Gå til innhold

NÅ ER DET KRIG!


Utenriksmedister

Anbefalte innlegg

Det er ikke relgionen det er noe galt med. Det er de fanatiske muslimers tolking det er noe galt med. Og en av dem er krekar.

Jeg vil helst ikke dømme noen. Men krekar må ut så enkelt er det.

men du vet i Norge lar vi tyver og mordere bli så sender vi små syke barn hjem til land hvor det bare er elendighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen hit alle terrorister!

Dere er hjertlgie velkommene til Norge og vil få opphold her så lenge dere vil!

Hilsen den norske stat!

ehhh....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bodillen
jeg tror dere er nødt til å sette dette inn i en kontekst og ikke se den isolert.

Publiseringen av disse karikaturene kom på et meget uheldig tidspunkt da den islamske verden mer enn noen gang er skeptisk og frustrert overfor vesten. Jeg tenker spesielt på invasjonen av Irak og den pågående okkupasjonen. Fagemisshandlingen og de seksuelle ydmykelsene i irak sitter også friskt i minnet

Hjertens enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig at det kanskje var feil tidspunkt å publisere karikaturene. Men er ikke slike tegninger ment til underholdning, eller til å sette ting på spissen? Og står ikke islam som religion så sterkt i dag at en kan tillate seg en karikatur? Bare sånn generelt sett uten å bruke disse tegningene som eksempel. Ville det ikke vært verre hvis religionen stå svakere og ikke tålte et slikt slag?

Det finnes mange slike tegninger fra kristendommen og dens personer, som brukes i avisartikler eller andre steder for å vise et poeng.

Og helt til slutt, det finnes vel muslimer som ikke støtter krigserklæringen? Å erklære krig på grunn av en tegning blir litt søkt i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anaphylaxis
Jeg mener utsagnet hans faller inn under ytringsfriheten.

Mener jeg også. Og i tillegg så mener jeg at det hadde vært best for verden om krekar & friends hadde blitt overkjørt av en dampveivals. Så lenge vi ikke valser over ytringsfriheten, for hvis den innskrenkes nok, så vil det trykke alle som ønsker å si noe i media på tærne, i en eller annen sammenheng. Kjenner ingen som har noe interessant å si som aldri sier noe kontroversielt. Blir fort utrivelig uten ytringsfrihet vettu. Mer utrivelig enn å la psykisk forstyrrede få spre den religiøse forkynnelsen sin som de vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det var fullstendig unødvendig å trykke disse bildene. Religion er et tema som skal behandles med respekt, og som voksne mennesker bør man vite bedre og tolerere andres syn. Men jeg synes og det er helt vanvittige konsekvenser denne saken har skapt, og etter dagens utsagn stemmer jeg med dere i Mulla saken.. Snakk om å skyte spurv med kanon, for å sitere en over her...

Enig med deg.

Det er viktig å respektere andres religion og prøve å ikke tråkke folk på tærne. Særlig vi som vil fremstå som verdensborgere og tolerante for andre kulturer og religioner må velge våre org og uttrykksformer med omhu når det gjelder "touchy" saker som dette. Det er greit at vi har ytringsfrihet, men det er også lov å tenke seg om og vurdere konsekvensene av det man sier og gjør.

Når det er sagt: helt syke konsekvenser, selv om vi visste at det ville komme sterke reaksjoner. Håper det roer seg snart, så vi kan fokusere på det som forener oss i stedet for på det som skiller oss igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...