Gå til innhold

På sunnmøre mister du førerkortet og får bot om du sinker i trafikken

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Veldig, veldig bra.

Sitat

Til politiet sa kvinna at hun ikke kunne kjøre raskere, siden hun snakket med en passasjerer hun hadde i baksetet, opplyste politiet tidligere onsdag.

Slik inkompetanse kan vi ikke ha på veien. Kan du ikke kjøre bil? Ta bussen!

Anonymkode: 8866c...b98

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg jobber med trafikk i politiet og i så godt som alle kontrollene vi har på fart, stanser vi folk som kjører for sakte. Det er hos oss en helt vanlig praksis og ihvertfall jeg gjør det "hele tiden".

Men det er sjeldent så alvorlig at folk mister førerkortet på det. Og det er ingen bøtesats for hastigheter under fartsgrensen. Det må være ganske ille (som 50 i 80) før man kan gjøre noe med det som i artikkelen. 

Det er nok underkommunisert, men det tas tak i på lik linje med all annen adferd. 

Anonymkode: 8538d...4b1

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er nok underkommunisert

Jeg jobber i offentlig forvaltning også og i kontakt med SVV har de signalisert at de ikke vil sette opp skilt slik som de hadde i gamle Sogn og Fjordane på 70-tallet: "Slepp køen forbi". Den tregeste etaten i verden mener at det putter for mye ansvar på kømakerne.

Når jeg da i tillegg bor i et naturskjønt område der tyskerne kjører i 40 i 80-sona gjennom hele sommeren, synes jeg en underkommunisering av "rett" fart istdf. "alt under maksfart er greit" er et samfunnsproblem. Særlig fordi du får de som skal forbi uansett. Faren ligger i fartsforskjellene.

Min egen svigermor, som holder til på Østlandet, er et slikt dovendyr. Ligger alltid midt i veien fordi hun ikke vet "hvor bilen slutter" på høyre side. Når vi skulle følge henne på E18 en gang dabbet hun av til 50 km/t i 100-sonen. Jeg ba da kona mi sende en SMS til passasjer i den bilen at svigermor få opp farta - mens vi kjørte forbi. 

Anonymkode: 8866c...b98

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...