Gå til innhold

La til kollega på Facebook, dummet meg ut?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Takk for svar alle sammen 😊 Da skal jeg ikke tenke mer på det siden det tydeligvis er han som er rar 😄

Anonymkode: d6836...177

• Liker 2
  • Hjerte 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det kvinner blant de andre kollegene han er venner med på facebook? 

Anonymkode: b10b1...35d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tenkte det samme.

Noen er jo såpass sære at de vil tenke at motsatt kjønn fra arbeidsplassen ikke er innafor å ha kontakt med på SoMe.

Eventuelt har noen en så sjalu partner at vennskap med kollegaer av motsatt kjønn betyr bråk på hjemmebane?🤷‍♀️

Anonymkode: ec20f...dd2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja.

Spør dem om han har reagert på samme vis mot dem? Eller evt bare la dette fare, og prøv å unngå denne kollegaen så langt det er mulig. Det kan være en sånn type mann som tror at hvis kvinner kontakter dem på sosiale medier er det forsøk på oppsjekking. Mens hvis han selv gjør det er det greit. Men vanskelig for oss å vite.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spesielt. Hadde fått helt sjokk om dette hadde skjedd med meg🙈 Du har ikke gjort noe rart eller uvanlig. Først avvise og så prate med deg om det… han der hadde jeg holdt meg langt unna 

Anonymkode: 35826...4d9

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Merkelig reaksjon! Jeg legger heller ikke til folk fra jobb som har en «lavere» stilling enn meg, men Dey er fordi jeg har personalansvar og jeg kjenner det blir kræsj. Men har aldri reagert slik ovenfor de som har lagt meg til.

Anonymkode: 59019...81b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Jeg la til en kollega på Facebook. Har jobbet sammen en stund så vi kjenner hverandre nå. Ser han har flere kollegaer på Facebook. Han godtok ikke meg. Og dagen etter ville han snakke med meg. Han sa at fint om jeg ikke gjør sånn igjen for sånn gjør man ikke, og vi snakker ikke mer om det. Jeg føler jeg har dummet meg skikkelig ut, men samtidig skjønner jeg ikke at han reagerte sånn, for han kunne jo bare latt det ligge for jeg var egentlig ferdig med det, men når han tok det opp følte jeg at jeg hadde gjort . Jeg respekterer jo at han ikke ville ha meg på Facebook. Og det er ikke snakk om forelskelse eller noe sånt. Så hvorfor denne reaksjonen? Jeg spør han nok ikke om det da han sa vi ikke snakker mer om det. Mulig han misliker meg… Har jeg dummet meg ut?

Er han autist ? 

Anonymkode: e3600...184

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig pussig reaksjon, det er da helt normalt å legge til hvermannsen på fb. Dersom man ikke ønsker å være venner med kollegaer i sosiale medier så er det også helt ok, men da sier man det på en pen måte. «Jeg ønsker å skille mellom privatliv og jobb så jeg legger dessverre ikke til kollegaer i sosiale medier». 

Anonymkode: 32409...5ad

• Liker 2
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du har ikke dummet deg ut. :) :hjerte: 

Han overreagerer veldig. Hvis noen sender venneforespørsel og jeg ikke har lyst, så svarer jeg bare ikke. Gjør ikke noe mer ut av det.

Anonymkode: 1dd5d...0c4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En med di som sier det er kollegaen din som er rar, som har dummet seg ut osv. 

Du sier han muligens misliker deg. Men... tenk om han avslo fordi han gjør det omvendte. Kanskje har han ei dame hjemme, som vil reagere om han legger til ei (pen?) dame. 

Det er uansett han som har dummet seg ut her. Jeg synes du skal høre med andre kolleger om du kan legge dem til på Facebook (spør du, så slipper du i hvert fall samme reaksjon fra dem), så får han bare ha det så godt.

Anonymkode: 7be76...4f0

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg la til en kollega på Facebook. Har jobbet sammen en stund så vi kjenner hverandre nå. Ser han har flere kollegaer på Facebook. Han godtok ikke meg. Og dagen etter ville han snakke med meg. Han sa at fint om jeg ikke gjør sånn igjen for sånn gjør man ikke, og vi snakker ikke mer om det. Jeg føler jeg har dummet meg skikkelig ut, men samtidig skjønner jeg ikke at han reagerte sånn, for han kunne jo bare latt det ligge for jeg var egentlig ferdig med det, men når han tok det opp følte jeg at jeg hadde gjort . Jeg respekterer jo at han ikke ville ha meg på Facebook. Og det er ikke snakk om forelskelse eller noe sånt. Så hvorfor denne reaksjonen? Jeg spør han nok ikke om det da han sa vi ikke snakker mer om det. Mulig han misliker meg… Har jeg dummet meg ut?

Kjære vene.  Han sa jo bare i fra. Ta det til deg gå videre og vær som før. 

Anonymkode: 23e97...f29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En med di som sier det er kollegaen din som er rar, som har dummet seg ut osv. 

Du sier han muligens misliker deg. Men... tenk om han avslo fordi han gjør det omvendte. Kanskje har han ei dame hjemme, som vil reagere om han legger til ei (pen?) dame. 

Det er uansett han som har dummet seg ut her. Jeg synes du skal høre med andre kolleger om du kan legge dem til på Facebook (spør du, så slipper du i hvert fall samme reaksjon fra dem), så får han bare ha det så godt.

Enig med de, skal det stå aller først. Vet ikke hvorfor teksten ble så rar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bestemmer ikke om dere skal snakke om det eller ikke, men han kan selvfølgelig velge å ikke svare hvis du spør da..

Men jeg hadde sagt, hvis du gidder å ta det opp for å slippe å holde det inni deg, at jeg legger til folk jeg blir kjent med, at mange har gjort det med meg uten å spørre og at jeg aldri har opplevd å få en sånn reaksjon før. Og spurt hva han synes er galt med det, for da kan du bedre forstå.

Endret av Blåttvann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har ikke gjort noen feil. Han har feilet.  Det er helt greit at han setter  grenser og er tydelig, men det er ikke greit at han gjør det på en uhøflig og nedlatende måte. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det skjedd noe i forkant her, som kan være grunnen til at han reagerer som han gjør?

Anonymkode: dceda...4cb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig reaksjon fra ham! Jeg har til og med sjefen min på fb og det har mange av mine kollegaer også. Nylig fikk jeg venneforespørsel fra ei jeg hadde jobbet med i to dager, og jeg synes egentlig det var hyggelig. 

Anonymkode: 0e5e3...65b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...