Gå til innhold

Pynte ostekake


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal bake en ostekake til en konfirmasjon. Jeg har vanligvis pleid å servere denne «som den er», den er uten gelelokk (sitrongele inni ostekremen), og jeg pleier servere den uten pynt oppå til vanlige bursdager og lignende. Nå vil jeg  selvsagt pynte den fint, med masse bær på toppen. Spørsmålet er om jeg bør vente med å pynte den til siste øyeblikket før den leveres, i fare for at bærene fort blir for bløte på kaken? Eller går det an å pynte den kvelden før? Noen som pynter ostekake med bær uten at det er gelelokk på, som har erfaring med dette?

Anonymkode: 7919b...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja pynt samme dagen, bør kan slippe saft og søkke ned i kaka om du gjør det kvelden før, samt at bærene kan bli litt slappe og

Anonymkode: 0698a...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig godt, og fint, med gelelokk+bær på slik ostekake. Bær rett på kaken blir fort stygt, vil nok blø ut fargesaft.

Anonymkode: f1cfa...a9f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er veldig godt, og fint, med gelelokk+bær på slik ostekake. Bær rett på kaken blir fort stygt, vil nok blø ut fargesaft.

Anonymkode: f1cfa...a9f

Ikke hvis en gjør det samme dag. Går helt fint. 

Anonymkode: 0698a...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er veldig godt, og fint, med gelelokk+bær på slik ostekake. Bær rett på kaken blir fort stygt, vil nok blø ut fargesaft.

Anonymkode: f1cfa...a9f

Syns denne var så fin. Kanskje jeg må teste det i forkant.

IMG_1836.jpeg

Anonymkode: 7919b...17b

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke hvis en gjør det samme dag. Går helt fint. 

Anonymkode: 0698a...cec

Så bra! Kan jo la bærene ligge å tørke godt etter å ha skylt dem, det vil sikkert hjelpe

Anonymkode: 7919b...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så bra! Kan jo la bærene ligge å tørke godt etter å ha skylt dem, det vil sikkert hjelpe

Anonymkode: 7919b...17b

Ja du må tørke bærene med tørkepapir også helst, så de er helt tørre når de havner på kaka, bare klapp de med kjøkkenpapir eller noe

Anonymkode: 0698a...cec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja du må tørke bærene med tørkepapir også helst, så de er helt tørre når de havner på kaka, bare klapp de med kjøkkenpapir eller noe

Anonymkode: 0698a...cec

Takk for tips😊

Anonymkode: 7919b...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å vaske bær, legge disse i en boks på toppen av kaketina med lapp om at de er vasket og klar til å legges på toppen av kaka etter ringen er tatt av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pyntet en ostekake med bær og pikekyss. Sistnevnte lagde jeg dagen før 👌🏼

1DBE4202-F4EF-4CAD-858D-AC1569049095.jpeg

Anonymkode: 99517...6b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare slenge på noen kjærlighetsfrukt.

Anonymkode: 0da41...3bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å ta litt av ostemassen og fryse ned i sjokoladeformer, som dette https://slikkepott.no/produkt/silikomart-sjokoladeform-hjerter/

Kan gjerne stavmikse i litt blåbær, jordbær eller lignende bær/frukter i ostemassen for litt farge og smak, før jeg fryser det ned. Når ostemassen er som is, tar jeg de ut og pynter kaken med det sammen med friske bær. Jeg ville nok pyntet kaken samme dag, for sikkerhets skyld. Kjipt om kaken blir ødelagt av bærsaft😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...