AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #1 Del Skrevet 2. mars 2024 Denne uka har jeg tatt innbytte i bil hos en forhandler. En isuzu 2014 modell som har gått 285.000, grei stand ellers. Forhandler mente att han ikke kunne selge den til mer enn 150.000 pga. Høy km stand, (forståelig det, att han han mener det), så han tilbydde meg 100.000. Men siden det stod en veltebøyle og en roll top (plantrekk) på den bilen jeg kjøpte, og jeg ikke hadde bruk for det, så da ble vi enige om at de kunne putte den på bilen jeg ga de i innbytte, så kunne jeg få 110.000 for den. Jeg har sett samme modell med like høy km til opp mot 190.000 på finn. I går så jeg de hadde lagt ut gammle bilen min for salg til 180.000 på finn. Jeg har lite lyst og gi de den bøylen og plantrekket, for jeg føler att de har lurt meg. Det står fortsatt på bilen jeg kjøpte, skulle bare skru det av i etterkant og levere det. Ingen redusert pris på den bilen jeg kjøpte, bare til informasjon. Jeg forstår att man taper mye på innbytte siden de skal jo ha sin del også, men så mye ? 🤔 og når de legger den ut til 30.000 mer enn hva han sa til meg? Jeg føler meg litt lurt ? Eller er det fair?😅 Anonymkode: ffbf3...742 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
imagineme Skrevet 3. mars 2024 #2 Del Skrevet 3. mars 2024 Bruktbilselgere vil ALLTID gi deg en ekstremt lav pris i innbytte/kjøp i forhold til hva du kunne fått privat på for eksempel Finn.no Dette har med at de skal tjene penger på bilen de har kjøpt av deg og om man ikke forhandler godt nok, så vil de tjene mer penger. Et eksempel. Jeg fikk 70.000,- i innbytte for en bil en gang hos en merkeforhandler (annet merke). En måneds tid senere ser jeg bilen ute på Finn.no til 130.000,-. Jeg var gjeldfri på bilen og ville bli kvitt den så fort som mulig, så jeg ga full faen. Det som er litt artig er at de tilbød meg 60.000,- først, så sa jeg "du kan jo i det minste være med ut og se på bilen" og bare med det fikk jeg 10.000,- ekstra. Men, ja - Bruktbilforhandlere er en snuskete gjeng 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #3 Del Skrevet 3. mars 2024 1. En forhandler lever av kjøp og salg av bil. For å klare det, må de tjene 30-50000 kroner per bil, om de er noenlunder seriøse, minst. 2. Bilen legges ut til 180000 kr, og da forventer de at kjøper pruter den ned til 150000. Sånn fungerer det. Helt i tråd med det de sa til deg. 3. Om du vil få mest mulig for pengene, kjøp og selg privat, og sett deg godt inn i hvordan pruting fungerer. Jeg har ofte prutet ned 20-35% på annonsert FINN pris. Anonymkode: 1615a...d0c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #4 Del Skrevet 3. mars 2024 Selvfølgelig har du ikke blitt lurt, de driver butikk. De tok ikke bilen i innbytte bare for å være snill, men for å tjene penger. Hvis det er noen som har blitt lurt så er det bilforhandlere som har gitt deg 10000 for deler du vurderer å ikke levere de alikevel. Anonymkode: 264be...a38 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2024 #5 Del Skrevet 4. mars 2024 Nei, herregud, det er slik business virker. Hvis du mener du kunne fått 180 tusen selv for den bilen, hvorfor solgte du ikke privat og brukte pengene til å kjøpe en bil du liker? Jeg vet det er surt når andre gjør profitt på "deg", men sånn er det. Anonymkode: b2cb2...3b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå