Gå til innhold

Anerkjente kursplattformer? Relevant til CV

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, 

Er i en jobbsøkerprosess, og ser litt på nettbaserte kurs for å fylle på litt kunnskap. 

Noen som har tips rundt kursplattformer/ leverandører som er anerkjente og som deler ut kursbevis. 

Vil gjerne bruke tiden min riktig, på gode kurs som også evnt kan føres opp på CV. 

Har vært innom å sett på videocation.no, utdannet.no og linkedIn Learning. Noen med erfaringer fra disse?

Har utdannelse innen markedsføring og salg, med bred erfaring innen feltet. Ser på lederstillinger innen markedføring, kategori og salg. 

Anonymkode: 4b9b2...61b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Foretrekker coursera selv. Det er ikke plattformen, men hvem som tilbyr kurset som er viktigst. Er det eks IBM så vet man at det har en viss kvalitet. Microsoft sine kurs står også høyt i sky- pun intended

Endret av Majer
Skrevet

Hvis du vil ha kunnskap som er anerkjent og der du oppnår mer enn å skrape litt i overflaten, er det lurere å gå for en "vanlig" utdanningsinstitusjon. Det er mange høyskoler og universitet som tilbyr nettutdanninger, både heltid og deltid, i inn- og utland.

Jeg tviler sterkt på at kurs fra utdannet.no, videocation osv. vil være avgjørende karrieremessig. Jeg har tatt kurs på utdannet.no, og ser at videocation virker som omtrent samme nivå. Jeg fikk selvsagt innsikt i noen temaer jeg ikke kjente så godt til fra før, men jeg lærte ikke nok til å kunne jobbe med emnet eller til at det er relevant å ha med på CV, og jeg kunne mest sannsynlig ha googlet meg fram til kunnskapen jeg fikk der hvis jeg hadde gått inn for det.

Skrevet

Vil og nevne at kursene til Google i teorien skal være nok til å få jobb hos dem. De fleste strekker seg vel over 6mnd

Skrevet

Universitetet i Stavanger har mange kurs innen prosjektledelse, Adobe og Microsoft. Regner med andre universiteter har tilsvarende.

Ellers så har sopra steria endel slike prosjektledelseskurs som prince2.

Fordelen med f.eks prince2 og de er at det er strengt regulert hvem som får lov til å tilby slike kurs og dermed er plattformen mer myntet på om du som kursdeltaker foretrekker klasseromsundervisning, nettbasert, norsk eller engelsk undervisningsspråk. Så da er på en måte plattformen uvesentlig så lenge du består 

Anonymkode: 6f81f...cff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...