Gå til innhold

Hatbrevene i Valdres. Hvem kan være ansvarlig?

Ellie Italia

Anbefalte innlegg

hvaduikkeser skrev (10 minutter siden):

Hun ser ikke akkurat ut som en som sender hatbrev. Hva er galt med henne?

Hvordan ser slike ut da?

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bymus skrev (18 minutter siden):

Man kan tenke seg mange yrker det kan bli vanskelig å stå i om man blir uthengt på den måten i sosiale medier.

I serviceyrker så blir det nok litt vrient ja.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gansketeit skrev (2 minutter siden):

I serviceyrker så blir det nok litt vrient ja.

Er hun ikke eier? Eller husker jeg helt feil?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frida skrev (3 minutter siden):

Hvordan ser slike ut da?

Vet ikke jeg altså, men jeg så for meg ei eldre, ufør dame med mørkt hår🤷‍♀️😆 Ei med masse skrukker og gått livets harde skole. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvaduikkeser skrev (4 minutter siden):

Vet ikke jeg altså, men jeg så for meg ei eldre, ufør dame med mørkt hår🤷‍♀️😆 Ei med masse skrukker og gått livets harde skole. 

😅 ok, ganske stereotyp altså. Men virkeligheten er annerledes, ser vi. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvaduikkeser skrev (8 minutter siden):

😅Må innrømme at jeg så noe sånt for meg jeg også før de fant den mistenkte🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frida skrev (11 minutter siden):

Er hun ikke eier? Eller husker jeg helt feil?

Jo det stemmer.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvaduikkeser skrev (41 minutter siden):

Fordommer i full blomst altså. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvaduikkeser skrev (41 minutter siden):

Syns hun ser veldig livets harde skole dame ut, jeg? Taxisjåfør, stemmer sikkert Frp, hater alt og alle. Ei sneversynt og hatsk livets harde skole dame.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettrollet skrev (5 minutter siden):

Syns hun ser veldig livets harde skole dame ut, jeg? Taxisjåfør, stemmer sikkert Frp, hater alt og alle. Ei sneversynt og hatsk livets harde skole dame.

Hun får mange kommentarer på det hun legger ut da, så jo ut som hun er godt likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bymus skrev (5 timer siden):

Ryktespredning på nett er ikke bra, sannsynligvis har personen forlengst mistet jobben pga dette.

Hun er vel selvstendig næringsdrivende? -mener jeg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym2015r skrev (10 minutter siden):

Hun er vel selvstendig næringsdrivende? -mener jeg.

Ja, som et serviceyrke. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvaduikkeser skrev (2 timer siden):

Hun får mange kommentarer på det hun legger ut

Fikk. Før saken kom opp.
Rart at hun lar skrytebilder både av seg selv og barn ligge offentlig, til spott og sped for oss nysgjerrige KG-medlemmer...

Endret av Bymus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bymus skrev (5 minutter siden):

Fikk. Før saken kom opp.
Rart at hun lar både skrytebilder av seg selv og barn ligge offentlig, til spott og sped for oss nysgjerrige KG-medlemmer...

Ingen vet hvor haren hopper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ofte jeg er for at det lekker ut til offentligheten før noen er dømt, men hun her....hun gjør det meg ingenting om "alle" vet hva har gjort. Får litt personlighetsforstyrra vibber av henne. Snakk om å terrorisere uskyldige i år etter år helt uten samvittighet!

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bymus skrev (6 timer siden):

Man kan tenke seg mange yrker det kan bli vanskelig å stå i om man blir uthengt på den måten i sosiale medier.

Det stemmer men mistanken og tiltale er ikke det samme som dom.

Får hun dom vil jeg anta kjøreseddel blir inndratt siden hun da ikke oppfyller plettfri vandel

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har googlet litt og jeg må også innrømme at hun ikke ser ut som en typisk person som driver med hatkriminalitet.... hun så ut som en hvilken som helst blond, godt voksen norsk kvinne. Blond og langt hår. Egentlig litt pen dame på det bildet jeg fant.

Folk altså. Det er helt vanvittig, det hun har drevet med. Og i så mange år!??

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir litt forundret over denne diskusjonen om hvordan denne dama ser ut. Utseende gjenspeiler ikke alltid hva som finnes på innsiden. I klassen min på videregående hadde vi to veldig pene jenter, den ene var nydelig både på innsiden og utsiden, den andre kun på utsiden. 

Det er så trist å tenke på ofrene i denne saken. Det hun har gjort er vel noe av det mest ondskapsfulle man kan utsette folk for. For en uhygge hun har skapt i så mange år. 

Jeg håper at de omsider kommer til bunns i saken og at hun får sin straff.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (16 timer siden):

Det stemmer men mistanken og tiltale er ikke det samme som dom.

Får hun dom vil jeg anta kjøreseddel blir inndratt siden hun da ikke oppfyller plettfri vandel

Jeg ser ingen grunn til at kjøreseddelen blir inndratt om hun får dom. Det hun har blitt siktet for har ingenting med trafikk å gjøre.  Om hun kjører for fort, eller dreper folk på grunn av det, kan lappen inndras " for alltid", som er ca 5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gansketeit skrev (23 timer siden):

Kripos skriftanalyse konkluderer med svært stor sannsynlighet . Svært stor sannsynlighet for at hun har skrevet hatbrevene altså. Da er det igjen bare en hypotetisk tvil til at det ikke er henne.

Det vil vel egenlig si at Kripos også tror hun er skyldig.

Burde egentlig holdt til å tiltale henne om politiet hadde gjort litt grundigere arbeid.

Det er vel også et spørsmål om bevisene kan brukes i en rettssak med tanke på de strenge beviskravene.  Det er lite for seg å sikte en person hvis de ikke kommer noe lenger enn det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...