Silvia515 Skrevet 1. mars 2024 #1 Skrevet 1. mars 2024 Min eldste sønn forteller at det er ganske vanlig å droppe alkohol til fordel for narkotika. Han fortalte om to tilfeller hvor foreldre oppfordret og supplerte til bruk av nark i stedet for alkohol. Det er ikke harde stoffe de bruker, men jeg har aldri brukt noe og er blank her. Min sønn sier han ikke bruker noe, men det er ikke poenget. Hvor vanlig er narkotika tror dere?
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2024 #2 Skrevet 1. mars 2024 Narkotiske stoffer er stadig vanligere. Det er kokain på alle fester på vgs. Det betyr absolutt ikke at alle bruker, men det er der og er lett å få tak i. Det selges narkotika på eller like ved alle vgs, og det er latterlig enkelt å få tak i på snap eller jodel. Det er også lett å få tak i og tidvis populært med piller av typen ecstasy. Mitt inntrykk er at det er litt mer opp og ned i popularitet i og med at det stadig vekk er dødsfall knyttet til bruken. Hasj er enda mer utberedt, og mange ungdommer tenker ikke en gang på at det er ulovlig. De vet jo at ikke ikke blir straffet for det lengre. Jeg ville oppfordret ungdommen til å ikke innta noe han ikke har med selv. Anonymkode: 1056c...f47 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #3 Skrevet 2. mars 2024 Jeg vil heller at barnet mitt skal innta cannabis enn alkohol på fest. Anonymkode: 2cba1...f32 10 4
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #5 Skrevet 2. mars 2024 Veldig vanlig. Hadde man sjekket 10 random fester hvor ungdom fra 14-18 år er, tror jeg du finner noe form for narkotika på minst 7 av 10 fester. Hasj og kokain, samt piller er dessverre blitt alt for vanlig. Her selges det på ungdomskolen i friminutter og på åpen gate, og det er ikke noe de kan gjøre med det da de alle er under kriminell lavalder.. Vært et problem i mange år, men blitt vesentlig mye mer synlig de siste 6-7 årene. Anonymkode: 264bd...368
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #6 Skrevet 2. mars 2024 Det har jo blitt veldig vanlig. Normalisert i flere miljøer å bruke kokain og cannabis dessverre. (Har ikke personlig erfaring, det er det jeg har lest i media) Anonymkode: 40a97...04c
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #7 Skrevet 2. mars 2024 Hasj og kokain er dessverre veldig vanlig. De vet de får hjelp og ikke straff lenger så det får ingen konsekvenser. Anonymkode: e6b34...10b
Juliv Skrevet 2. mars 2024 #8 Skrevet 2. mars 2024 Det blir mer og mer vanlig. Eller så har det alltid vært vanlig og jeg har bare ikke vært klar over det😅
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #9 Skrevet 2. mars 2024 Tror det er ganske vanlig ja. Ser folk mener at hasj er bedre enn alkohol, og på en måte er det jo det, men alle jeg kjenner som jevnlig røyker både det ene og det andre har ikke akkurat sakene sine på plass. Jeg var ganske åpen for sånt før, nå er jeg bare dritt lei hele opplegget etter å ha sett hva det gjør med vennene mine, som har blitt egoistiske og slitsomme å forholde seg til. Anonymkode: 4d816...323 2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #10 Skrevet 2. mars 2024 Utrolig mye,både syntetisk og organisk dessverre...... Blir mye å gjøre på pleie og psykiatriskehjem fremmover. Blir bare fler og fler uføre og pleietrengende partyfolk.... Men det ordnes vel med å øke pensjonsalderen på de som ikke har dopet seg..... Anonymkode: b8e8b...1ab
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #11 Skrevet 2. mars 2024 Silvia515 skrev (17 timer siden): Min eldste sønn forteller at det er ganske vanlig å droppe alkohol til fordel for narkotika. Han fortalte om to tilfeller hvor foreldre oppfordret og supplerte til bruk av nark i stedet for alkohol. Det er ikke harde stoffe de bruker, men jeg har aldri brukt noe og er blank her. Min sønn sier han ikke bruker noe, men det er ikke poenget. Hvor vanlig er narkotika tror dere? Veldig vanlig . Anonymkode: 60c27...86b
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #12 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg vil heller at barnet mitt skal innta cannabis enn alkohol på fest. Anonymkode: 2cba1...f32 Samme her. Spritfylla og ungdom er mitt mareritt, da kan de heller røyke seg noen bønner. Anonymkode: f1a67...e9c 1 3
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #13 Skrevet 2. mars 2024 Siden det ikke er regulert så er det mye enklere for mindreårige å skaffe cannabis enn alkohol, det er ingen selgere som sjekker legitimasjon og ofte så har de som selger cannabis sterkere varer å tilby i tillegg. Anonymkode: 08f57...6cf 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #14 Skrevet 2. mars 2024 Mye koseligere og roligere fest der alle røyker cannabis og ingen drikker. Fester der det kun er alkohol er blir det garantert bråk, fester der det kun er cannabis så blir det kun god stemning. Dette er min egen erfaring. Anonymkode: 70c0e...f82 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #15 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Samme her. Spritfylla og ungdom er mitt mareritt, da kan de heller røyke seg noen bønner. Anonymkode: f1a67...e9c Og veien til kokain er kort. Ved nabobordet! Jeg er helt forskrekket hvordan det har blitt... Hvorfor er det ikke noen som gjør noe med det? Anonymkode: d4756...ed7
Helene Skrevet 2. mars 2024 #16 Skrevet 2. mars 2024 Verken meg eller datter er endel av stoff. Men, har en niese som røyker fast. Leser dette for å prøvd å forstå.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #17 Skrevet 2. mars 2024 Hasj er ikke så uskyldig det heller. Sett på nært hold hvordan det er avhengighetsskapende og hvordan det endrer en person, både fysisk og psykisk. Anonymkode: 1f0c6...5e6 2 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #18 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og veien til kokain er kort. Ved nabobordet! Jeg er helt forskrekket hvordan det har blitt... Hvorfor er det ikke noen som gjør noe med det? Anonymkode: d4756...ed7 Og der kommer læren fra de voksne inn. Lær barna deres om rus og dens virkning, så de ikke trenger å forske på det selv. Som ungdom er det kult å gjøre det motsatte av hva foreldre sier, så er du helt «nei til narkotika!!!» så er det en sjanse for at det blir enda kulere å prøve. Anonymkode: 2cba1...f32
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #19 Skrevet 2. mars 2024 Jeg var ungdom for 25 år siden. Har aldri brukt narkotika, men var på mye fester og det meste var lett tilgjengelig den gang. I følge en venninne av meg som jobber med ungdom er hva du måtte ønske bare en snap unna å bli levert på døren i disse tider. Anonymkode: 45eb1...84b
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #20 Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Og veien til kokain er kort. Ved nabobordet! Jeg er helt forskrekket hvordan det har blitt... Hvorfor er det ikke noen som gjør noe med det? Anonymkode: d4756...ed7 Kokain er det uansett på nabobordet. Har en 17 åring som sier at det er kokain uansett hvilken fest han er på. Hva mener du man skal gjøre med dette? Lær ungene konsekvenser av alle former for rus, det er det beste. Noen vil alltid teste grenser og for de aller, aller fleste blir det med det. Noen liker hasjrus, noen alko og andre liker kokain. Og noen liker alt. Anonymkode: f1a67...e9c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå