Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg står under et vanskelig valg og jeg holder på bli gal. Jeg fant ut for noen dager siden at jeg er gravid med kjæresten min. Jeg er 18 og han 21, men vi begge har jobb, bil og flytter sammen til sommeren. Han vil jeg skal ta abort og gir meg nesten et valg mellom han og barnet. Jeg er i uke 5 nå og han stresser meg med at han vil absolutt ikke bli far. Jeg klarer ikke tanken på abort engang og vet ikke hva jeg skal gjøre. Har noen innspill?

• Hjerte 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville du hatt barn nå hvis du ikke allerede var gravid?

Skrevet

Abort! Dette forholdet kommer ikke til å vare livet ut! 

• Liker 5
Skrevet

Vil du ha han etter en abort? Det er også et spørsmål

• Liker 10
  • Nyttig 6
Skrevet
hallo01246 skrev (4 minutter siden):

Jeg står under et vanskelig valg og jeg holder på bli gal. Jeg fant ut for noen dager siden at jeg er gravid med kjæresten min. Jeg er 18 og han 21, men vi begge har jobb, bil og flytter sammen til sommeren. Han vil jeg skal ta abort og gir meg nesten et valg mellom han og barnet. Jeg er i uke 5 nå og han stresser meg med at han vil absolutt ikke bli far. Jeg klarer ikke tanken på abort engang og vet ikke hva jeg skal gjøre. Har noen innspill?

IKKE vær en av de som tvinger far til å være en pappa iallefall! Det ødelegger livet til mannen og barnet!

• Liker 4
  • Nyttig 1
Gjest Annas1992
Skrevet

Jeg tenker ar om man ikke klarer leve med en abort, må man ikke ta en. Abort er noe en må leve med resten av livet, og som kan være veldig psykisk belastende om det ikke er noe man ønsker. 

AnonymBruker
Skrevet

Kjære deg❤️ Snakk med noen du stoler på, eller kontakt Amathea. Det er ditt valg - uansett hva andre rundt deg sier. 

Anonymkode: 670e9...87f

• Liker 11
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
hallo01246 skrev (21 minutter siden):

Jeg var i liknende posisjon som deg for mange år siden. Jeg var enda yngre enn deg da, jeg var 16 (17 da barnet ble født). 

Du har svaret ditt når du sier at du ikke greier tanken på abort en gang. Det er du som kjenner dette på kroppen og ikke minst på psyken etterpå. 

Man skal aldri presses til å ta abort. Kun ditt valg. Hva er viktigst for deg av barnet og han? 

Bare så det er sagt så er jeg for selvbestemt abort. Men da skal det faktisk være selvbestemt og ikke presset frem fra noen andre. 

Klem ❤️

Anonymkode: eb0a5...0de

• Liker 9
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener at du aldri skal presse noen til å bli foreldre hvis de ikke ønsker det. Det valget vil påvirke barnet resten av livet. Barn er det største ansvaret du noensinne kan få og de bør være ønsket av begge foreldre.

Anonymkode: 0b6b9...04f

• Nyttig 2
Skrevet

Din kropp, ditt valg 🫶. Du skal ikke presses til noe du ikke vil - hverken abort eller å beholde. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
Cola360 skrev (36 minutter siden):

Abort! Dette forholdet kommer ikke til å vare livet ut! 

Hvorfor abort ? Selvom forholdet ikke vil vare ut? Hva med de som skiller seg etter å ha fått barn? Kaste barna på matavfall? 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
enhjørningfis skrev (36 minutter siden):

IKKE vær en av de som tvinger far til å være en pappa iallefall! Det ødelegger livet til mannen og barnet!

Det sku vel han ha tenkt på?!! 

• Liker 17
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Dette er kun ditt valg og ingen andres. Om han ikke vil være en pappa får han bare være en biologisk en og intet annet (selvsagt betale barnebidrag). Om han ikke ville ha barn skulle han ha beskyttet seg eller ikke hatt sex. Vet du at du ikke orker en abort så ikke la deg presse. Du vil angre i etterkant og i alle fall ikke orke ansiktet på han etterpå. Dette er ditt valg og jeg støtter de som nevner Amathea.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Gjest Anonyme-meg
Skrevet

På samme måte som at ingen skaltvinge kvinnen til abort, burde ikke mannen tvinges til å bli far heller. 

Gjest Annas1992
Skrevet (endret)

En farsfigur må jo ikke være biologisk far, om han ikke vil være i barnets liv. 

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Så døden er bedre? Uansett hvordan man snur på flisa , så er abort å frarøve noen et liv.

Anonymkode: 6413b...416

Endret av Rhodiola
for å fjerne sitering av slettet innlegg
  • Liker 10
Skrevet

Går dere ikke på vgs? Hvorfor så hastverk med å flytte sammen? Er det noe dere skal rekke? Dere kommer til å angre på at dere kastet bort tiden med å leke voksne, med eller uten barn

AnonymBruker
Skrevet

Behold barnet, hvis det er det du innerst inne vil. ❤️

Alt annet er ubetydelig.
Du klarer dette! Ikke la han presse deg til abort! 

Anonymkode: 5d479...d8a

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Synes det er spesielt at noen blir sammen med menn som har den type ultimatum. Han har hatt sex med deg frivillig. Da må han tåle å bli far. Det er forresten litt spesielt at det er såpass stor aldersforskjell mellom dere i den alderen. Det tyder ofte på et skjevt maktforhold. Ikke la han bestemme over deg. Du vet selv hva du vil

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så døden er bedre? Uansett hvordan man snur på flisa , så er abort å frarøve noen et liv.

Anonymkode: 6413b...416

Du tar antagelig liv hver dag. Eller slike liv er vel ikke verdt noe i dine øyne?! Kun embryo er verdt å ødelegge to tenåringers liv. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...