Gå til innhold

NÅ ER DET KRIG!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Mulla Krekar fornekter seg ikke

" Dette er en krigserklæring mot vår religion, vår tro og vår sivilisasjon. Vi muslimer er klare for dette, sier en ordknapp mulla Krekar til TV 2 Nettavisen.

Dette er første gang mullaen kommenterer saken.

- Om den danske eller norske regjeringen beklager eller ikke betyr ingen ting. Dette er en krigserklæring.

- Krigen har startet, fortsetter han"

http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article550497.ece

Noen må få satt denne mannen på et fly til Irak snarest

Med nærmere ettertanke, kan vi vel ta ham som krigsfange i og med at han er i krig mot oss :ler:

Endret av Utenriksmedister
Videoannonse
Annonse
Gjest King James II
Skrevet

At vi helle tat har en terrorist i landet er jo ufatelig...Vel vil han ha krig gi han det

Norge har NATO og Russland..og sikkert Kina og India i ryggen..Hva har han noen Fjell folk i Kaukasus ?

og ørken folk i Irak og Afganistan....Det vi burde gjøre er og fengsle han sende han til Irak og ikke slippe han inn i landet igjen.

Uansett så er vel vi allerde i Krig på en måte.

Jeg tror ikke det hadde hjulpet og tat krekar til krigsfange...For vi hadde jo uansett latt han gå fri rundt i Oslo eller hvor som helst i landet sån at han kan finne en fin plass og sprenge noe..

Skrevet (endret)

Det er vel borgerkrig da.. siden han fortsatt vil være i Norge. :ironi:

Skrevet
Det er vel borgerkrig da.. siden han fortsatt vil være i Norge.  :ironi:

Ja, han er jo trygg her, og får lønn av staten.

Skrevet

Med fare for å bli stemplet som rasist så mener jeg denne saken blir brukt av muslimene for "alt den er verdt". Det virker som de bruker dette som en unnskyldning for å "gå til krig" for å bruke krekars uttrykk. Nå kan de jo tilogmed si det er en hellig krig i og med at det er muhammad som er vanæret :roll:

Å drapstrue nordmenn kollektivt for noe en liten drittavis har gjort er jo mildest talt å skyte spurv med kanoner.

Skrevet
Med fare for å bli stemplet som rasist så mener jeg denne saken blir brukt av muslimene for "alt den er verdt". Det virker som de bruker dette som en unnskyldning for å "gå til krig" for å bruke krekars uttrykk.  Nå kan de jo tilogmed  si det er en hellig krig i og med at det er muhammad som er vanæret :roll:

Å drapstrue nordmenn kollektivt for noe en liten drittavis har gjort  er jo mildest talt å skyte spurv med  kanoner.

Det har ingenting med rasisme å gjøre. Det er en religionssak. Det går ikke på hvordan personene ser ut, men på hvilke verdier man har.

Skrevet

jeg tror dere er nødt til å sette dette inn i en kontekst og ikke se den isolert.

Publiseringen av disse karikaturene kom på et meget uheldig tidspunkt da den islamske verden mer enn noen gang er skeptisk og frustrert overfor vesten. Jeg tenker spesielt på invasjonen av Irak og den pågående okkupasjonen. Fagemisshandlingen og de seksuelle ydmykelsene i irak sitter også friskt i minnet

Skrevet

tja jeg vil tippe rundt mellom 1 til 3 timer.

Skrevet

Jeg mener det var fullstendig unødvendig å trykke disse bildene. Religion er et tema som skal behandles med respekt, og som voksne mennesker bør man vite bedre og tolerere andres syn. Men jeg synes og det er helt vanvittige konsekvenser denne saken har skapt, og etter dagens utsagn stemmer jeg med dere i Mulla saken.. Snakk om å skyte spurv med kanon, for å sitere en over her...

Gjest Jalileh
Skrevet
tja jeg vil tippe rundt mellom 1 til 3 timer.

Ja...får vel holde meg oppe til klokka 01 eller noe da. Får å se hva som skjer. :forvirret:

jeg tuller ikke altså

Skrevet

Skal ikke vi begynne å rope KRIG på grunn av at de brente det norske flagget da? Skal det være, så skal det være-

Skrevet

Ja ihverfall nå..Men når buddister på siri lanka gjør det..Så bryr vi oss ikke

Skrevet
Ja ihverfall nå..Men når buddister på siri lanka gjør det..Så bryr vi oss ikke

De færreste bryr seg om flaggene som brennes nå heller.

Og de forstår litt mer av reaksjonene på Sri Lanka enn palestinernes reaksjon. I Sri Lanka protesterte de mot noe de så på norsk politisk inngrep i form av diplomati. Palestinerne vet ikke hvorfor de brenner norske flagg. De gjør det utelukkende på bakgrunn av rykter.

Skrevet (endret)
Hva i HEL## gjør han i Norge ENDA?!?!?!  :frustrert:

Gratulerer!

Du får herved Kvinneguidens fortjenestemedalje for årets beste spørsmål!

:)

Gjest *Snart medlem*
Skrevet
Jeg mener det var fullstendig unødvendig å trykke disse bildene. Religion er et tema som skal behandles med respekt, og som voksne mennesker bør man vite bedre og tolerere andres syn. Men jeg synes og det er helt vanvittige konsekvenser denne saken har skapt, og etter dagens utsagn stemmer jeg med dere i Mulla saken.. Snakk om å skyte spurv med kanon, for å sitere en over her...

Helt enig i dette.

Selvsagt skulle Jyllandsposten i utgangspunktet og deretter Magazin forstått at det ville skape trøbbel slik situasjonen har vært etter 11.september og den siste Irak-krigen. Å tro noe annet ville vært naivt.

Men samtidig har det jammen blitt storm i et vannglass - og på meg virker det som om de som har blitt provosert av dette bare ventet på en anledning til å bli provosert. Om det ikke hadde vært disse tegningene som hadde provosert dem, så ville det vel bare vært et tidsspørsmål når de fant noe annet de ville bli provosert av.

Skrevet
Mulla Krekar fornekter seg ikke

" Dette er en krigserklæring mot vår religion, vår tro og vår sivilisasjon. Vi muslimer er klare for dette, sier en ordknapp mulla Krekar til TV 2 Nettavisen.

Dette er første gang mullaen kommenterer saken.

- Om den danske eller norske regjeringen beklager eller ikke betyr ingen ting. Dette er en krigserklæring.

- Krigen har startet, fortsetter han"

http://pub.tv2.no/nettavisen/verden/article550497.ece

Noen må få satt denne mannen på et fly til Irak snarest

Med nærmere ettertanke, kan vi vel ta ham som krigsfange i og med at han er i krig mot oss  :ler:

Send fyren vekk. langt vekk.

Hvorfor skal folk drive med disse relgiøse greiene hele tiden?

:frustrert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...