Gå til innhold

Hvilken leilighet ville dere valgt?

Gjest Anonym64

Hvilken leilighet?  

21 stemmer

1. 1. Hvilken leilighet bør jeg velge? Bør jeg fortsette å lete?

• Lamberseterveien 35
      9
    • Kristian Bogneruds vei 6 (Rødtvedt/Kalbakken)
      10
    • Annet: Finn en nærmere sentrum, med dårligere kvalitet enn de over
      2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dette hadde vært lettere å svare på med linker til leilighetene også. Så ut ifra det du skriver må jeg la området Linderud og Kaldbakken være dealbreaker'n og gått for nr. 1

Anonymkode: 3f567...369

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Den var vrien, personlig hadde jeg ikke kjøpt noen av dem. Men den første var finest og hadde en alkove som faktisk var et skikkelig rom. Hvorfor den blir beskrevet som alkove og ikke soverom lurer jeg fælt på. 

Andre hadde veldig innsyn og jeg er som sakt skeptisk til området.

Så av de hadde jeg gått for nr. 1, men aller mest hadde jeg droppet begge og lett litt mer.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor gammel er du, TS? Regner du med å være aktiv og sosial student?

Anonymkode: e8a40...e9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonym64
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette hadde vært lettere å svare på med linker til leilighetene også. Så ut ifra det du skriver må jeg la området Linderud og Kaldbakken være dealbreaker'n og gått for nr. 1

Hvorfor?

Når det kommer til reisevei, så har Lamberseterveien lenger reisevei og ingen nattbusser på hverdagen, så Kalbakken har jo teknisk sett bedre reisevei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonym64 skrev (23 minutter siden):

Hvorfor?

Når det kommer til reisevei, så har Lamberseterveien lenger reisevei og ingen nattbusser på hverdagen, så Kalbakken har jo teknisk sett bedre reisevei.

Fordi det er mye dritt i området Linderud og Kalbakken.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville ikke valgt noen av dem.

Den på Røtvet ser bra ut, men er i 1.etasje og det er utelukket for meg. Ville heller ikke bosatt meg i Groruddalen.

Lambertseter er et bedre område å bo i, og leiligheten fin, men bildene fra blokka og korridorene lignet på et sykehjem. Detså rett og slett utrivelig ut.

Anonymkode: 32001...359

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fordi det er mye dritt i området Linderud og Kalbakken.

Bor du her siden du uttaler deg så bastant?

Bor selv på Kalbakken. Synes det er rolig her. Kalbakken/Rødtvet er et av de bedre områdene i Groruddalen. Kort vei til kollektiv og matbutikker/apotek/spisesteder (Stop&go er fantastisk).  Kort vei til kjøpesenter (Linderud, Grorud, Stovner). Nærme marka og flere fine badesteder og turområder.

Når det er sagt, ønsker vi å flytte. Men det er mest fordi vi trenger noe større og har ikke råd til å kjøpe det her.

Synes også det er noe negativt at det er mange innvandrere. På ungdomsskolen er det nesten ikke hvite barn, så mitt barn er en minoritet. Men sånn er det/kommer det vel til å bli i hele Oslo snart.

Anonymkode: 1307e...e75

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bor du her siden du uttaler deg så bastant?

Bor selv på Kalbakken. Synes det er rolig her. Kalbakken/Rødtvet er et av de bedre områdene i Groruddalen. Kort vei til kollektiv og matbutikker/apotek/spisesteder (Stop&go er fantastisk).  Kort vei til kjøpesenter (Linderud, Grorud, Stovner). Nærme marka og flere fine badesteder og turområder.

Når det er sagt, ønsker vi å flytte. Men det er mest fordi vi trenger noe større og har ikke råd til å kjøpe det her.

Synes også det er noe negativt at det er mange innvandrere. På ungdomsskolen er det nesten ikke hvite barn, så mitt barn er en minoritet. Men sånn er det/kommer det vel til å bli i hele Oslo snart.

Anonymkode: 1307e...e75

Bor ikke, har bodd like ved. Flyttet da jeg gikk inn i serøst forhold og vi snakket om barn.

Det siste avsnittet ditt er grunn nok for å ikke bo der. Man skal ikke være minoritet i sitt eget land.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville valgt den på kalbakken. Finere leilighet, og jeg liker området bedre. Føles mer som by enn det Lambertseter gjør. Alt som er langs E6 sør for Oslo er kanskje teknisk sett Oslo by, men det føles mer som bygda. Du er mye mer isolert der, og er avhengig av transport inn og ut av sentrum. Transport som ikke nødvendigvis går døgnet rundt.

Anonymkode: 17ca6...dc6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville valgt Lambertseter :) Bor her selv og trives kjempegodt. Fordelene med å bo her for ts vil være kort vei til t-banen, og senteret rett over gata. Det er også SATS rett utenfor leiligheten og EVO skal åpne i april. Man kan også ta 74-bussen til og fra sentrum, den går rett nedenfor senteret (Lambertseterveien). Også er det mange turmuligheter i nærheten om man liker det, kort vei til Nøklevann/Østensjøvannet/Ekeberg +++. Turløype på Lambertseter. Jeg har også følt meg veldig trygg her, aldri opplevd noe ekkelt, eller skumle gjenger som det kan være litt av rundt Kalbakken. 

Anonymkode: cbda2...483

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonym64
AnonymBruker skrev (På 1.3.2024 den 10.37):

Hvor gammel er du, TS? Regner du med å være aktiv og sosial student?

...

Endret av Anonym64
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym64
AnonymBruker skrev (På 1.3.2024 den 9.50):

Hadde denne vært noe?

https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=341939799

Ja den er mindre, men du ligger bedre an om du ønsker ting i nærheten.

Anonymkode: 7e526...6cc

Jeg har sett på noen andre leiligheter som er 18-19m2, men føler de blir for små, og tenker jeg vil helst ha noe rundt ca. 24m2. Men vet ikke helt hvordan det er å leve på så små hybler, kanskje det er greit? Jeg kan se nærmere på den, og sjekke tilstandsrapporten. Men virker ikke som den har noe kjøkken, noe som jeg helst vil ha med oppvaskmaskin (+ vaskemaskin).

Endret av Anonym64
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Anonym64 said:

Jeg er 24 år (blir 25), og bor litt lenger unna byen nå, så orker ikke reise til byen så mye som jeg skulle ønske. Men når jeg flytter, vil jeg gjerne dra mer ut.

Ok, skjønner. Da har du litt andre behov enn en 18-19-åring.

Begge leilighetene var fine. Jeg ville valgt den første, siden den faktisk har adskilt soverom og ligger mer sentralt til. 

Jeg ville heller ikke bodd i 1. etasje, men det er en smakssak.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Nei fysj, øst for sentrum er for mørkt i alt av negativ statistikk. Velg heller noe på vestkanten.

Anonymkode: 3cf41...2fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei fysj, øst for sentrum er for mørkt i alt av negativ statistikk. Velg heller noe på vestkanten.

Anonymkode: 3cf41...2fe

Skjerp deg. Det er mye dritt på vestkanten og, btw. Er trygt her på Lambertseter hvertfall, aldri opplevd noe negativt og har bodd her i 9 år. 

Anonymkode: cbda2...483

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo individuelle preferanser. For meg;

- Nærheten til turmuligheter på alt.2 ville veid tungt

- Å kunne ha muligheten til å lukke døra til soverom er avgjørende for meg, ulik døgnrytme fra samboer

- Bakkeplan takler jeg dårlig. 

- Komme seg sent hjem er ikke et kriterium. Om noe liker jeg å kunne unnskylde meg i 23-24 tiden. 

Om jeg måtte valgt, Lambertseter. 

Anonymkode: 865d2...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ville lett valgt Lambertseter. Har selv bodd der da jeg var student og det funka kjempefint. Ja, litt reisevei og så klart mer planlegging enn å bo i sentrum sånn sett. Men som en over her sier man kan ta både buss og bane, det er treningssenter og flere andre butikker, masse turmuligheter og det er også veldig overkommelig å dra ned til kysten å bade på sommeren (kan ta litt buss + gå resten).

Siden du nevner å kanskje sjekke flere leiligheter nærmere sentrum kan jeg si at jeg også bodde en periode midt i sentrum som student. Det er kjekt i forhold til natteliv, men også myyye mer bråk, stress, semi-skumle folk man må passe seg for og ekstremt dårlig luftkvalitet. Lambertseter er et rolig og trygt område, var aldri redd for å gå alene der om kvelden.

Dessuten synes jeg den leilighet nr. 1 så mye mer fresh og ny ut vs. nummer 2. Dette er jo litt viktig med tanke på at du kanskje ønsker å selge den videre om ikke alt for mange år? Da slipper du kanskje gjøre så mye.

Anonymkode: 16b1f...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...