malicious Skrevet 2. februar 2006 #1 Skrevet 2. februar 2006 Kan man sykemelde seg i 14 dager fra skole feks, på lik linje som fra arbeid? Vil det da bli ført fravær for det? Er snakk om videregående skole. Og jeg er så dårlig at jeg ikke klarer å gå på skolen.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #2 Skrevet 2. februar 2006 Er du borte mer enn enn uke fra skolen må du ha en legeattest som gir deg gyldig fråvær desse dagene. Går sikkert ann at du er borte 2 uker også! Mange som blir syke og må vere borte så lenge og lengre. Bare du får legeattest skal sikkert det gå bra. Slik er det ivertfall på min skole.
Grooo Skrevet 2. februar 2006 #3 Skrevet 2. februar 2006 Du vil uansett få fravær som vises på vitnemålet ditt, men har du "sykmelding" kan du sende med denne når du søker jobber senere for å forklare hvorfor du har så stort fravær det aktuelle året.
Gjest Gjest Skrevet 2. februar 2006 #4 Skrevet 2. februar 2006 Viser gyldig fråvær på vitnemål? Jeg har 3 kroniske sykdommer som jeg får gyldig får når jeg er borte som jeg ofte må være. Men dette blir trukket fra det vanlige fråværet mitt som har vist på termin/års karakterkortet mitt.
Grooo Skrevet 2. februar 2006 #5 Skrevet 2. februar 2006 Tror det er forskjell på kronisk sykdom og en sykmelding feks pga en kraftig influensa eller noe slik. Vet i alle fall at det står på mitt vitnemål selv om jeg hadde sykmelding en gang jeg var syk og borte en uke
-Fisken- Skrevet 2. februar 2006 #6 Skrevet 2. februar 2006 Viser gyldig fråvær på vitnemål? Jeg har 3 kroniske sykdommer som jeg får gyldig får når jeg er borte som jeg ofte må være. Men dette blir trukket fra det vanlige fråværet mitt som har vist på termin/års karakterkortet mitt. ← Det er egentlig ikke "lov". I løpet av et år, får du kun 2 ukers fravær fjernet, om fraværet skyldes kronisk sykdom eller sykehusopphold, sykmelding, etc. Mer enn disse to ukene skal man ikke få fjernet. Men vet at enkelte rektor tar saken i sine egne hender og pynter litt ekstra på fraværet.
malicious Skrevet 2. februar 2006 Forfatter #7 Skrevet 2. februar 2006 Tror det er forskjell på kronisk sykdom og en sykmelding feks pga en kraftig influensa eller noe slik. Vet i alle fall at det står på mitt vitnemål selv om jeg hadde sykmelding en gang jeg var syk og borte en uke ← Det er snakk om kronisk sykdom. Som gjør at jeg er mye borte og riktig nok får mye fravær
Gjest Gjesta Skrevet 2. februar 2006 #8 Skrevet 2. februar 2006 Jeg har to kroniske syndommer og fikk fjernet to uker. Men ved å levere legeattester og sånn så ser de det mye mer an. Det er jo egentlig en regel som sier at du kan ha så og så mange % fravær, men jeg har fått karakterer likevel selv om jeg har hatt et helt enormt fravær. En venninne av meg fikk sykemelding og de tok hensyn til den da hun var syk
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå