Gå til innhold

Lykken er mange - blogg

Charminia

Anbefalte innlegg

Fenomen skrev (4 minutter siden):

Nøyaktig hva har hun skrevet?

Hun skriver et slags «takkeinnlegg» til seg selv, men skrevet fra den hjertesyke babyen. Orker ikke gjengi alt, men det er typ «takk mamma, for at du lar meg være som alle andre barn. Takk må mamma, som ikke gir opp og fullammer selv om de på sykehuset mener jeg er for svak»…

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

A.nonymia skrev (1 minutt siden):

Noen som vet hva tvillingene heter? Bare nysgjerrig 🙈

Hun har postet det på Insta. Det er vel ikke lov å gjengi navn her inne. 
Jeg har selv hatt et alvorlig sykt barn på intensiven og blitt fratatt muligheten til å fullamme. Må innrømme at et innlegg som dette bare virker selvforherligende. 

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kålrota skrev (1 minutt siden):

Hun har postet det på Insta. Det er vel ikke lov å gjengi navn her inne. 
Jeg har selv hatt et alvorlig sykt barn på intensiven og blitt fratatt muligheten til å fullamme. Må innrømme at et innlegg som dette bare virker selvforherligende. 

Skjønner. 

Ja, enig i at det er merkelig å skrive slik. Viktigste er at barnet får nok næring.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig cringe å lese. Men for all del, det er lov å være stolt av å få til å fullamme. Kunne heller skrevet et innlegg som seg selv og sagt rett ut "dette har vært en skikkelig kamp, men vi har endelig fått det til - superstolt og veldig lettet!". 

Som alt annet så er det så utrolig overdrevent, og hun er jo den mest fantastiske mammaen i hele verden, ser alle, dekker alles behov...

• Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menice skrev (45 minutter siden):

Utrolig cringe å lese. Men for all del, det er lov å være stolt av å få til å fullamme. Kunne heller skrevet et innlegg som seg selv og sagt rett ut "dette har vært en skikkelig kamp, men vi har endelig fått det til - superstolt og veldig lettet!". 

Som alt annet så er det så utrolig overdrevent, og hun er jo den mest fantastiske mammaen i hele verden, ser alle, dekker alles behov...

Har ikke hun ammet i 15 år snart🤷‍♀️ Ammer jo de store barna sine. Ikke har hun så mye annet gjøre heller. Kronisk gravid, så lite tid til å jobbe.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruktfatet skrev (7 minutter siden):

Har ikke hun ammet i 15 år snart🤷‍♀️ Ammer jo de store barna sine. Ikke har hun så mye annet gjøre heller. Kronisk gravid, så lite tid til å jobbe.

Sant det, så hun slipper jo å jobbe med å få i gang melkeproduksjonen ved hjelp av bare pumping som mange andre må når barna er på nyfødtintensiv. Been there, done that. Men jeg leser det som at hun føler helsepersonell ikke har hatt trua, og at hun er stolt over å ha fortsatt å prøve. Jeg vet ikke. Syyyyykt spesiell måte å skrive om seg selv på uansett

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pinsekaktus
A.nonymia skrev (3 timer siden):

Skjønner. 

Ja, enig i at det er merkelig å skrive slik. Viktigste er at barnet får nok næring.

Det er litt ubehagelig å lese hvordan det er skrevet, men det viktigste er jo ikke bare at barnet får i seg næring - nærhet er også viktig i tilknytningsfasen . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menice skrev (6 timer siden):

Man skal ikke være stolt av å gå imot rådene fra leger når man ligger på nyfødt intensiv nei. Det skal man skamme seg over.

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GhostHug skrev (31 minutter siden):

Man skal ikke være stolt av å gå imot rådene fra leger når man ligger på nyfødt intensiv nei. Det skal man skamme seg over.

Nå snakker jeg som noen som har opplevd å ha barn på nyfødtintensiv selv, og jeg tviler sterkt på at helsepersonell har rådet henne til å ikke amme. Det jeg opplevde selv var at det ble sagt mer som trøst "Han er nok ikke sterk nok til å die, ikke ta det som et nederlag, vi fyller på i sonden" og en holdning hvor de kanskje prøver å senke forventningene til mor litt, for tross alt så er det jo kanskje flere av disse barna som ender opp med å ikke ammes sammenlignet med de som er friske når de blir født. At hun skal skamme seg er jo litt drøyt å si.

Men hun overdriver jo garantert, som med alt annet hun legger ut. Hun er jo ikke riktig navla, så velmente trøstende ord kan hun jo sikkert tolke som at ingen har trua på at hun skal klare å amme.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok helt an på, jeg ble frarådet å fullamme. Babyen var ikke sterk nok og brukte veldig mye energi på det. Han fikk sondemat som næring og pupp som kos på kvelden. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menice skrev (På 4.11.2024 den 13.54):

Ja, det innlegget var fullstendig over the top. Jeg satt bare og 🙄🙄🙄. Så flott at du er så perfekt. Wow. Good for you.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melus skrev (1 time siden):

Jeg lurer på om det kommer enda flere barn. 

Det er neppe så mye å lure på - det vil det nok!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Melus skrev (3 timer siden):

Jeg lurer på om det kommer enda flere barn. 

Håper virkelig ikke det! De har 2 hjertebarn nå, så kan ikke tro at de er så gale å sette enda flere barn til verden…

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MzMe skrev (2 timer siden):

Håper virkelig ikke det! De har 2 hjertebarn nå, så kan ikke tro at de er så gale å sette enda flere barn til verden…

Nei, det er lov å håpe at de tenker på det. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MzMe skrev (På 6.11.2024 den 1.43):

Jeg tror med 100% sikkerhet at det kommer flere barn. Men kanskje at de venter et par år nå.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoolanda skrev (14 minutter siden):

Jeg tror med 100% sikkerhet at det kommer flere barn. Men kanskje at de venter et par år nå.

Det tror jeg også.
Det med å få flere barn kan bli en slags besettelse, selv om man har mange fra før. Jeg sier ikke at det er sånn med Verdens Mest Perfekte Mamma altså. Men jeg så en engelsk dokumentar om tre familier som alle hadde 15+ barn. En av mødrene tok med kamerateamet til gynekologen. Hun hadde tippet 40 og ble ikke lenger gravid av seg selv, så nå ville hun ha IVF! Hun gråt og var veldig lei seg. Legen virket heller skeptisk. Hun hadde nærmere 20 unger fra før, så det var ganske absurd å se på. 

Endret av Mmmwhatever
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...