Gå til innhold

Kapasitet batteri bærbar


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe meg litt her...

Har hatt min bærbare Dell-maskin i ett år, og nå svikter den meg etter max en time når jeg ikke har tilgang til strømuttak...

Er dette kun et tegn på at jeg har behandlet maskin og batteri dårlig (Har brukt strøm veeeldig mye), eller er dette noe som kan rettes opp i? Og har det noe å si hvilke batteri-/strøminnstillinger maskina mi står på? (Har den på "Bærbar").

Håper noen tar seg tid til å svare!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, der fant vi problemet med en gang. Du bruker bærbaren din som stasjonær PC. Du har strømkabelen på hele tiden mens batteriet står i, og da sier det seg selv, du lader batteriet konstant. Hehe, så nå har du vel slitt ut batteriet helt! :smile:

Personlig pleier jeg å ta ut batteriet mitt på laptopen når jeg skal drive lenge.

Eneste du kan vel gjøre er å kjøpe en ny en, og da vet du fra før at du burde ta den ut når du skal drive lenge. Har en Acer TravelMate.

Du kan se på Dell.no for en ny batteri? Burde ikke være all verden av pris tror jeg. PS: Det står i bruksannvisningen hvor mye du skal lade, så da tar du batteriet ut når den er full-ladet og bruker den med strømkabel på. Men husk å ha PC'en av når du skal ta ut batteriet da :smile:

Håper det var til hjelp! :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he :)

Takk skal du ha for svar, selvom det ikke var altfor oppløftende ;)

Satser på å behandle mitt nye fremtidige batteri på en mye mer respektfull måte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du bør finne ut hva slags batteri og maksin du har før man tar ut batteri. Noen maskiner trenger batteriet i maskinen når man bruker strøm, for å unngå skader på maskinen.

Skal en ta vare på batteriet, er det viktig å lade det HELT ut (mer enn de 3% som er igjen når den vanligvis slår seg av) med jevne mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men skjønner ikke helt hvordan jeg gjør det... :sjenert:

Har lest de andre trådene om det her, men jeg er helt grønn på data (selv etter et år med min egen), og det kommer aldri opp en sånn "Trykk F1 for å gå til BIOS/setup" som det skrives om i trådene.... Hvilke innstillinger kan jeg gå inn på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...