Gå til innhold

Inositol PCOS


Sunshineee

Anbefalte innlegg

Hei! Dere med pcos som har prøvd Inositil, hvor har dere kjøpt? Kan man kjøpe på vanlig helsekost eller bør man bestille Myo + D-Chiro Inositol på nett? Litt skeptisk til og bestille fra utenlandske sider 😅 Ser de selger Kolin & Inositol på helsekosten her, men vil det eventuelt ha samme effekt ? Har PCOS og har eggløsning kanskje 1-2 ganger i året, og nå ønsker vi og prøve på baby nummer 2 👶 tok ut spiralen for 3 uker siden, fikk mens lignende blødninger noen dager etter som varte i 3 dager ca og prøver nå og følge med på hvordan syklusen blir. Før baby nummer 1 hadde jeg mens 1 til 2 ganger i året siden jeg fikk mensen som 13 åring. Gyn er klar for og hjelpe hvis vi vil, men vi ønsker og prøve «naturlig» først en periode 😅 men gyn nevnte Inositol som gjorde meg litt nysgjerrig og kunne tenkt og prøvd hvis det kan gi effekt på mer regelmessig eggløsning 🤞🏻 noen tips, råd eller erfaringer å dele ? 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finnes andre tråder om samme tema her om man leiter/blar litt...kansje du finner råd der..

Anonymkode: 757ff...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Finnes andre tråder om samme tema her om man leiter/blar litt...kansje du finner råd der..

Anonymkode: 757ff...701

Ja jeg har lest gjennom det meste, men fant ingenting om det var forskjell på den man får kjøpt her på helsekost og den man bestiller fra utlandet. Og ser det er flere enn meg som er nysgjerrige på inositol men fått lite respons 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Denne? 
https://protein.no/inner-balance

 

Anonymkode: 5d06e...2d2

Takk🤩! Prøvd og lete men så meg vell blind på alle disse andre på nettet som det sto med store tydelige bokstaver «INOSITOL» på 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg tok inositol da jeg prøvde å bli gravid med PCOS. Jeg prøvde så godt jeg kunne å lese meg litt opp for å forstå hva inositol var, hva det gjorde i kroppen og hva som var terapeutisk dose. Det er vanskelig å finne god info om dette når man søker på norske sider, men lettere å finne info ved å søke på engelsk. Jeg syns selv at denne videoen forklarer godt på en lett forståelig måte. 

 

Jeg valgte selv å gå for myo+D-Chiro inositol, og her er det viktig å velge et produkt med riktig ratio. Jeg kjøpte selv dette produktet: 

https://urtesenteret.no/myo--d-chiro-inositol/

Jeg ble til slutt gravid med en kombinasjon av denne inositolen og Leterozol, og kommer til å begynne på denne igjen når jeg er klar for å prøve på nummer 2! 
 

Håper dette var til hjelp, og at du finner ut av hva som passer for deg! 😊

Anonymkode: 3a86f...313

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei! Jeg tok inositol da jeg prøvde å bli gravid med PCOS. Jeg prøvde så godt jeg kunne å lese meg litt opp for å forstå hva inositol var, hva det gjorde i kroppen og hva som var terapeutisk dose. Det er vanskelig å finne god info om dette når man søker på norske sider, men lettere å finne info ved å søke på engelsk. Jeg syns selv at denne videoen forklarer godt på en lett forståelig måte. 

 

Jeg valgte selv å gå for myo+D-Chiro inositol, og her er det viktig å velge et produkt med riktig ratio. Jeg kjøpte selv dette produktet: 

https://urtesenteret.no/myo--d-chiro-inositol/

Jeg ble til slutt gravid med en kombinasjon av denne inositolen og Leterozol, og kommer til å begynne på denne igjen når jeg er klar for å prøve på nummer 2! 
 

Håper dette var til hjelp, og at du finner ut av hva som passer for deg! 😊

Anonymkode: 3a86f...313

Tusen takk for utfyllende svar 😍 synes også det er lite info på norske sider, men den videoen var veldig fin! Mye og sette seg inn i 😅 endte opp med og bestille den andre som ble linket til her, men kanskje jeg må bestille den her istedenfor 😅 prøvde du inositol alene før du begynte på Leterozol eller begynte du rett på begge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunshineee skrev (1 time siden):

Tusen takk for utfyllende svar 😍 synes også det er lite info på norske sider, men den videoen var veldig fin! Mye og sette seg inn i 😅 endte opp med og bestille den andre som ble linket til her, men kanskje jeg må bestille den her istedenfor 😅 prøvde du inositol alene før du begynte på Leterozol eller begynte du rett på begge? 

Jeg prøvde det i noen måneder før jeg begynte på Letrozol. Men da hadde vi allerede prøvd noen måneder og begynte å bli litt lei. Men alle er forskjellige og noen blir helt fint gravide med små endringer, andre må ha mer omfattende behandling, så her ville jeg kjent på magefølelsen og gått etter hva som føles rett for deg, og når du kjenner behov for å ta neste steg!

Neste runde kommer jeg nok til å prøve kun inositol i kanskje 5-6 mnd før jeg vil prøve å kombinere med Letrozol 😊

Endret av Sjokoladekosmos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladekosmos skrev (29 minutter siden):

Jeg prøvde det i noen måneder før jeg begynte på Letrozol. Men da hadde vi allerede prøvd noen måneder og begynte å bli litt lei. Men alle er forskjellige og noen blir helt fint gravide med små endringer, andre må ha mer omfattende behandling, så her ville jeg kjent på magefølelsen og gått etter hva som føles rett for deg, og når du kjenner behov for å ta neste steg!

Neste runde kommer jeg nok til å prøve kun inositol i kanskje 5-6 mnd før jeg vil prøve å kombinere med Letrozol 😊

Så bra det gikk med en kombo! Tenker veldig likt, har sagt vi ønsker og prøve naturlig hvertfall til over sommeren før vi eventuelt prøver med Letrozol i samråd med gyn. Samme tenkte vi med første og endte opp med å få positiv test uken før vi hadde time hos gynekologen så er jo lov å håpe vi er like heldige denne gangen 🤞🏻 men prøveperioden er jo alltid veldig vanskelig når man ikke har noe mens og gå etter men bare må teste sånn innimellom for og sjekke om det har skjedd ett mirakel 😅 hadde kun små blødninger rett etter jeg sluttet på prevensjon sist, og ingen mens eller noe frem til jeg bare plutselig var gravid 6 måneder senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei! Jeg tok inositol da jeg prøvde å bli gravid med PCOS. Jeg prøvde så godt jeg kunne å lese meg litt opp for å forstå hva inositol var, hva det gjorde i kroppen og hva som var terapeutisk dose. Det er vanskelig å finne god info om dette når man søker på norske sider, men lettere å finne info ved å søke på engelsk. Jeg syns selv at denne videoen forklarer godt på en lett forståelig måte. 

 

Jeg valgte selv å gå for myo+D-Chiro inositol, og her er det viktig å velge et produkt med riktig ratio. Jeg kjøpte selv dette produktet: 

https://urtesenteret.no/myo--d-chiro-inositol/

Jeg ble til slutt gravid med en kombinasjon av denne inositolen og Leterozol, og kommer til å begynne på denne igjen når jeg er klar for å prøve på nummer 2! 
 

Håper dette var til hjelp, og at du finner ut av hva som passer for deg! 😊

Anonymkode: 3a86f...313

Hei! Jeg har nettopp kjøpt samme type som du linket til. Kan jeg spørre deg om du fortsatte å ta tilskuddet etter positiv test? 

Anonymkode: 1cc12...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hei! Jeg har nettopp kjøpt samme type som du linket til. Kan jeg spørre deg om du fortsatte å ta tilskuddet etter positiv test? 

Anonymkode: 1cc12...6d0

Nei, jeg har ikke gjort det. Jeg har funnet mange som mener at det er helt ufarlig, og tenker at det sikkert går bra. Men jeg klarer ikke selv å finne mye forskning på området ang å ta det i svangerskap og amming, så jeg har valgt å ikke gjøre det sånn for sikkerhets skyld. Men det er også mulig at det til og med er det beste for barnet, hvem vet? Men jeg har altså ikke gjort det da jeg ikke er 100% sikker på at det er greit 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladekosmos skrev (8 minutter siden):

Nei, jeg har ikke gjort det. Jeg har funnet mange som mener at det er helt ufarlig, og tenker at det sikkert går bra. Men jeg klarer ikke selv å finne mye forskning på området ang å ta det i svangerskap og amming, så jeg har valgt å ikke gjøre det sånn for sikkerhets skyld. Men det er også mulig at det til og med er det beste for barnet, hvem vet? Men jeg har altså ikke gjort det da jeg ikke er 100% sikker på at det er greit 😊

Takk for svar! Synes det er et spennende kosttilskudd, som mange virker å ha god erfaring med. For godt til å være sant? Hvem vet. Jeg har i alle fall begynt å ta det nå, etter ca ett års prøving uten resultat! 

Anonymkode: 1cc12...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...