Gå til innhold

Gruer meg til 40 årene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 38 år nå, så er ikke så lenge til. Vet om noen som bare plutselig døde da de var i 40 årene, derfor er jeg litt redd. Jeg er heller ikke s å sprek og ikke så sunn alltid. Men håper jeg klarer å gjøre noe med det. Flere som gruer seg? Eller merker man ikke så stor forskjell fra 30 årene?

Anonymkode: 32e26...a94

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

40-årene er det beste tiåret.

Anonymkode: 85a00...d6e

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Får håpe det er sånn for de fleste da 😊

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Selv likte jeg førtiåra, mens femtiåra er så langt det beste. Er midt i nå :) 

Anonymkode: b68a3...882

• Liker 4
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg er 38 år nå, så er ikke så lenge til. Vet om noen som bare plutselig døde da de var i 40 årene, derfor er jeg litt redd. Jeg er heller ikke s å sprek og ikke så sunn alltid. Men håper jeg klarer å gjøre noe med det. Flere som gruer seg? Eller merker man ikke så stor forskjell fra 30 årene?

Jeg merker ingen forskjell. Ikke noe å grue seg til! 

Folk i 20 og 30 åra dør jo bare sånn helt plutselig de også.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Er 42, og føler meg fortsatt som 30, både i hodet og fysisk. 

Anonymkode: 10fe2...2c4

• Nyttig 2
Skrevet

Er ikke noe verre enn ellers egentlig. 

AnonymBruker
Skrevet

De fleste merker nok så smått at kroppen ikke er like pigg lenger utover i 40-årene. Litt mindre energi, kanskje litt vondter her og der og.

Samtidig har de fleste bedre økonomi enn da de var yngre. Barna begynner kanskje å bli store og. Samt at man endelig slipper oppmerksomhet fra menn 😄

Anonymkode: c2ab0...09a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Å bli 40 har vært beste tiden i mitt liv faktisk.  Så ville nok heller glede meg enn grue meg. Er da ingen grunn til å tro du skal dø på 40års dagen din. Sel om du kjenner noen. 

Anonymkode: 8868e...e1a

AnonymBruker
Skrevet

Folk i alle aldersgrupper dør. Mye er hva man gjør det til. Mye får man ikke gjort noe med.

Så tafatt å "håpe at man kan gjøre noe med" det man kan gjøre noe med - hva er det egentlig for slags prek? OK, jeg vet det, det er det som på folkemunne kalles "dårlig samvittighet", og på fagspråket "kognitiv dissonans", og som lindres ved å snakke om det.

Folk ass 🙄

Anonymkode: fa87a...057

AnonymBruker
Skrevet

For meg er det ingen problem å være i 40 årene. 

Anonymkode: 52d0b...b80

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Snakk om ubegrunnet krisemaksimering og bortkastet tid å bruke så mye tid på å grue seg til 40 åra. Dette blir for dumt🙄

Endret av Grüner
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Grüner skrev (3 minutter siden):

Snakk om ubegrunnet krisemaksimering og bortkastet tid å bruke så mye tid på å grue seg til 40 åra. Dette blir for dumt🙄

Folk er da forskjellige og tenker forskjellig. Selv om du ikke bekymrer deg så kan andre likevel gjøre det. Ingenting er dumt uansett.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

40 årene har vært de beste hittil. Bare sørg for å gjøre livet ditt så bra du kan. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg vet om noen som plutselig døde i 30 årene.. 

Tenk deg de som vet om noen som døde i 20 årene, eller enda verre i tenårene, for ikke å snakke om de som døde som barn.. 

Anonymkode: 2ad05...881

• Liker 3
Skrevet

Kan få litt rare vondter ut av det blå, uten at man vet hva som forårsaket det.

Desto viktigere med kosthold og å trene. Trening i 20-åra er nesten bortkastet til sammenligning.

Og så er jo økonomien mye bedre.

Arbeidslivet blir også mye lettere etterhvert som man blir eldre. Folk hører på en. :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg vet om noen som plutselig døde i 30 årene.. 

Tenk deg de som vet om noen som døde i 20 årene, eller enda verre i tenårene, for ikke å snakke om de som døde som barn.. 

Anonymkode: 2ad05...881

Jeg er jo ikke verdens sunneste, men prøver så godt jeg kan. Trener også noen ganger i uka og går turer så ofte jeg kan. Jeg er dessverre avhengig av cola, har prøvd å kutte ut flere ganger men har alltid sprukket tilslutt. Jeg er ikke overvektig og holder meg unna røyk og alkohol. Noen ganger lurer jeg på om colaen kommer til å ta livet av meg tilslutt. Men faren min er også sånn og han er snart 70.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 19 år og gruer meg til jeg blir 20 fordi jeg kjenner ei som døde da hun var 20...
Du blir 80 år, så kommer til å angre på at du ikke nøt livet mer bekymringsfritt som 38-70 åring 

Anonymkode: 5a2a9...4fa

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Bortsett fra at jeg ble langsynt over natten da jeg fylte 40 så vil jeg si at å være i førtiårene er mye bedre enn f.eks tredveårene når barna var små. Nå er jeg 46 og har veldig mye mer tid til egne interresser og behov.

Anonymkode: 5ef43...9cb

• Liker 2
Skrevet

Tips, du lever kun en gang. Da jeg ble 50 ønsket jeg meg fallskjermhopp. Jeg fikk det, og har gjennomført dette. Helt Fantastisk. 40 er bare dine begrensninger. 

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...