Gå til innhold

Hvilken "diagnose" (ang oppførsel)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva tenker du om en person som :

- lyver (langvarig) om små og store ting. 

- skylder på sine nærmeste for alle hens egne problemer. 

- grandios oppførsel, ser ned på andre ("lille, stakkars deg"). Kaller folk for "feig, svak" etc. 

- stjeler og "låner" uten og gi tilbake. 

- ved konfrontasjon vrir det over på den andre, det er den andre som har problemer, er narsissist, er ond, oppfører seg som et offer. Har lite filter ifht. hva hen tillater seg å si. 

- ruser seg i perioder (blir aggressiv, men ikke voldelig). 

Personen kan og være litt motsatt i perioder. Virke snill og omtenksom, le mye, virke fornuftig, oppføre seg tilsynelatende normal. For så å slå helt om, som en bryter nesten. Den dårlige siden bare eskalerer for hver gang. 

Anonymkode: 0cade...874

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste du får utav et sånt innlegg er flere mennesker å stigmatisere etterhvert som folk kommer med diagnoseforslag. 

Anonymkode: 50122...6bd

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Manisk deppessiv/bipolar.

Et mareritt å leve med så jeg ville råde deg til å gå mens du ennå kan, om det ikke er deg selv som har diagnosen da.

Anonymkode: 26faa...9d9

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Jeg skriver "diagnose" i anførsel for jeg mener ikke at personen kan diagnostiseres her inne. Er mer ute etter hva dere tenker om en slik person. Kanskje noen har erfaring å dele? 

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Er ikke meg selv, nei. Men noen jeg kjenner godt. 

AnonymBruker
Skrevet

EUPF.

Anonymkode: 21557...073

Skrevet

Fint, du spør på akkurat den rette arenaen. Vil si at du bare bør kjenne etter på hva du orker å tolerere. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Et mareritt å leve med så jeg ville råde deg til å gå mens du ennå kan, om det ikke er deg selv som har diagnosen da.

Ts her igjen. Tanken har slått meg. Men så lurer jeg på om det kan være rusrelatert? Altså, at en rus kan utløse dette. Tanken om psykose har og slått meg. Men har så lite erfaring med dette. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke noe om løgn og manipulasjon i bipolar dialogboksen så antagelsen din er feil og du sprer med sparer ditt feilinformasjon om bipolar lidelse 

Anonymkode: 6ff06...4c8

• Liker 4
Skrevet

Hva skal du med diagnose? Hvorfor bruker du tid på å gruble på dette? Hva skjer hvis du hadde fått nøyaktig diagnose? 

Hvis dette er en du har i din omgangskret kan du heller spørre deg selv: liker jeg oppførselen, blir jeg respektert, bør jeg gi beskjed og en sjanse til, bør jeg avslutte relasjonen? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her igjen. Tanken har slått meg. Men så lurer jeg på om det kan være rusrelatert? Altså, at en rus kan utløse dette. Tanken om psykose har og slått meg. Men har så lite erfaring med dette. 

Man vet jo aldri hva som kommer først mange med psykiske problemer starter med rus for selvmedisinering og så går det videre hånd i hånd, man vet ikke hva som kom først til slutt. Rådet mitt er uansett å ta avstand for de endrer seg ikke men så lenge det bare er deg selv det går utover og ikke barn så er det jo opp til deg. Psykose kan man jo og gå inn og ut av bare så det er sagt og så kan man jo ha en kombinasjon av alt. Igjen det blir høna og egget når det er rus inni bildet.

AnonymBruker
Skrevet

Ganske enkelt en drittsekk som bedriver ansvarsfraskrivelse 

Anonymkode: 7cdc8...382

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken diagnose har en som bruker «hen»?

Anonymkode: 3bf94...1f5

• Nyttig 1
Skrevet

Tråder som dette har absolutt ingen hensikt, annet enn å bidra til stigmatisering av oss som lider av psykiske lidelser. Slutt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Får du gjort noe arbeid i det hele tatt sånn du følger med på andre?

Anonymkode: 5a03d...6ca

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

EUPF.

Anonymkode: 21557...073

Faktisk? Jeg har engstelig unnvikende personlighetsforstyrrelse, og kjenner meg ikke igjen i noen av punktene i det hele tatt. 

Anonymkode: c8588...fea

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Man vet jo aldri hva som kommer først mange med psykiske problemer starter med rus for selvmedisinering og så går det videre hånd i hånd, man vet ikke hva som kom først til slutt. Rådet mitt er uansett å ta avstand for de endrer seg ikke men så lenge det bare er deg selv det går utover og ikke barn så er det jo opp til deg. Psykose kan man jo og gå inn og ut av bare så det er sagt og så kan man jo ha en kombinasjon av alt. Igjen det blir høna og egget når det er rus inni bildet.

For en idiotisk påstand. 

AnonymBruker
Skrevet
ennivk skrev (5 minutter siden):

Hva skal du med diagnose? Hvorfor bruker du tid på å gruble på dette? Hva skjer hvis du hadde fått nøyaktig diagnose? 

Hvis dette er en du har i din omgangskret kan du heller spørre deg selv: liker jeg oppførselen, blir jeg respektert, bør jeg gi beskjed og en sjanse til, bør jeg avslutte relasjonen? 

Og iblant er relasjonen så nær at man ikke bare kan avslutte den. Å gi beskjed vil uansett ikke nytte, da det er min "feil" uansett. Hvordan forholde seg til det da? 🤔 Ingen tvil om at det er en skadelig oppførsel. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Faktisk? Jeg har engstelig unnvikende personlighetsforstyrrelse, og kjenner meg ikke igjen i noen av punktene i det hele tatt. 

Anonymkode: c8588...fea

Han snakker om  borderline, jeg hadde det og kjenner meg overhodet ikke igjen heller,.Men så lenge man kan tråkke på andre og føle seg bra.....

Anonymkode: 50122...6bd

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Du selv da TS? Gjevnt over hyggelig og stabilt menneske? 

Anonymkode: cc4b1...db3

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...