Gå til innhold

Gravid eller spontanabort??


anonymfrøken1

Anbefalte innlegg

Sitter her ganske fortvilet, redd og mange tanker. 

Noen som har opplevd lignende?

Har to barn fra før av, har tatt en medisinsk abort tidligere og en kirurgisk abort etter de to første svangerskapene. 

Jeg hadde sist menstrasjon mellom 18-22 januar, vet ikke helt eksakt dato men vet at menstruasjonen hadde kommet ordentlig den 23. Har uregelmessig mens, kanskje også eggløsning. 

Jeg fikk en liten spottblødning (lysrosa) på morgenen den 22.januar, siden ikke noe mer. Menstasjonen skulle ha kommet rundt den 21.februar, den kom ikke. 

På kvelden den 29 februar hadde jeg to positive tester, den ene viste 1-2 uker digital og den andre to tydelige streker. Morgenen 1.mars var de like positive og fortsatt 1-2 uker. 

1.mars på morgenen begynte det å komme så vidt det var med litt lyst blod og slim, senere ut over hele denne dagen blør jeg litt mer og det er slimete. Skal også sies at jeg har blødd mer i dag med slim frem til kl 16.15 ca. Etter dette har det kun vært litt blod på papiret. Har også hatt vondt nederst i magen og mot høyre side.

Var på ultralyd 2.mars ca kl 13, og de kan ikke se noe svangerskap i livmoren. Kun litt væske/blod i fødselskanalen. De kommer frem til at det enten er for tidlig for å se noe (at jeg har fått eggløsning senere) eller at jeg har/driver å spontanaborterer.

Er det fordi jeg er for tidlig tror dere eller høres det mer ut som en spontanabort? Hvis jeg regner når jeg fikk spottblødningen og til dagen jeg hadde eggløsning 7/8 februar kommer jeg frem til 4+4 i dag. Blir det da riktig? Men sett ifra siste mens ville jeg vært 6+3 i dag. Skulle man ikke da ha sett noe i blødningen enn bare slimete blod?

Veldig leit og frustrerende når jeg/vi har slitt i 3 år med å bli gravide. Før kirurgiske inngrepet var det aldri ett problem..

Noen som har vært borti lignende, enten mistet eller sett noe på ultralyd senere? Takk for alle svar på forhånd🤞🏻🙏

 

 

Endret av anonymfrøken1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer jo an på eggløsning. Om du hadde eggløsning og er 4+4 er det alt for tidlig å se noe. Fleste ser ikke noe før 7 pluss uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare oppdatere! Er så frustrerende når andre ikke oppdaterer🙈

I dag kom det ut, var spontanabort😭

Veldig rart at de ikke kunne se noe som helst i livmoren, størrelsen tyder jo veldig fint på ca 6-7 uker. Hcg hadde også sunket mer i dag😭

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Oppdaterer en gang til🙈Dette var EXU..9 uker på vei..

Som skrevet tidligere fikk jeg en blødning med klumper, målte hcg først til 25 så 48 timer senere til 23.

Målte hcg til 403 på tirsdag den 19 så 512 torsdag den 21..ble videre henvist da sykehuset jeg var på ikke kunne se noe. Kom så inn på ahus lørenskog og der så de at fostret lå i venstre eggeleder helt øverst ved eggestokken med 50ml blod i buken. Ble hasteoperert samme dag og der fjernet de eggeleder, fikk beholde eggestokken🤞🏻

Lite smerter så ta blødninger på alvor og tro ikke alltid på hcg. Kunne ha gått veldig galt hvis jeg hadde gått lenger uten hjelp..hadde kun sprekt litt..

Endret av anonymfrøken1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...