Gå til innhold

Hvor stor TV har du? Pris og merke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Panasonic til 10.000,- 

55 tommer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samsung The Frame 65 "

ELSKER den tv'n mer enn noe annet i huset mitt (nesten inkl. mann og barn :D )

Abonnerer på kunstverk og skifter ofte ut bilder, liker at den er helt flat og helt inntil veggen, og bare en liten nesten usynlig ledning som kommer ned fra den.

Anonymkode: 589f9...731

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grundig 42". Tror den kosta 6-7K i 2012.

Anonymkode: 46eaa...594

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Philips 65" UHD (altså 4K) smartTV

Kostet 19k ny, kjøpt på tilbud til 9k. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samsung 32", 11 år gammel. Mener den kosta et par tusen. Ser ca. aldri på TV så det er ikke noe jeg er interessert i å bruke penger på.

Anonymkode: 3d608...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kvaliteten på komponentene som koster, ikke størrelsen eller merket.
Ser ofte folk med billige 65,75 tommere som jeg aldri hadde kjøpt selv. En kan se på bilde at de er billige...

 

Anonymkode: 58edb...81f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LG.

En 60" plasma i kjellerstua, en dum TV men med et eller annet tilkoblet med alle slags apper. Kostet vel 5-6000 i 2013 ca, på kampanje. 

En 55" LED smart-TV fra 2018 i stua, ikke særlig smart lenger. Mange apper støttes ikke lenger, bruker cromecast. Hadde vel samme prisnivå.

På svartnivå er plasmaen overlegen, den gir en topp filmopplevelse. Den kommer nok ikke til å byttes ut på em stund. Den andre gjør jobben foreløpig, men sliter stadig mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

65" Xiaomi "et eller annet" i stua

55" Samsung "et eller annet" på soverommet

Begge kjører Google Chromecast

Ingenting å klage på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Mini-LED fra Samsung 85, kosta vel 65000 eller noe helt i starten, men de ligger som regel til rundt 50000.

AnonymBruker skrev (På 5.3.2024 den 12.15):

Det er kvaliteten på komponentene som koster, ikke størrelsen eller merket.
Ser ofte folk med billige 65,75 tommere som jeg aldri hadde kjøpt selv. En kan se på bilde at de er billige...

 

Anonymkode: 58edb...81f

Dette.

Mange 65-75 tommere som ligger til pluss minus 40000, samtidig som man får dårligere 85 tommer til halve prisen hvor bildekvaliteten er fæl.

Man får som regel det man betaler for. 

Forskjellen på en billig og dyr 65 tommer er som regel natt og dag. At folk kjøper 65 tommer til 10000 og føler de har gjort et scoop skjønner jeg ikke, bildekvaliteten er rett og slett elendig, selv på 65000 tommer som er på tilbud til 10000 :P 

Anonymkode: 7674f...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samsung 65 nå, men kommer til å gå for tcl neste gang. Billigere og like godt bilde. 

Anonymkode: 643cf...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gammel 55" kurvet 4K Samsung TV som jeg kjøpte for 14 000kr i 2014. Beholder den så lenge den funker.

Anonymkode: b4df3...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mini-LED fra Samsung 85, kosta vel 65000 eller noe helt i starten, men de ligger som regel til rundt 50000.

Dette.

Mange 65-75 tommere som ligger til pluss minus 40000, samtidig som man får dårligere 85 tommer til halve prisen hvor bildekvaliteten er fæl.

Man får som regel det man betaler for. 

Forskjellen på en billig og dyr 65 tommer er som regel natt og dag. At folk kjøper 65 tommer til 10000 og føler de har gjort et scoop skjønner jeg ikke, bildekvaliteten er rett og slett elendig, selv på 65000 tommer som er på tilbud til 10000 :P 

Anonymkode: 7674f...2f3

Edit: meningsløst å ikke ha med årsmodell på TVen.

I denne tråden burde man hatt med størrelse, pris og årsmodell. Gjerne også hvilke type, OLED, QLED, MINI LED, LED, LCD.

Når folk skriver TVen kosta mye for X-antall år siden, så er det irrelevant. En TV som kosta 15000 i 2014 er ikke verdt i nærheten av det i dag. Vanlig inflasjonstall på elektronikk er at man kan trekke fra 25-30% av verdien per år. Er vi ekstra greie blir regnestykket SUM x 0.75 per år. En TV som kosta 15000 i 2014 vil derfor ha en verdi på 844 kroner i dag, dersom man skulle solgt den på bruktmarkedet. Da er det ikke så interessant eller matnyttig at Per eller Kari betalte 15000 for den en gang i tiden.

Kan legge til at 85 tommeren min er av fjorårets modell, så relativt ny TV. Men med inflasjonskalkulatoreb min over må jeg nok runde 50000 ned til 37500, siden ts er opptatt av pris/verdi.

Anonymkode: 7674f...2f3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Edit: meningsløst å ikke ha med årsmodell på TVen.

I denne tråden burde man hatt med størrelse, pris og årsmodell. Gjerne også hvilke type, OLED, QLED, MINI LED, LED, LCD.

Når folk skriver TVen kosta mye for X-antall år siden, så er det irrelevant. En TV som kosta 15000 i 2014 er ikke verdt i nærheten av det i dag. Vanlig inflasjonstall på elektronikk er at man kan trekke fra 25-30% av verdien per år. Er vi ekstra greie blir regnestykket SUM x 0.75 per år. En TV som kosta 15000 i 2014 vil derfor ha en verdi på 844 kroner i dag, dersom man skulle solgt den på bruktmarkedet. Da er det ikke så interessant eller matnyttig at Per eller Kari betalte 15000 for den en gang i tiden.

Kan legge til at 85 tommeren min er av fjorårets modell, så relativt ny TV. Men med inflasjonskalkulatoreb min over må jeg nok runde 50000 ned til 37500, siden ts er opptatt av pris/verdi.

Anonymkode: 7674f...2f3

Det som er viktigst for meg, er at jeg vet at jeg har en bedre tv en deg. Led tv phøø, skaff deg en oled så kan vi sammenligne :jolie:

Anonymkode: 8e8ea...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55” LG, kjøpt brukt for 2000,- og en Philips 75“ ambilight som kostet sånn 6000 for to år siden. 

Anonymkode: 56a95...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Edit: meningsløst å ikke ha med årsmodell på TVen.

I denne tråden burde man hatt med størrelse, pris og årsmodell. Gjerne også hvilke type, OLED, QLED, MINI LED, LED, LCD.

Når folk skriver TVen kosta mye for X-antall år siden, så er det irrelevant. En TV som kosta 15000 i 2014 er ikke verdt i nærheten av det i dag. Vanlig inflasjonstall på elektronikk er at man kan trekke fra 25-30% av verdien per år. Er vi ekstra greie blir regnestykket SUM x 0.75 per år. En TV som kosta 15000 i 2014 vil derfor ha en verdi på 844 kroner i dag, dersom man skulle solgt den på bruktmarkedet. Da er det ikke så interessant eller matnyttig at Per eller Kari betalte 15000 for den en gang i tiden.

Kan legge til at 85 tommeren min er av fjorårets modell, så relativt ny TV. Men med inflasjonskalkulatoreb min over må jeg nok runde 50000 ned til 37500, siden ts er opptatt av pris/verdi.

Anonymkode: 7674f...2f3

Så sur du var da? Stått opp på feil bein i dag?

Anonymkode: b4df3...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LG 50" for 3k ca. I 2020 

Anonymkode: 3c777...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det som er viktigst for meg, er at jeg vet at jeg har en bedre tv en deg. Led tv phøø, skaff deg en oled så kan vi sammenligne :jolie:

Anonymkode: 8e8ea...655

Du hadde C1 fra LG ikke sant? Skal ikke diskutere imot at det er en bra TV, den var noe av det beste på markedet når den kom i 2021, men den er 3 år nå,  så ro deg ned ;) 

Sammenligner vi din OLED med de beste 2022 og 2023 modellene av mini-LED strekker den kort til.

Rtings har ganske grundige sammenligninger, både QN95B eller QN95C som jeg har er «bedre» TVer enn C1 om man skal se filmer, serier eller game i HDR. I HDR har rett og slett C1 for dårlig lysstyrke for å kunne utnytte HDR, selv gamingmonitoren min gjør en bedre jobb der (X35 fra Acer om du skulle lure).

C1 har en peak på 700-800 nit, som er ganske lavt, da referanseområdet for vanlig HDR strekker seg fra 0-4000 nit.

Så hvorfor skal jeg skaffe meg en OLED, når TVen jeg allerede har blåser C1 av banen når det kommer til HDR, som er mitt primærbruk når det kommer til valg av TV.

OLED er en flott teknologi, men OLED betyr ikke automatisk kvalitet. Du forstår vel at det er like stor variasjon på OLED TVer som LED TVer?

Skulle jeg kjøpt en OLED i dag så ville jeg gått for LG G3 eller Samsung S95C, da disse faktisk er konkurransedyktige med de beste mini-LED TVene når det kommer til HDR.

Flott du er fornøyd med TVen, men denne OLED/mini-LED debatten viser bare hvor lite man kan om TV. Om man utelukkende kjøper en TV basert på panel, eller fordi det er OLED, viser man vel mer hvor lite kunnskap man har om ulike teknologier rundt skjermer/TV.

En TV blir ikke bedre eller dårligere fordi det er OLED eller mini-LED.

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Så sur du var da? Stått opp på feil bein i dag?

Anonymkode: b4df3...71e

Hæ?

Er kun engasjert, ellers alt bra :) 

Anonymkode: 7674f...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samsung 50 i 7-serien, kostet 9000 for 5 år siden, vurderer Samsung 65 i 93-serien til 27000 og da blir den gamle soveroms-TV.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du hadde C1 fra LG ikke sant? Skal ikke diskutere imot at det er en bra TV, den var noe av det beste på markedet når den kom i 2021, men den er 3 år nå,  så ro deg ned ;) 

Sammenligner vi din OLED med de beste 2022 og 2023 modellene av mini-LED strekker den kort til.

Rtings har ganske grundige sammenligninger, både QN95B eller QN95C som jeg har er «bedre» TVer enn C1 om man skal se filmer, serier eller game i HDR. I HDR har rett og slett C1 for dårlig lysstyrke for å kunne utnytte HDR, selv gamingmonitoren min gjør en bedre jobb der (X35 fra Acer om du skulle lure).

C1 har en peak på 700-800 nit, som er ganske lavt, da referanseområdet for vanlig HDR strekker seg fra 0-4000 nit.

Så hvorfor skal jeg skaffe meg en OLED, når TVen jeg allerede har blåser C1 av banen når det kommer til HDR, som er mitt primærbruk når det kommer til valg av TV.

OLED er en flott teknologi, men OLED betyr ikke automatisk kvalitet. Du forstår vel at det er like stor variasjon på OLED TVer som LED TVer?

Skulle jeg kjøpt en OLED i dag så ville jeg gått for LG G3 eller Samsung S95C, da disse faktisk er konkurransedyktige med de beste mini-LED TVene når det kommer til HDR.

Flott du er fornøyd med TVen, men denne OLED/mini-LED debatten viser bare hvor lite man kan om TV. Om man utelukkende kjøper en TV basert på panel, eller fordi det er OLED, viser man vel mer hvor lite kunnskap man har om ulike teknologier rundt skjermer/TV.

En TV blir ikke bedre eller dårligere fordi det er OLED eller mini-LED.

Hæ?

Er kun engasjert, ellers alt bra :) 

Anonymkode: 7674f...2f3

Er fullt klar over det, følger godt med på sammenligninger på youtube og RTINGS.com. ville bare terge litt når jeg så du ble så oppgira :tunge:.

Anonymkode: 8e8ea...655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...