeg vet att man får mindre hos forhandler enn hva bilen er verd. Men føler meg uansett litt lurt når han skrur opp 30.000 mer enn hva han mente den kunne selges for. Men får vell bare slå meg til ro med det😅 Anonymkode: 0aebc...a10 Er ikke sikkert han får det. Men nå har de prutningsmonn, også må de gjerne gi noe form for garanti for å bli kvitt den, det blir fort noen kroner også. Anonymkode: f8086...609 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #9 Del Skrevet 2. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Var min gammle bil som hadde gått 280.000, som jeg byttet inn i en nyere med lavere km stand. Ser nå att jeg kanskje formulerte meg litt feil i innlegget🤔 greia her er att forhandleren tilbydde meg 110.000 for min bil, og jeg godtok det, siden forhandler mente att han ikke kunne selge bilen min for mer enn 150.000, men han la den ut for 180.000 på finn i går. Anonymkode: 0aebc...a10 Men at han legger den ut for 180K betyr ikke at han får solgt den for den prisen, han har sikkert lagt inn litt prutingsmargin også. Og når den har lagt der en stund, så blir kanskje annonsen redigert, og ny og lavere pris blir satt. Du er ikke blitt lurt, for dette var en avtale dere begge godtok, men det er mulig å føle seg lurt. Anonymkode: 97bf7...2fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 2. mars #10 Del Skrevet 2. mars Lett å føle seg lurt, men når du tenker over det: Prisen han legger den ut til, er nok bare for å sjekke markedet og interessen. Vil han i det hele tatt få noen motbud etc. ved en så høy utsalgspris. Han vil nok sette ned prisen med 10.000 kr for annenhver uke den ikke blir solgt. Som skrevet over: å slippe stresset med misfornøyde kunder, reklamasjon osv er virkelig verdt noen titalls tusen kr. i hvertfall i mine øyne. Jeg solgte nylig en bil til forhandler, fikk 330.000kr for den. Var mye feil, påstod dem. Han la den ut til 410.000kr. Ble bra skuffa, ja. Følte meg lurt. Men fulgte annonsen i flere måneder, og sisten prisen den lå ute med var 340.000kr. Da ble den solgt (til kanskje mindre enn 340.000kr, hva vet vel jeg). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
endo Skrevet 2. mars #11 Del Skrevet 2. mars 8 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, ser den. Og jeg vet att man får mindre hos forhandler enn hva bilen er verd. Men føler meg uansett litt lurt når han skrur opp 30.000 mer enn hva han mente den kunne selges for. Men får vell bare slå meg til ro med det😅 Anonymkode: 0aebc...a10 De skal jo tjene penger. Klart de legger den ut for mer enn hva de forventer å få. Vanlig praksis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars #12 Del Skrevet 2. mars Om du vil ha mest mulig for en bil gir du den jo ikke i innbytte. Innbytte er for de som ikke gidder ta jobben med å selge selv. Anonymkode: 257ab...ce7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå