AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #21 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og iblant er relasjonen så nær at man ikke bare kan avslutte den. Å gi beskjed vil uansett ikke nytte, da det er min "feil" uansett. Hvordan forholde seg til det da? 🤔 Ingen tvil om at det er en skadelig oppførsel. Anonymkode: 0cade...874 Man kan avslutte uansett hvor nær så detter er bare tull. Anonymkode: cc4b1...db3 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #22 Skrevet 2. mars 2024 Er ingen her som kan stille en diagnose. Mange hobby-psykologer som synes, finner du nok, men hva skal du med det? Anonymkode: 2be80...f18
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #23 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvilken diagnose har en som bruker «hen»? Anonymkode: 3bf94...1f5 Hvilken diagnose har en som hisser seg opp over bruk av ordet hen? Det er bare å bli vant til det, det er her for å bli og står i ordboka. https://ordbokene.no/bm/123480 Anonymkode: 9d2bd...544
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #24 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Og iblant er relasjonen så nær at man ikke bare kan avslutte den. Å gi beskjed vil uansett ikke nytte, da det er min "feil" uansett. Hvordan forholde seg til det da? 🤔 Ingen tvil om at det er en skadelig oppførsel. Anonymkode: 0cade...874 Det er bare tull og en dårlig unnskyldning. Man kan avslutte en hvilken som helst relasjon om den ikke er bra for en selv. Men det er jo en avgjørelse du selv må ta, men ikke bruk det at relasjonen er for nær. Kjenner flere som har kuttet ut både foreldre og barn for de psykiske problemene og alt rundt ble for mye for de og det er ingen nærere relasjon enn den mellom en forelder og barn. Anonymkode: 26faa...9d9 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #25 Skrevet 2. mars 2024 Emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse (EUPF)/ Borderline Anonymkode: 36530...efc 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #27 Skrevet 2. mars 2024 Hva skal du med diagnose? Anonymkode: 3bf94...1f5
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #28 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva skal du med diagnose? Anonymkode: 3bf94...1f5 Dømme sikkert, og ikke bare den personen, men alle med samme diagnose. Er det ikke det som er poenget med denne tråden ser det ut til? Anonymkode: 50122...6bd 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #29 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dømme sikkert, og ikke bare den personen, men alle med samme diagnose. Er det ikke det som er poenget med denne tråden ser det ut til? Anonymkode: 50122...6bd Selvsagt ikke. Snakk om å være dømmende. Handler mest om å forstå hva dette kan være. Når man lever i nær relasjon med en som har en slik oppførsel begynner man jo selv å bagatellisere den, og "normalisere" den. Det handler om å få en realitetsorientering på et vis. Er ikke dette underforumet for psykisk helse? Også pårørende kan slite, og få en dårligere psykisk helse pga langvarig relasjon som er ødeleggende for en. Anonymkode: 0cade...874 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #30 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Selvsagt ikke. Snakk om å være dømmende. Handler mest om å forstå hva dette kan være. Når man lever i nær relasjon med en som har en slik oppførsel begynner man jo selv å bagatellisere den, og "normalisere" den. Det handler om å få en realitetsorientering på et vis. Er ikke dette underforumet for psykisk helse? Også pårørende kan slite, og få en dårligere psykisk helse pga langvarig relasjon som er ødeleggende for en. Anonymkode: 0cade...874 Men hvilken hjelp får du i at mennesket her inne som aldri har møtt vedkommende spekulerer i diagnose? Hvordan hjelper det deg? Det vi ser er jo at mennesker med psykiske lidelser blir satt i bås med denne personen basert på hva anonyme mennesker her inne spekulerer i. Det hjelper ikke deg, men det stigmatisere andre Som sagt hadde jeg en diagnose som spekulert i her inne, jeg kjenner meg ikke igjen overhodet. Det er ikke sikkert vedkommende har en diagnose en gang, kanskje han bare er en drittsekk? Hva oppnår du med at noen her spekulerer? Hjelper det deg om han er bipolar, har psykose eller borderline? Og isåfall hvordan? Men mennesker med disse lidelsene som blir foreslått, de føler seg dømt. Det er nok fordommer her inne om ikke man skal spekulere i hypotetiske personers diagnose basert på subjektive fortellinger Anonymkode: 50122...6bd 1
ennivk Skrevet 2. mars 2024 #31 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Og iblant er relasjonen så nær at man ikke bare kan avslutte den. Å gi beskjed vil uansett ikke nytte, da det er min "feil" uansett. Hvordan forholde seg til det da? 🤔 Ingen tvil om at det er en skadelig oppførsel. Anonymkode: 0cade...874 Det er ikke "bare" å avslutte en relasjon. Det er ikke enkelt, men man kan faktisk avslutte alle typer relasjoner. Og uansett hvor vanskelig det er, så bør man avslutte en relasjon der man blir behandlet dårlig og det ikke hjelper å gi beskjed. 1
Miranda Bailey Skrevet 3. mars 2024 #32 Skrevet 3. mars 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Og iblant er relasjonen så nær at man ikke bare kan avslutte den. Å gi beskjed vil uansett ikke nytte, da det er min "feil" uansett. Hvordan forholde seg til det da? 🤔 Ingen tvil om at det er en skadelig oppførsel. Anonymkode: 0cade...874 Å få en haug fremmede på nettet til å gjette diagnose på vedkommende har uansett ingen hensikt. Det blir ikke lettere å forholde seg til vedkommende bare fordi du har bestemt deg for at det må være den ene eller den andre diagnosen. Jeg har mange nære venner som har samme diagnoser, men måten jeg forholder meg til de på er fortsatt helt forskjellig fra person til person. Og som sagt, tråder som dette bidrar bare til stigmatisering av oss med psykiske lidelser. Jeg har selv bipolar lidelse og det er lite kult å bli sammenlignet med en person som oppfører seg dårlig, har lite empati og er uhyggelig å være i en relasjon med, når dette ikke har noe som helst med symptomer på bipolar å gjøre. 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #33 Skrevet 3. mars 2024 Kan minne om ting jeg ble spurt om da jeg ble utredet for personlighetsforstyrrelse, spesielt da dyssosial personlighetsforstyrrelse. Anonymkode: 42b78...799 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #34 Skrevet 3. mars 2024 Personen er en drittsekk mot deg. Det er alt du behøver å vite. Om hun har en diagnose i tillegg endrer absolutt ingenting. Dette maset med å diagnostisere mennesker som om det skulle gjøre noe forskjell. Å vite at han har en psykisk lidelse gjør like mye forskjell som å vite at han har reflux. Nada! Anonymkode: 9807a...baf 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2024 #35 Skrevet 3. mars 2024 Ikke alt har en diagnose. Anonymkode: ab612...004
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå