Gå til innhold

Bli mor i en alder av 45, er det greit?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, hva tenker du?

Anonymkode: 852b7...103

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke lov. Haha, neida. You do you.

Anonymkode: 4b3bc...ba1

• Liker 4
Skrevet

Selvsagt er det lov

• Liker 4
Skrevet

Hadde aldri orka. Å løpe etter en aktiv femåring i en alder av femti? Da skal man være veltrent. 

• Liker 18
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt. Bare et problem for dem som gjør det til det. 

Anonymkode: e03ea...cd7

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Klart det er greit. Vi er fertile til vi er ca femti mange av oss.
Det er greit å få barn når ein vil, heile den vaksne fertile tida.

• Liker 17
Skrevet
Andro skrev (1 minutt siden):

Klart det er greit. Vi er fertile til vi er ca femti mange av oss.
Det er greit å få barn når ein vil, heile den vaksne fertile tida.

Men er det greit for barnet? Når man er femti er man som oftest dobbelt så gammel som de andre mødrene.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Fikk tvillinger da jeg var 43. Helt klart mer slitsomt enn med eldre søsken født 12 år tidligere. Blir man gravid når kan 45, er det bare å kjøre løpet fullt ut. Jeg kjenner forøvrig kvinner som har fått barn når de er 50, og det går veldig bra. Barnet er nå 14, og mor, fra og barn har det bra.

Jeg kjenner jeg blir mer oppgitt over de som har behov for å mene så mye om andres valg.

Anonymkode: 3050a...c76

• Liker 19
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, hva tenker du?

Litt gammel mor og større risiko for abort og misdannelser, men hvis du kan få barn og ønsker det, til tross for økt risiko, er det jo bare å kjøre på.

AnonymBruker
Skrevet

Om man har overskudd og energi så. Særlig til de neste 15 årene. Jeg hadde ikke orket det nå, er 38. Føler meg alt for gammel for småbarn. Når jeg er 45 har jeg unger på 24,23 og 19 år. 

Anonymkode: 80ce4...95e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Helt opp til hver enkelt. Som andre sier så er det større risiko fare, og mye tyngre enn om man fikk for 10-20 år siden.

Anonymkode: 11f48...7d2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk barn da jeg var 42, og vi prøver på en til. Jeg vil evt være 44,5 år når ungen blir født hvis vi lykkes nå. Når man først har fått ett barn og er så gammel, så tenker jeg at en til et par år seinere er helt greit. Altså, det er helt greit uansett, men når man først er i bobla og kommer til å ha hjemmeboende barn til man er 60+, så er det jo bare å kjøre på. 

Anonymkode: fb454...727

• Liker 11
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Motelvibes skrev (13 minutter siden):

Hadde aldri orka. Å løpe etter en aktiv femåring i en alder av femti? Da skal man være veltrent. 

Ikke jeg heller😅 

Når jeg er 50 har jeg ‘unger’ som er i midten av 20årene. Å skulle hatt en 5åring da? ALDRI 

Anonymkode: 6d533...985

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke jeg heller😅 

Når jeg er 50 har jeg ‘unger’ som er i midten av 20årene. Å skulle hatt en 5åring da? ALDRI 

Anonymkode: 6d533...985

Samme her. Blir sliten bare av tanken 😅

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk min siste som 40-åring. Nå er hun 7 og går i 1. klasse. Jeg er den eldste mammaen på hele 1. trinn 😅 

Anonymkode: b2c92...700

AnonymBruker
Skrevet

Fra naturens side er det tydeligvis helt greit!

Anonymkode: e969b...91a

• Liker 5
Gjest Blåmonster
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ja, hva tenker du?

Om du er 45 år å i god form ja, om du er 45 år å levd et hardt liv nei.

Skrevet

Det er jo hva en gjør det til. Klart det er litt kjipt å ha de eldste foreldrene i gjengen.  Klarer man allikevel å følge opp barnet på alle arenaer og ikke lar aldersforskjell til andre foreldre være en hindring, så er jo det uproblematisk. Så fertiliteten, orken og lysten til foreldrene er vel det som setter sperre for om man bør eller ikke. 

• Nyttig 1
Skrevet
Motelvibes skrev (28 minutter siden):

Men er det greit for barnet? Når man er femti er man som oftest dobbelt så gammel som de andre mødrene.

Ja, det er ikke noe barn tenker på. Dagens voksne er i god form, og er yngre mye lengre.

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har blitt naturlig gravid, er det selvfølgelig greit.

Anonymkode: caf0d...b0d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...