Gå til innhold

Trådløs forbindelse svikter


Gjest kenneth

Anbefalte innlegg

Gjest kenneth

Jeg benytter et Belkin trådløst nettverkskort og en 3Com router. Til tross for at signalstyrken er "Veldig bra" i følge programvaren, er jeg ikke på nett. Det begynte bra etter at jeg plugget i kortet for et par dager siden, men nå er det på lykke og fromme jeg er på nett. Ihvertfall uten kabel...

Hvis jeg bruker "Reparer"-funksjonen, ender den som regel opp med ikke å klare dette, og jeg får feilmeldingen "Kan ikke fullføre reparasjonen av problemet fordi følgende handling ikke kan fullføres: Fornye IP-adressen. Kontakt nettverksansvarlig for hjelp". Hvis jeg forsøker å diagnostisere via MSN Messenger, er det også IP-relatert feilmelding.

Noen som har et par tips?

Hadde signalstyrken vært guffen (noe den vel ikke bør være på 10 meters avstand), hadde det jo vært mer forståelig, men så lenge signalet skal være bra, så undres jeg på hva som klikker - og hvorfor den noen ganger fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De jeg snakker med sier at det alltid vil være problemer med at man detter ut av trådløst nett. Det gjør jeg til stadighet. Det har ingenting med signalstyrken å gjøre, jeg har utmerket!

Da må du skru av modemet og routeren samtidig (jeg pleier å dra ut ledningen bak. ) skru på etter ca 7 sekunder. Da kobler maskina mi seg opp igjen automatisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...