Gå til innhold

Problemer med Norton 2006


Lassie

Anbefalte innlegg

Jeg har ADSL via Telenor, og får dermed fri oppdatering av Norton antivirus/Norton security fra online.no.

Like etter nyttår kom det opp link på online-siden om at Norton 2006 var her og kunne lastes ned gratis av deres kunder. Så jeg fulgte "bruksanvisningen" og gjorde det som sto.

Men noe er feil, det funker ikke som det skal og jeg er nå bekymret for om jeg egentlig har en fungerende viruskiller eller ikke på maskinen min.

Jeg har Windows XP.

Det som skjer, er at når jeg slår på maskinen, kommer Norton Internet Security opp på skjermen, og det står "Programmer et allerede aktivert". Hvorpå jeg trykker "neste". Så kommer det "Takk for at du aktiverte." Når jeg da skal trykke "FUllfør" så henger hele programmet seg, så får jeg "the program is not responding. End now?" osv..

Ikonet for Norton Internet Security ligger nede på oppgavelinjen ved siden av klokka, men det er et svart kryss på og når jeg ser på står det "Deaktivert".

I går var plutselig ikonet til Norton Antivirus nede på oppgavelinja også, men det er ikke der i dag.

Jeg har Bearshare på maskinen, gratisprogrammet - derfor har jeg også et reklameprogram nede på maskinen, det følger med. Og innimellom kommer Norton opp hvor det står "reklameprogram funnet" eller noe sånt. Så er det alternativer for "søk nå" "utelat i 30 min" og et altrnativ til som jeg ikke husket. Jeg velger "søk nå" og da blir bildet borte, men ingenting mer skjer...

Er det noen andre som har hatt problemer med dette? Jeg har vært i kontakt med Telenor Kundeservice, men den hjelpen jeg fikk derfra virket ikke rett og slett...

:sur:

Håper det er noen som kan hjelpe meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vel strengt tatt ikke så høflig å dra den gamle "ikke gi hjelp, men anbefal et annet produkt", men siden jeg pleier å gjøre dette når venner har problemer med Norton så for det heller gå.

Jeg synes Norton er et altfor tregt, ressurskrevende og hønemor-aktig program.

"ADVARSEL! Du er nå på internet og kan dø. Vil du fortsette?"

[Herregud, nei] [Hjelp, nei] [Tjaa...eller nei forresten]

Her er en gratis virus killer: http://free.grisoft.com/

Enkel og grei, ofte oppdateringer, krever lite av systemet. Selvsagt, å passe på hva man laster ned fra Bearshare o.l. er 90% av virusbeskyttelsen. ;)

Ellers er jeg ikke altfor godt kjent med Norton, men gode gamle metoder som avinstaller alt -> installer på nytt igjen hjelper ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips!

Har prøvd å avinstallere hele dritten og legge inn på nytt 2 ganger uten at det har hjulpet...

Litt surt å ikke få nytte av det når det faktisk inngår i den summen jeg betaler for å ha internett, da..

Skal sjekke ut mer i morgen jeg, takk så lenge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det samme produktet og det fungerer helt fint.

Lastet det ned for et par uker siden og har ikke hatt problemer i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et lignende problem i fjor. Da måtte jeg avinstallere ad Aware, eller hva det nå het, for det kom i konflikt med Norton under instaleringen. Men jeg lastet det ned igjen og de fungerer godt sammen ellers. Problemet var tydeligvis bare ved instalering.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madeline
Jøss, får man et slikt tilbud fra Telenor? Hatt det lenge nå, og har aldri hørt om et slikt tilbud.

Har du bredbånd fra telenor så går du inn på online.no og logger deg inn. Da kommer du inn på oversikten over ditt abbonement. Der finner du bl.a. lisens for Norton programvare. Du kan også bruke i-canal. Logger du deg inn der så har du tilgang til en masse spill og språkkurs. Ungene mine bruker dette tilbudet mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også Norton 2006.

Tror problemet ditt kommer fra de andre spyware/virus programmene du har på maskinen.

Jeg avinnstalerte disse før jeg la inn oppdateringen av Norton.

Legg heller inn de andre programmene igjen etter ny instalering av Norton. Husk å avinnstalere Norton også før du legger den inn på nytt.

Jeg fikk imidertid et annet problem med e-posten min. Husker ikke helt hva teksten skriver. Kommer tilbake med det senere når jeg er kommet hjem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, jeg skal forsøke dette!

Eposten min kommer det også opp noe om - ett eller annet med at det ikke finnes noen standard epostklient for Outlook eller noe. Jeg bruker outlook express, så det er kanskje noe med det.

Men skal prøve å avinnstallere alle mine spyware programmer + ad aware, og legge inn Norton igjen på nytt først før jeg legger inn de andre.

Roper ut om jeg fortsatt ikke får det til å funke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fjernet alt og innstallert Norton på nytt. Uten hell. Funker ikke..

Det er fortsatt akkurat det samme som før.

Nå blir jeg gal!! Grrr... Betyr det at maskinen min nå er totalt ubeskyttet mot virus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...