AnonymBruker Skrevet 27. februar #1 Del Skrevet 27. februar Jeg er kraftig overvektig og fokuserer i år på å gå ned i vekt og komme i form. Jeg trener kampsport 1-2 ganger i uken, men har lyst til å trene utenom det også. Da kanskje helst med fokus på styrketrening og tøying som vil hjelpe meg som kampsportutøver. Grunnen til at jeg har lyst til å ha mest fokus på styrketrening er siden jeg ikke har tilgang til apparater hjemme og siden kondisjonstrening er noe jeg får gjennom kampsporttreningene og motbakketurer jeg går hjemme utenom. Nå er det for mye for langt at noen på et forum skal sette opp et treningsprogram for meg, men er det noen som kan hjelpe meg i gang med hva jeg bør gjøre? Hvor mye, hvor mange reps, hvilke øvelser osv. Jeg vet det hadde vært best å hatt time med PT, men treningsstudioet jeg har meldt meg inn i tilbyr ikke den tjenesten. Anonymkode: 0dd35...6b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stor pike Skrevet 27. februar #2 Del Skrevet 27. februar Det er umulig å sette opp et program for deg sånn fjernstyrt. Men de fleste treningssentre har personlig trenere. Mange byr på en introduksjonstime når du melder deg inn. Jeg anbefaler det på det sterkeste. Du får satt opp et program for deg, ut fra dine mål og forutsetninger. Selv har jeg trent i mange år, men har fortsatt nytte av pt-en min. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 27. februar #3 Del Skrevet 27. februar AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg er kraftig overvektig og fokuserer i år på å gå ned i vekt og komme i form. Jeg trener kampsport 1-2 ganger i uken, men har lyst til å trene utenom det også. Da kanskje helst med fokus på styrketrening og tøying som vil hjelpe meg som kampsportutøver. Grunnen til at jeg har lyst til å ha mest fokus på styrketrening er siden jeg ikke har tilgang til apparater hjemme og siden kondisjonstrening er noe jeg får gjennom kampsporttreningene og motbakketurer jeg går hjemme utenom. Nå er det for mye for langt at noen på et forum skal sette opp et treningsprogram for meg, men er det noen som kan hjelpe meg i gang med hva jeg bør gjøre? Hvor mye, hvor mange reps, hvilke øvelser osv. Jeg vet det hadde vært best å hatt time med PT, men treningsstudioet jeg har meldt meg inn i tilbyr ikke den tjenesten. Anonymkode: 0dd35...6b9 Før du begynner med styrketreningen så varmer du opp, og da svir du egentlig av ganske mange kalorier f.eks på tredemølle, ergometersykkel eller romaskin. Hvis du øker oppvarmingstiden med ti minutter så vil det ha litt slanke-effekt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar #4 Del Skrevet 27. februar Takk for gode tips. Jeg har kontakten treningsstudioet, men de tilbyr ikke PT, dessverre. TS Anonymkode: 0dd35...6b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 28. februar #5 Del Skrevet 28. februar Trening gjort enkelt forklart på Instagram: https://www.instagram.com/p/CnmqVl_Igpi/?igsh=MXJrenQ1ZWNvZHA3aQ== Denne også: https://www.instagram.com/p/CksgmWHqvRk/?igsh=MWMzYXU1Z2lqNmZ4dQ== Innenfor hver muskelgruppe er det mange øvelser å velge om. Blir du overveldet kan du jo begynne med apparater, og sakte bevege deg over til flere øvelser med frivekter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #6 Del Skrevet 28. februar 2 hours ago, issoras said: Trening gjort enkelt forklart på Instagram: https://www.instagram.com/p/CnmqVl_Igpi/?igsh=MXJrenQ1ZWNvZHA3aQ== Denne også: https://www.instagram.com/p/CksgmWHqvRk/?igsh=MWMzYXU1Z2lqNmZ4dQ== Innenfor hver muskelgruppe er det mange øvelser å velge om. Blir du overveldet kan du jo begynne med apparater, og sakte bevege deg over til flere øvelser med frivekter. Takk for nyttige lenker! Jeg trener for første gang i morgen tidlig, da ser jeg litt hva de har og tar det derfra. TS Anonymkode: 0dd35...6b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blåmonster Skrevet 28. februar #7 Del Skrevet 28. februar Chat med chatgpt vær ærlig å be om lett program, om du vil bytte ut noen øvelser så be han om å gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #8 Del Skrevet 28. februar 45 minutter siden, Blåmonster said: Chat med chatgpt vær ærlig å be om lett program, om du vil bytte ut noen øvelser så be han om å gjøre det. Vet ikke om jeg tør å stole på ChatGPT på dette. Er redd for å få feil, potensielt skadelige, råd. Anonymkode: 0dd35...6b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #9 Del Skrevet 28. februar Just now, AnonymBruker said: Vet ikke om jeg tør å stole på ChatGPT på dette. Er redd for å få feil, potensielt skadelige, råd. Anonymkode: 0dd35...6b9 Dette var meg, TS. Anonymkode: 0dd35...6b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #10 Del Skrevet 28. februar Hold deg hjemme , da er du 100% sikker på at du ikke får skader 🤣 Anonymkode: 01d46...b6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 28. februar #11 Del Skrevet 28. februar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Takk for nyttige lenker! Jeg trener for første gang i morgen tidlig, da ser jeg litt hva de har og tar det derfra. TS Anonymkode: 0dd35...6b9 Disse lenkene gir deg et solid utgangspunkt. Bruk dem, test litt på gymmet, skriv ned hva du kommer opp med og så kan du poste det her om du føler at du ønsker tilbakemeldinger på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marvels Skrevet 28. februar #12 Del Skrevet 28. februar (endret) AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg er kraftig overvektig og fokuserer i år på å gå ned i vekt og komme i form. Jeg trener kampsport 1-2 ganger i uken, men har lyst til å trene utenom det også. Da kanskje helst med fokus på styrketrening og tøying som vil hjelpe meg som kampsportutøver. Grunnen til at jeg har lyst til å ha mest fokus på styrketrening er siden jeg ikke har tilgang til apparater hjemme og siden kondisjonstrening er noe jeg får gjennom kampsporttreningene og motbakketurer jeg går hjemme utenom. Nå er det for mye for langt at noen på et forum skal sette opp et treningsprogram for meg, men er det noen som kan hjelpe meg i gang med hva jeg bør gjøre? Hvor mye, hvor mange reps, hvilke øvelser osv. Jeg vet det hadde vært best å hatt time med PT, men treningsstudioet jeg har meldt meg inn i tilbyr ikke den tjenesten. Anonymkode: 0dd35...6b9 Det du skal være forsiktig med gjennom slike forum er at du ikke vet om en eventuell plan kommer fra en fagperson planer skal gjerne være tilpasset deg personlig etter flere samtaler hvor behov , nivå og motivasjon blir kartlagt - sammen med gjennomganger av teknikk (noe som fungerer i praksis). Jeg anbefaler i investere i noen som har kompetansen, som kan hjelpe deg i gang, og deretter gi deg en plan for videre trening Endret 28. februar av Marvels Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar #13 Del Skrevet 28. februar Finnes det frisklivsresept i kommunen der du bor? Anonymkode: fcaad...287 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helle2222 Skrevet 28. februar #14 Del Skrevet 28. februar Sjekk ut hardworkout.no Enkle til vanskelige programmer. Bruk Lite vekt i starten for å få riktig teknikk. Søk på YouTube på de øvelsene du er usikker på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 28. februar #15 Del Skrevet 28. februar 6 hours ago, Marvels said: Det du skal være forsiktig med gjennom slike forum er at du ikke vet om en eventuell plan kommer fra en fagperson planer skal gjerne være tilpasset deg personlig etter flere samtaler hvor behov , nivå og motivasjon blir kartlagt - sammen med gjennomganger av teknikk (noe som fungerer i praksis). Jeg anbefaler i investere i noen som har kompetansen, som kan hjelpe deg i gang, og deretter gi deg en plan for videre trening Det trenger ikke være så komplisert. Ikke gjør trening til en sånn vanskelig greie. Med mindre man har helt spesielle behov går det helt fint å prøve seg frem og gjøre tilpasninger med erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marvels Skrevet 28. februar #16 Del Skrevet 28. februar issoras skrev (Akkurat nå): Det trenger ikke være så komplisert. Ikke gjør trening til en sånn vanskelig greie. Med mindre man har helt spesielle behov går det helt fint å prøve seg frem og gjøre tilpasninger med erfaring. Det jeg skulle frem til var at man skal være nøye med man får faglige råd og anbefalinger fra 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kahaki Skrevet 1. mars #17 Del Skrevet 1. mars Har fått mange gode råd om både trenings- og kostholdsplan med ChatGPT. Du googler gjerne litt ekstra og kan jo også spørre direkte om hva du bør være obs på mtp skader/feil utførelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 1. mars #18 Del Skrevet 1. mars De som vil kan gå på så mye trening de vil. Det skal ikke være behagelig, men det er en behagelig smerte. I starten trenger det ikke å være så stress da. Mitt råd er å trene kardio; tredemølle, sykkel og styrketrening i form av egenvekt, gå i motbakke. Da går du ned i vekt, strammer opp. 15 minutter her og der. Planken, sit ups, armhevinger, triseps fra trap, stol etc. Når du er i trivselvekt, kan du starte å bygge muskler, hvis du ønsker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #19 Del Skrevet 1. mars Marvels skrev (På 28.2.2024 den 14.12): Det du skal være forsiktig med gjennom slike forum er at du ikke vet om en eventuell plan kommer fra en fagperson planer skal gjerne være tilpasset deg personlig etter flere samtaler hvor behov , nivå og motivasjon blir kartlagt - sammen med gjennomganger av teknikk (noe som fungerer i praksis). Jeg anbefaler i investere i noen som har kompetansen, som kan hjelpe deg i gang, og deretter gi deg en plan for videre trening Dette er litt svada, for man finner generelle programmer utført av tusenvis som ligger gratis på Internett , typ starting strenght osv, eller noe veldig likt uten olympiske løftene som PC, han kan fint kjøre disse og se teknikk innspill fra YouTube. Anonymkode: 01d46...b6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars #20 Del Skrevet 1. mars Hoia skrev (58 minutter siden): De som vil kan gå på så mye trening de vil. Det skal ikke være behagelig, men det er en behagelig smerte. I starten trenger det ikke å være så stress da. Mitt råd er å trene kardio; tredemølle, sykkel og styrketrening i form av egenvekt, gå i motbakke. Da går du ned i vekt, strammer opp. 15 minutter her og der. Planken, sit ups, armhevinger, triseps fra trap, stol etc. Når du er i trivselvekt, kan du starte å bygge muskler, hvis du ønsker det. Hadde heller bedt han om å kjøre baseløft, 2-3 ganger i uka. Anonymkode: 01d46...b6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå