AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #1 Skrevet 27. februar 2024 Har du eller barnet ditt gått på kristen grunnskole? Erfaringer? Og valgte dere denne skolen på grunn av tilhørighet til kristen tro, eller fordi dere ikke var så fornøyde med den offentlige nærskolen? Anonymkode: c3018...3ce
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #2 Skrevet 27. februar 2024 Mine barn går på en kristen privatskole. Det er flere årsaker til det. Bla: - denne skolen har et godt rykte, både mtp faglig og sosialt - skolen er liberal, med en internasjonal elevmasse med ulike livssyn. En veldig konservativ, kristen skole med kun kristne elever hadde ikke vært et alternativ for oss - nærskolen har en stor gruppe elever med diverse utfordringer - nærskolen er en stor baseskole, og særlig ett av våre barn kan vi ikke se for oss at hadde trivdes med en slik modell. Skolen vi valgte ligger også slik til at det praktisk i hverdagen går greit. Hadde skolen vært et sted som krever at vi kjører dem, bytte av buss el hadde vi nok ikke vurdert det. Vi er "medlem" i kirken, men er der kun i dåp, bryllup og begravelser. Vi har en del kristne verdier, men jeg vil ikke anse oss som personlig kristne. Anonymkode: 17efb...7a3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #3 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Mine barn går på en kristen privatskole. Det er flere årsaker til det. Bla: - denne skolen har et godt rykte, både mtp faglig og sosialt - skolen er liberal, med en internasjonal elevmasse med ulike livssyn. En veldig konservativ, kristen skole med kun kristne elever hadde ikke vært et alternativ for oss - nærskolen har en stor gruppe elever med diverse utfordringer - nærskolen er en stor baseskole, og særlig ett av våre barn kan vi ikke se for oss at hadde trivdes med en slik modell. Skolen vi valgte ligger også slik til at det praktisk i hverdagen går greit. Hadde skolen vært et sted som krever at vi kjører dem, bytte av buss el hadde vi nok ikke vurdert det. Vi er "medlem" i kirken, men er der kun i dåp, bryllup og begravelser. Vi har en del kristne verdier, men jeg vil ikke anse oss som personlig kristne. Anonymkode: 17efb...7a3 St Sunniva? Anonymkode: a2b69...1e7
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #4 Skrevet 27. februar 2024 Jeg gikk på kristen privatskole da jeg var barn, og gikk glipp av masse grunnleggende undervisning. Da jeg startet på offentlig skole, lå jeg blant annet bak i matematikk, med ca to år.. Anonymkode: 4793d...359
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå