Gå til innhold

Sulten hele tiden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke vant meg å spise mye i løpet av dagen. Te ker det begynte i Oktober hvor appetitten økte voldsomt. I gen endring på noen områder den perioden, så vet ikke hva dom egentlig har skjedd.

Før dette hadde jeg gått ned 14 kilo uten noe ønske om mat noen gang.

Nå har jeg allerede idag spist 7-8 brødskiver og jeg kunne gjerne spist enda en til med en gang.

Finnes det noe som demper sultfølelsen? Noe fra helsekost eller på resept? Har gått opp alle kiloene igjen også, dessverre 😭

Anonymkode: 25fe7...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En av utfordringene med å slanke seg er å finne et kosthold som gir deg nok å leve på slik at du ikke blir sulten mellom måltidene, brød er normalt sett ikke et slikt måltid. Da snakker vi sammensatt måltid med fokus på både kalorier og for eksempel proteiner, karb osv.. 
Hva spiser du gjennom dagen og hvor ofte spiser du? 
 

Anonymkode: 276b8...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikke masse vann til hvert måltid. Det kan være vanskelig og skille mellom sult og tørsthet,

 

Kaffe og svart/grønn te , da koffein er appetittdempende.

Anonymkode: 14bcf...87b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heller ikke farlig å kjenne sult... Mener overhodet ikke at du skal sulte deg selv eller lide på noen måte, men du trenger ikke nødvendigvis spise hver gang kroppen ber om noe. Vi tåler faste og perioder med mindre mat veldig godt. 

Anonymkode: 22dd4...3c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du på de skivene da? Du må ha pålegg som metter - f.eks 3-4 skiver kalkunskinke på en skive, med noe grønnsaker på topp. Og hvor grovt brød spiser du?

 

Om man spiser typ loff med pålegg som ikke metter så kan man jo spise er helt brød uten å omtrent få noe igjen for det. 
 

Også bør du jo spise noe annet enn kun skiver. 
 

ta en skål med f.eks cottage chees (den ned vanilje et god), hakk litt eple å ha oppi, topp med litt kanel. Dette kan du ta ved siden av en skive eller to. 
 

Havregrøt metter også bra, om du f.eks rører inn 3-4 eggehviter helt til slutt.

Anonymkode: 5a039...61b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødskiver kan jeg også spise mye av, særlig om det er brød fulle av luft som de på butikken ofte er. Det er i hvert fall bedre å spise så grovt brød som mulig og fokusere mer på pålegget enn brødet. 

Anbefaler også mye frukt og grønt i tillegg til brødskivene, da fyller du magen med det i stedet :)

Anonymkode: 34dbb...dcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dropp brødskiver, spis mat som metter som omelett, avokado, havregrøt osv

Anonymkode: 47efc...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...