Tiuren Skrevet 12. mars #21 Del Skrevet 12. mars 4 minutter siden, oleidole1999 said: hva er du for en? hardbarka patriot som vil stille seg opp på første rekke med patroner opp til tennene? hvis du skal nedverge folk her i forumet, så kan du starte med deg selv. vi som har satt oss inn i litt krig og faenskap gjennom moderne tid, så vet vi veldig godt at å flykte er det første man gjør, og det finnes flere land i verden med vett mellom ørene som tar imot flyktninger som trenger akutt hjelp! fortsett å leve under falske tanker som gjør deg berolig.. Hva skjer om alle flykter? Når en viss liten stygg mann med bart var på turne for noen generasjoner siden, burde alle bare flyktet da og? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
oleidole1999 Skrevet 12. mars Forfatter #22 Del Skrevet 12. mars Tiuren skrev (7 minutter siden): Hva skjer om alle flykter? Når en viss liten stygg mann med bart var på turne for noen generasjoner siden, burde alle bare flyktet da og? de som ikke var skikket til forsvar, burde flykte. hva vil du gjøre da? ofre kvinner og barn?!?!?!?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 12. mars #23 Del Skrevet 12. mars Just now, oleidole1999 said: de som ikke var skikket til forsvar, burde flykte. hva vil du gjøre da? ofre kvinner og barn?!?!?!?! Jeg er en av de dumme, rømmer ikke. Soldat i 10-15 år, så jeg ville fått et tilbud jeg ikke kunne si nei til... Jo, ikke stridende bør flykte. Problemet er bare at det ikke vil være noe sted å flykte til, blir Europa invadert (som i NATO) så blir det verdenskrig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 12. mars #24 Del Skrevet 12. mars Tiuren skrev (1 minutt siden): Jeg er en av de dumme, rømmer ikke. Soldat i 10-15 år, så jeg ville fått et tilbud jeg ikke kunne si nei til... Jo, ikke stridende bør flykte. Problemet er bare at det ikke vil være noe sted å flykte til, blir Europa invadert (som i NATO) så blir det verdenskrig. Hva gjør at det blir verdenskrig dersom NATO blir innbolvert? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kalmusrot Skrevet 12. mars #25 Del Skrevet 12. mars oleidole1999 skrev (På 1.3.2024 den 15.44): Putler hinter og truer stadig vekk europa med krig og invasjon. Vi må ikke ta det for gitt, men ta mannen på ordet. Faktisk tror jeg han er villig til å gå til angrep om det skjærer seg totalt i Ukraina. Så.. mitt spørsmål er: Har dere lagt noe plan på hvor og hvordan dere vil flykte fra landet i tilfellet en invasjon? Hvor vil dere flykte? Jeg vil «flykte» til nærmeste rekrutteringsstasjon eller samlingsplass for militære frivillige. Vi gir ikke Norge til russerne. Nei. NATO vil vinne. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 12. mars #26 Del Skrevet 12. mars Putin er en maktsyk jævel men ikke dum og selvutslettende. Så fort han angriper et nato land, så vil nato svare med å bombe i stykker Russland. Det kan ende med ikke noe Russland i det hele tatt. Russland har kanskje mange innbyggere, men nato er mye større. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melkebarten Skrevet 12. mars #27 Del Skrevet 12. mars (endret) Skal det bryte ut en krig i Vest-Europa? Det stemmer at flere stridsdyktige menn har rømt fra Ukraina, og jeg skjønner de godt, ingen vil vel risikere å dø. Men så sier du at flere hundre tusen ukrainske soldater har død? Hvor har du de kildene fra? Nå skal man være forsiktig med og lene seg på tall, både fra den ene eller den andre siden, siden sannhet er krigens aller første offer. Det du mener er vel at russerne har 2 års ''kamperfaring'' hvis dette er alt de greier og hoste opp, så står det vel ikke så bra til? En stridsvognsflåte som PÅ papiret er i titusenvis, men realiteten er at de står sammenpresset på ett jorde i Sibir, motoren er hos en svartebørshandler og ammunisjonen er omgjort til huset til en eller annen ''byråkrat'' Vi husker vel alle de store ordene som Far Vladi kom med, det skortet ikke på lovnader om hva de skulle utrette: 1. Renske Ukraina fra nazistene (Der er han godt i gang, Dima daua jo i flystyrten sammen med prigozin, DET skal han ha ros for, godt jobbet Vladi) 2. Demilitarisere Ukraina ( Det har jo fungert) 3. Nøytral status (For Ukraina så fungerer det enn så lenge, de er ikke med i noen allianse på papiret, det er verre med Sverige og Finland) Så skriver du at Russland tar litt og litt av Ukraina, du tar ikke helt feil, ukrainere dør hver eneste dag i en forsvarskamp for sitt land, en kamp som vi må fortsette og støtte for deres skyld, frontlinjen derimot, den er det verre med. Russerne tar en småby her, så blir den tatt tilbake. Hvis man skulle satt sluttstrek for konflikten IDAG, så har ikke Russland greid og oppnå noen av sine strategiske mål de satte for seg før de satte igang den militære spesi............beklager INVASJONEN av Ukraina, og det er vel litt relevant for og kunne erklære seier. Er du ikke enig? Det blir liksom litt nedtur for Vladi hvis han erklærer seier, også har han bare greid og ta ca 20%. Men han er faktisk ikke så dum som mange skal ha han til og være, hvorfor tror du at de aller fleste kommer fra de fattigste delene av Russland, samt deres delrepublikker? Det er fordi støtten er størst i de store byene, og det er der han har maktbasen, han driter en lang marsj i Evgeniij ifra en by på grensen til Mongolia, derfor har de også 75% større sjanse for og dø, ifølge de her. Men som hør og bør så har Vladi noen triks ekstra på lur: 1. Forgifte sin argeste konkurent. 2. Fortelle eventyr (Noe alla Lille Rødhette og ulven, for så og fortsette med Espen askeladd og Bukkene bruse) 3. Vinne det nært forestående president ''valget'' Jeg håper for Vladi sin del at deltakelsen for hans del vil bli på en 110% (Da har han sikkert tatt med noen hundre tusen som har dødd i mellomtiden og greid og få noen av de døde til og stemme på han også) Fordi alle elsker Far Vladi. I mellomtiden så går ting sin gang, vi opplyste som velger og lese stoff fra begge sider av konflikten og selv kan gjøre oss opp en mening basert på det (selv om Russia Today og TASS er ferdige med lille rødhette og nå forteller oss historien om bukkene bruse eller askeladden) Også har vi de ''andre'' de som foretrekker og være kontrære og ''spesielle'' som har en litt annerledes virkelighetsoppfatning. Det er gjerne diverse Youtube videor der både takt tone og agenda er satt på forhånd. Diverse foraer der hverken kildekritikk eller journalistisk integritet er så veldig viktig. Så lenge det bidrar til en ting. Å fore ekko kammeret. For hva er det som er farlig med ett ekko kammer? Fravær av kritiske røster og tenkning. Jeg sier ikke at dere er idioter. Men at dere er en gjeng sauer , som har slukt søkke, snøre, samt hele båten. DET er helt klart!!! Endret 13. mars av Rhodiola for å fjerne sitering av slettet innlegg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rhodiola Skrevet 13. mars #28 Del Skrevet 13. mars Tråden er ryddet for brukerangrep, brudd på underforumets retningslinjer og svar til slettede innlegg. Rhodiola, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet 13. mars #29 Del Skrevet 13. mars (endret) Jeg anskaffet meg pass i anledning krigen i Ukraina. Om en først skal flykte ser jeg på Australia, New Zealand eller Canada som ønsket mål for min del. Endret 15. mars av Flintis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå