AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #1 Skrevet 28. februar 2024 Kan dere si litt om hvordan barnet deres var/er? Hvordan ble diagnosen oppdaget? Anonymkode: c358d...d5b
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #2 Skrevet 28. februar 2024 Min fikk diagnosen først som 15åring. Ingen spesielle tegn som baby. Som 1-2 åring var han fryktelig sta og tverr. Og dette vedvarte egentlig frem til skolestart. Trivdes ikke i barnehagen. Ville ikke lære seg nye ting som å sykle og gå på ski, ting som krevde litt kroppslig koordinasjon. Han hadde litt dårlig koordinasjon og kroppslig rytme. Han var vanskelig å avlede og lot seg ikke lure. Hyperfikserte på hobbyer men slet med å få gjort ting som ikke interesserte ham. Som feks lekser. Falt mer og mer av sosialt fra puberteten av. Men har fortsatt venner. Skole ble uutfordrende og han var konstant utslitt frem til han gikk på en psykisk smell fordi han hadde tatt seg sammen og maskert i så mange år. Ble henvist til bup som 13åring. Fikk etter 2 år med utredning diagnosen aspergers/høyfungerende autisme. Anonymkode: 15ebc...ca1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #3 Skrevet 28. februar 2024 Lite blikkontakt, ser alltid en annen vei. Har særinteresser. Snakker mye. ,har noen faste strofer som blir gjentatt. Klønete i sosiale relasjoner, forstår ikke vanlige sosiale koder. Rigid når ting ikke går som forventet, kan bli hysterisk og låser seg. Lite forståelse for tid. Anonymkode: aea7e...827
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #4 Skrevet 28. februar 2024 Sent diagnostisert med Asperger selv. Jeg var sjenert, veldig rolig (likte best å pusle med mitt på rommet), stimmet og lekte ikke med jevnaldrende (foretrakk voksne eller yngre barn). Anonymkode: 82e3e...661
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå