Gå til innhold

Hva spiser folk som oser hvitløk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hele hvitløk? Er det matretter du får kjøpt som det er så mye hvitløk i?

Anonymkode: 2ab4e...3eb

I grill sesong er det gjerne en hel hvitløk på grillen per person. Kutt av tuppen, drisle olje, salt og pepper, rull i folie, og grill. Kylling med 40 hvitløksfed er en annen favoritt her hjemme. 

Anonymkode: accfc...3c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man steker hvitløk blir den ikke så potent. Kona og jeg kan spise ganske så mange fed per måltid.

Anonymkode: d758c...65a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker fort en halv hvitløk hver dag jeg. 4-5 fedd

Anonymkode: a5648...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ok, forstår nå kanskje hva du mener. 

Vi spiser mat med hvitløk i mer eller mindre hver dag. Også retter som inneholder ganske mye hvitløk. Da blir det en hvitløksånde som merkes dersom man kommer nært innpå personen. Men: Jeg har en venninne som knasker i seg rå hvitløk, gjerne 10--12 fedd i slengen. Da stinker det såpass at jeg må holde meg på noen meters avstand, selv om jeg elsker hvitløk. 

Anonymkode: 7c34a...460

Altså ingen av mine nærmeste venner, eller familie dunster hvitløk. Jeg kjenner av og til hvitløksånde hos en venninne, men det er ikke slik at det lukter hvitløk i et rom hun har oppholdt seg i. så enten spiser de jeg kjenner lite hvitløk, eller så er det formen av hvitløk som avgjør det. 

Anonymkode: 2ab4e...3eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Alvario said:

Når man bruker fersk hvitløk skaper det lite lukt for omgivelsene. Ved bruk at løk/hvitløk i pulverisert form blir derimot lukten en helt annen. Ofte blir man også immun om man har spist det samme som de andre. Kjenner f.eks lukten fra pulveret på en helt annen måte om jeg har vært på jobb og hele familien har hatt taco, enn når jeg spiser med dem.

Dette er min erfaring også, ved bruk av fersk nypresset hvitløk så gir hvitløklukta seg mye fortere, gjerne etter bare en time eller to. Men med hvitløkkrydder eller pulver så kan det henge i dagen etter.

Anonymkode: 72d1e...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hele hvitløk? Er det matretter du får kjøpt som det er så mye hvitløk i?

Anonymkode: 2ab4e...3eb

Er du fra landet eller?

Anonymkode: 86534...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De spiser hvitløk 🙄

Anonymkode: fbb13...cbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...