Gå til innhold

Dere sent i 30 årene, hvor mye alkohol drikker dere når det er fest, konsert, tilstelning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye føler dere det er greit å drikke? Bare brisen, eller mer enn det? 4 øl? 10? Greit at noen ikke drikker alkohol, men helst ikke skriv det, for blir en lang tråd ellers. 

Anonymkode: 446b4...ccb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg drikker 8 halvlitere og kanskje 1-2 shots på en helaftens fest. På konsert drikker jeg som regel lite, maks 2 enheter.

Anonymkode: 3ce2c...b51

AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på settingen. Teller ikke antall enheter da. Men det er klart at jeg ikke drar på grisefylla der jeg ender opp med å henge over doskålen og spy.

Anonymkode: a2bd6...47a

AnonymBruker
Skrevet

Veldig lite. Klarer meg lenge med en cider.

Anonymkode: d1f59...cd2

• Nyttig 1
Skrevet

Aldri grisefylla lenger. Brisen er perfekt. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

3 glass vin eller tilsvarende alkoholmengde øl. Kuttet ut sprit i 20- årene grunnet black out ved noen anledninger, og en lege sa jeg kunne dødd på sykehuset i utlandet( Europa). Ble innlagt med over fire i promille, så flaks jeg overlevde

Anonymkode: 4cb52...747

AnonymBruker
Skrevet

Grisefylla frister aldri lenger. Skikkelig full? 2-4 ganger i året maks, med gode kolleger. Godbrisen en gang i mnd med venner kanskje. 

Anonymkode: 63d4f...8e9

Skrevet

Det er setting og ikke nødvendigvis enhetsfasit her også altså...

Viss jeg bare skal sitte i en bedagelig bakgård eller i hagen med de nærmeste vennene og ingenting haster men bare kose oss sånn om sommeren en kveld og utover forsvinner det fort en flaske vin og noen cider.  Er jeg på konsert eller en ekstremt skjelden gang ute så blir det skjelden mer enn 6 øl. I jobbsammenheng skjeldent mer enn 4 enheter. 

AnonymBruker
Skrevet

Ingenting. 

Anonymkode: ffcbd...5fa

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg virkelig skal slå ut håret kan jeg kanskje ta 2 glass vin.

Anonymkode: b8e4b...8d7

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

1 glass vin er nok. Liker ikke å bli brisen eller full.

Anonymkode: b5dc7...b49

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler ikke at jeg tåler noe lenger, så tenker at det holder i massevis med en flaske vin hvis det er skikkelig fest. Men helst en halv, for magens skyld.

Anonymkode: 6914c...f32

• Nyttig 1
Gjest jessop
Skrevet (endret)

Det koster jo en del,om man regner på konsertsteder. Så der inne, 1- 2. Eller er maksen min 7 øl. Er 45 år, da 

Endret av jessop
AnonymBruker
Skrevet

2-3 øl. Er 49 år. Liker ikke å bli full 

Anonymkode: d7778...4ab

AnonymBruker
Skrevet

Det holder med et par-tre drinker, men det skjer svært sjelden (en-to ganger i året). Har egentlig mindre og mindre lyst på alkohol, liker å være klar i hodet.

K39

Anonymkode: 37419...c95

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det holder med et par-tre drinker, men det skjer svært sjelden (en-to ganger i året). Har egentlig mindre og mindre lyst på alkohol, liker å være klar i hodet.

K39

Anonymkode: 37419...c95

Er venninnene lik også?

Jeg drikker 2-4 øl på en kveld. Ei venninne som jeg er med noen ganger drikker det dobbelte og hun kommenterer at jeg drikker sakte 

Anonymkode: d7778...4ab

Skrevet

Et par glass vin og en cider. Bruker lang tid på å drikke det i meg, hater rusen, men liker smaken.

AnonymBruker
Skrevet

Er 35+ og drikker ikke. Liker ikke smaken av alkohol 🤷‍♀️😇

Anonymkode: 4b861...da0

Skrevet

1-2 øl om jeg er ute på noe, i morgen er det jente kveld og jeg tar med en sånn halv flaske med vin. 

Lenge siden jeg likte fylla. Men kose meg med alkohol i sosiale lag er hyggelig. 

Har er par venner som fortsatt drikker for å bli dritings, de styrer jeg litt unna. 

Syns i grunn det var en uting i 20 årene også de som absolutt måtte drikke for å bli dritings eller finne seg en "kvart på tre fyr". 

Har alltid vært slik som fint kan sosialisere uten. Hadde et par uheldige episoder i 20 åra som gjorde at det ikke helt var noe for meg lenger. Foretrekker å ha kontroll både på meg selv og de rundt. Fort bli utrygt som kvinne. 

K36

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Er 35+ og drikker ikke. Liker ikke smaken av alkohol 🤷‍♀️😇

Anonymkode: 4b861...da0

Lite vits i å svare da 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvor mye føler dere det er greit å drikke? Bare brisen, eller mer enn det? 4 øl? 10? Greit at noen ikke drikker alkohol, men helst ikke skriv det, for blir en lang tråd ellers. 

Anonymkode: 446b4...ccb

Anonymkode: 3f9e5...660

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...