AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #1 Skrevet 27. februar 2024 Min sønn på 8år går hjem til faren sin fra skolen, helt greit det. Men han skal over en vei det passerer mange biler, en 50 sone. Der er det ingen gangfelt så bilene rusher på i 2-3 tiden. Jeg har sagt han ikke må gå over før det er helt klart fra begge sider. Itillegg til dette er det en vag sving der han går over så jeg har også sagt han må gå over så han kan se begge sider om det kommer biler. Håper bare bilistene ser godt etter. Jeg hater at han skal over den veien der... Hysterisk jeg? Anonymkode: 1f23d...55d 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #2 Skrevet 27. februar 2024 Jeg kjører mye i by. Og opplever faktisk at yngre barn er mye mer påpasselige med at jeg har sett dem enn det voksne er, for ikke å snakke om tenåringer på elsparkesykkel. (så de største bekymringene dine ligger nok dessverre litt frem i tid). Ville vært mer bekymret over at det ikke er gangfelt, eller mener du mulig fotgjengerovergang? Anonymkode: 409cb...22a 7
Hannah80 Skrevet 27. februar 2024 #3 Skrevet 27. februar 2024 Jeg er prikk lik selv. Men ser ikke på meg selv som hysterisk. Eller litt, kanskje. Men jeg får ikke ro i sjela, før jeg har kommet med mine mange formaninger. Det er vondt å være så bekymret❤️
Arkana Skrevet 27. februar 2024 #4 Skrevet 27. februar 2024 Du er jo ikke hysterisk når du lar ham gå hjem til faren selv og lærer ham hvordan han skal gjøre det på en trygg måte? Å lære barn å ferdes i trafikken er smart og nødvendig. Det høres rart ut at det ikke er fotgjengerovergang når det er 50-sone. Dette må jo være skolevei for flere enn ham så dette hadde jeg tatt opp med kommunen. Har han mulighet til å krysse over fotgjengerfelt på et tidligere eller senere sted, selv om det evt fører til at veien totalt sett blir lenger for ham? 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #5 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg kjører mye i by. Og opplever faktisk at yngre barn er mye mer påpasselige med at jeg har sett dem enn det voksne er, for ikke å snakke om tenåringer på elsparkesykkel. (så de største bekymringene dine ligger nok dessverre litt frem i tid). Ville vært mer bekymret over at det ikke er gangfelt, eller mener du mulig fotgjengerovergang? Anonymkode: 409cb...22a Mener fotgjengerovergang/hvite striper. Han må over den veien der fordi det kun er to hus der. Anonymkode: 1f23d...55d
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #6 Skrevet 27. februar 2024 Arkana skrev (Akkurat nå): Du er jo ikke hysterisk når du lar ham gå hjem til faren selv og lærer ham hvordan han skal gjøre det på en trygg måte? Å lære barn å ferdes i trafikken er smart og nødvendig. Det høres rart ut at det ikke er fotgjengerovergang når det er 50-sone. Dette må jo være skolevei for flere enn ham så dette hadde jeg tatt opp med kommunen. Har han mulighet til å krysse over fotgjengerfelt på et tidligere eller senere sted, selv om det evt fører til at veien totalt sett blir lenger for ham? På hele den strekningen er det kun et sted der det er hvite striper. Men det er altfor langt oppe, da må han gå i 15min ekstra. Kun to hus der han krysser gaten, ja det er 50 sone der. Endel trafikk. Får vondt i magen av dette og igår var jeg så gal at jeg gikk å møtte han på veien og fulgte med han da han gikk over. Jeg er ikke god 😌 Anonymkode: 1f23d...55d
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #7 Skrevet 27. februar 2024 Hannah80 skrev (4 minutter siden): Jeg er prikk lik selv. Men ser ikke på meg selv som hysterisk. Eller litt, kanskje. Men jeg får ikke ro i sjela, før jeg har kommet med mine mange formaninger. Det er vondt å være så bekymret❤️ Vet det er så inderlig slitsomt 😵💫 "Godt" å høre det er flere. ❤️ Anonymkode: 1f23d...55d 1
Hannah80 Skrevet 27. februar 2024 #8 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): På hele den strekningen er det kun et sted der det er hvite striper. Men det er altfor langt oppe, da må han gå i 15min ekstra. Kun to hus der han krysser gaten, ja det er 50 sone der. Endel trafikk. Får vondt i magen av dette og igår var jeg så gal at jeg gikk å møtte han på veien og fulgte med han da han gikk over. Jeg er ikke god 😌 Anonymkode: 1f23d...55d Joda, du er helt god🥰 Syns ikke det høres rart ut i det hele tatt, at du møtte han, og fulgte han over veien. Jeg hadde garantert gjort det samme, og jeg HAR gjort det samme flere ganger tidligere. Barna er det kjæreste vi har, og han er jo bare åtte år. Vi kan heller snakkes hvis du fortsatt følger han til far når han er 17🤭😉 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #9 Skrevet 27. februar 2024 Det går bra! før i tiden så var det 6 åringer som måte gå over veien i 60 sone. Anonymkode: 30faf...69d
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #10 Skrevet 27. februar 2024 Synes ikke du er hysterisk i det hele tatt. Vi har lignende forhold her, og min sønn fikk ikke krysse veien alene før han var 10. 50-sone her også, men det skulle man ikke tro når man ser hvordan folk kjører… Anonymkode: 006c5...553 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #11 Skrevet 27. februar 2024 Jeg ville knapt ofra det en tanke med eldste barnet, da hun var fra barnehagetid nøye på å se til sidene at det var klart om hun skulle over veien. Hun er 11 nå, og det kan ta lang tid før hun krysser fordi hun ser en bil langt borte, og venter på at den skal stanse for henne. Jeg tenker det er bedre (javisst kan det være irriterende for bilistene) enn at hun bare turer i vei uten å være sikker på at bilen har sett henne. Yngste blir ni snart, og er IKKE flink til å se seg for. Aldri vært det. Tror hun gir blanke faen. Jeg sender henne ut likevel, men det er fotgjengerfelt overalt her, og 30 og 50 soner, og oversiktlig. Hun er påkrevd neongul refleksvest omtrent døgnet rundt, både klærne og sekken er dekka av reflekser som jeg bytter ut hvert år eller om jeg ser slitasje. Så hysterisk? Ja, men jeg lar henne dra. Så du må jo se an barnet. Er han flink til å se seg for? Tar han seg god tid, fremfor å ta den første luka? Jeg ville gått turen over veien med ham et par ganger, for å passe på at han gjør det tryggest mulig. Anonymkode: 95f07...a30 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #12 Skrevet 27. februar 2024 Jeg synes ikke du er hysterisk! Jeg synes pappaen burde møte barnet ved denne veien og følge over. Anonymkode: 187e7...db8
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #13 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ville knapt ofra det en tanke med eldste barnet, da hun var fra barnehagetid nøye på å se til sidene at det var klart om hun skulle over veien. Hun er 11 nå, og det kan ta lang tid før hun krysser fordi hun ser en bil langt borte, og venter på at den skal stanse for henne. Jeg tenker det er bedre (javisst kan det være irriterende for bilistene) enn at hun bare turer i vei uten å være sikker på at bilen har sett henne. Yngste blir ni snart, og er IKKE flink til å se seg for. Aldri vært det. Tror hun gir blanke faen. Jeg sender henne ut likevel, men det er fotgjengerfelt overalt her, og 30 og 50 soner, og oversiktlig. Hun er påkrevd neongul refleksvest omtrent døgnet rundt, både klærne og sekken er dekka av reflekser som jeg bytter ut hvert år eller om jeg ser slitasje. Så hysterisk? Ja, men jeg lar henne dra. Så du må jo se an barnet. Er han flink til å se seg for? Tar han seg god tid, fremfor å ta den første luka? Jeg ville gått turen over veien med ham et par ganger, for å passe på at han gjør det tryggest mulig. Anonymkode: 95f07...a30 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes ikke du er hysterisk! Jeg synes pappaen burde møte barnet ved denne veien og følge over. Anonymkode: 187e7...db8 Takk for svar dere. Aner ikke hvordan jeg skal gjøre det fremover. Vurderer å la han gå hjem her til meg så tar vi følge (15-20min unna huset hans), jeg har på det tidspunktet når han er ferdig. Faren er helt motsatt, ikke hysterisk og han er også på jobb da. Kjæresten til faren er hjemme, men nytter ikke å be hun gå ut. Burde jeg ts følge med han videre frem til han er ni? Jeg orker ikke å bekymre meg hver bidige annenhver uke. Det er så lett at en på 8år kan overse, eller komme i blindsona fra en annen bil. Det kjører også trailere der. Ts❣️ Anonymkode: 1f23d...55d
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #14 Skrevet 27. februar 2024 17 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar dere. Aner ikke hvordan jeg skal gjøre det fremover. Vurderer å la han gå hjem her til meg så tar vi følge (15-20min unna huset hans), jeg har på det tidspunktet når han er ferdig. Faren er helt motsatt, ikke hysterisk og han er også på jobb da. Kjæresten til faren er hjemme, men nytter ikke å be hun gå ut. Burde jeg ts følge med han videre frem til han er ni? Jeg orker ikke å bekymre meg hver bidige annenhver uke. Det er så lett at en på 8år kan overse, eller komme i blindsona fra en annen bil. Det kjører også trailere der. Ts❣️ Anonymkode: 1f23d...55d Det ville jeg lett gjort om det var praktisk mulig. Om skolen er mye nærmere faren enn deg så ville jeg gått og møtte ham utenfor skolen og så tatt følge hjem til faren. Bryr meg ikke om noen synes jeg er "hysterisk" fordi jeg bryr meg om sikkerheten til barnet mitt. Det du skisserer her er ikke overbeskyttelse som fører til stor ulempe for barnet etter min mening. Helt vanlig å bli fulgt eller kjørt til-fra skole når man har farlig skolevei. Kryssing av trafikkert vei uten fotgjengerovergang vil jeg mene er farlig skolevei. Anonymkode: 187e7...db8 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #15 Skrevet 27. februar 2024 https://www.tryggtrafikk.no/opplaering/skole/skoleveien/saerlig-farlig-skolevei/beskrivelsen-av-veien/ Anonymkode: 187e7...db8
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #16 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det går bra! før i tiden så var det 6 åringer som måte gå over veien i 60 sone. Anonymkode: 30faf...69d Før i tiden var det også MYE mindre trafikk. Og folk satt heller ikke med trynet i mobilen mens de kjørte bil. Anonymkode: 833b2...5f8 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #17 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det går bra! før i tiden så var det 6 åringer som måte gå over veien i 60 sone. Anonymkode: 30faf...69d Før i tiden døde det også flere barn i trafikken. Anonymkode: a21c0...125 1
Arkana Skrevet 27. februar 2024 #18 Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Før i tiden døde det også flere barn i trafikken. Anonymkode: a21c0...125 Det handler vel mest om at bilsikring har blitt mye bedre og at det derfor er færre barn som dør mens de sitter i en bil.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #19 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): https://www.tryggtrafikk.no/opplaering/skole/skoleveien/saerlig-farlig-skolevei/beskrivelsen-av-veien/ Anonymkode: 187e7...db8 Så jeg burde følge han over veien heretter? Anonymkode: 1f23d...55d
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2024 #20 Skrevet 28. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det ville jeg lett gjort om det var praktisk mulig. Om skolen er mye nærmere faren enn deg så ville jeg gått og møtte ham utenfor skolen og så tatt følge hjem til faren. Bryr meg ikke om noen synes jeg er "hysterisk" fordi jeg bryr meg om sikkerheten til barnet mitt. Det du skisserer her er ikke overbeskyttelse som fører til stor ulempe for barnet etter min mening. Helt vanlig å bli fulgt eller kjørt til-fra skole når man har farlig skolevei. Kryssing av trafikkert vei uten fotgjengerovergang vil jeg mene er farlig skolevei. Anonymkode: 187e7...db8 Helt enig. Jeg følger magefølelsen. Jeg får nok høykritikk av både faren hans og dama, men det får bare være. Anonymkode: 1f23d...55d 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå