Gå til innhold

Tips til magert kosthold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er for glad i ost, smør og kaloririke matvarer. Hva kan jeg spise som er mettende men noenlunde kalorifattig? Sliter med å variere. 

Anonymkode: 0f7b5...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, ost er farlig for meg også, så jeg prøver å unngå det om jeg kan.  
Jeg kjøper ferdigkuttet i pose eller kutter grønnsaker til wok og kyllingfilét og steker det i airfryeren.  Kan ha på woksaus, litt soyasaus eller bare krydder.

En periode var jeg bare så utrolig sulten hele tiden.  Da stekte jeg en masse sjampinjong med litt løk og spiste meg stappmett på få kalorier.  Andre ganger kokte og moste en stor blomkål med gressløk i.  Ellers kan suppegryter være mettende og lette.  Brødskiver er verre, men kjør på med magert pålegg med grønt både over og under, så metter det også.  Kokt egg i skiver eller som omelett eller eggerøre oppå salatblader og med tomat, agurk og/eller paprika rundt.

 

 

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyne skrev (4 timer siden):

Uff, ost er farlig for meg også, så jeg prøver å unngå det om jeg kan.  
Jeg kjøper ferdigkuttet i pose eller kutter grønnsaker til wok og kyllingfilét og steker det i airfryeren.  Kan ha på woksaus, litt soyasaus eller bare krydder.

En periode var jeg bare så utrolig sulten hele tiden.  Da stekte jeg en masse sjampinjong med litt løk og spiste meg stappmett på få kalorier.  Andre ganger kokte og moste en stor blomkål med gressløk i.  Ellers kan suppegryter være mettende og lette.  Brødskiver er verre, men kjør på med magert pålegg med grønt både over og under, så metter det også.  Kokt egg i skiver eller som omelett eller eggerøre oppå salatblader og med tomat, agurk og/eller paprika rundt.

 

 

Takk, her var det mange gode tips🥰

Anonymkode: 0f7b5...2f3

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent kjøtt og egg har sinnsykt lite kalorier per metthet. Det holder meg mett leeenge. Jeg blir også stappmett av karbohydrater, men fort sulten igjen, så det er dårlig metthet. Hvis jeg spiser like mange kalorier av proteiner og fett som et måltid med hovedsaklig karbohydrater, så holder jeg meg mett dobbelt så lenge på samme antall kalorier med protein og fett.

Anonymkode: 67de0...c2e

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...